Gå til innhold

Bytte bank.

Anbefalte innlegg

Gjest snoopy_93
Skrevet

Håper noen har mulighet til å hjelpe meg litt. Jeg er nødt til å bytte bank da det blir litt vel langt å reise 2timer med tog for å betale husleie hos den banken jeg har nå. Den banken som ligger best til for meg er DNB og derfor lurer jeg på om noen har noen positive ord å komme med om den banken?

Hvordan er renta?

Hvordan er kundebehandlingen?

Blir man tatt seriøst når man går til banken og spør om ting?

Er DNB en av de bedre bankene vi har?

Er helt grønn på dette området da jeg ikke har tenkt så mye på bank osv tidligere. Håper noen har noen svar til meg. :)

(Har Blaker/Aurskog høland sparebank nå.)

Skrevet

Har du ikke nettbank? Dnb er helt grei, men sjekk også ut Fokus.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er nødt til å bytte bank da det blir litt vel langt å reise 2timer med tog for å betale husleie hos den banken jeg har nå.

2012 calling!

• Liker 3
Gjest snoopy_93
Skrevet

Har du ikke nettbank? Dnb er helt grei, men sjekk også ut Fokus.

Har ikke nettbank nei. Pappa anbefalte meg å ikke ha det da det koster penger å ha det. Jeg hadde ikke brukt det så mye heller, annet enn til husleia og da sa pappa at det ble billigere for meg å ikke ha det. :)

Skrevet

Har ikke nettbank nei. Pappa anbefalte meg å ikke ha det da det koster penger å ha det. Jeg hadde ikke brukt det så mye heller, annet enn til husleia og da sa pappa at det ble billigere for meg å ikke ha det. :)

Faren din er visst kunde i feil bank. ;)

Se her. Dette tror jeg kan være noe for deg.

http://www.fokus.no/nb-no/Privat/ung/unge-voksne/Pages/unge-voksne.aspx

Dnb har også et tilbud til unge studenter, mulig det gjelder for unge som ikke studerer også.

• Liker 1
Skrevet

Det koster vel mer penger å måtte ta tog for å betale husleia?

Er du totalkunde i en bank, slipper du gebyrer. Uansett er gebyrer en liten utgift i forhold til mye annet, og har du ikke mange regninger, så kommer du nok greit ut av det.

Jeg vil anbefale Fokus bank. Ikke bare pga at de har få eller ingen gebyrer for deg som totalkunde, men de har også et veldig fint regnskapssystem som gjør det lett å se hva du bruker penger på hver mnd.

Skrevet

Oisann.

Igjen: 2012 calling. Du trenger nettbank. Det skal ikke koste noe ekstra i riktig bank. Du kommer jo forhåpentligvis til å bli mer og mer selvstendig, og det kommer regninger og ymse ting å betale utenom husleien (dette er positivt og tyder på økt selvstendighet). Har du ingen venner med ordnet økonomi som bruker nettbank? Foreldre kan tidvis gjøre mer skade enn hjelp.

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Da har jeg skiftet til DNB. Får nettbank og masse annet rart. :gjeiper: (Har ikke satt meg helt inn i alt enda, men det kommer seg.)

Nå må jeg bare få skrevet ut sjema med kontonummerendring, få underskrift av banken og sende til lånekassa. Må også si ifra på jobb. Kjenner jeg er litt stressa. :fnise:

Skrevet

Da har jeg skiftet til DNB. Får nettbank og masse annet rart. :gjeiper: (Har ikke satt meg helt inn i alt enda, men det kommer seg.)

Nå må jeg bare få skrevet ut sjema med kontonummerendring, få underskrift av banken og sende til lånekassa. Må også si ifra på jobb. Kjenner jeg er litt stressa. :fnise:

DNB er bra. De tilbyr en av markedets beste boliglånsrente til de under 34 år. Er du i tillegg akademiker eller medlem i en forening må du sjekke om de har avtale med DNB, dermed enda lavere rente på lån :)

Nettbanken er forholdsvis ny og meget grei i bruk, dessuten kan du ringe banken på 04800 døgnet rundt hvis du lurer på noe. Det kaller jeg tilgjengelighet :) Jeg er veldig fornøyd ihvertfall!

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor valgte du DnB og ikke en annen bank?

Skrevet

Må være tilgjengeligheten til DNB og storsatsningen de har på unge ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt nettbank helt siden den kom og har aldri måtte betale for det. Har både hatt Sparebanken og DNB Nor.

Det er tullete at faren din anbefaler deg å ikke ha nettbank når det er tydelig at han ikke vet hva det går ut på.

De eneste jeg kjenner i dag som fortsatt ikke bruker nettbank er pensjonister som er skeptiske til det og de bruker heller ikke minibank fordi de er skeptiske til det også.

Til og med besteforeldrene mine i 70åra bruker nettbank. Det er da så lettvint. Bare å logge seg inn på kontoen sin og taste inn beløp, KID og kontonummer og trykke på et par knapper.

• Liker 2
Gjest snoopy_93
Skrevet

Fordi det er banken som er nærmest meg. De fleste jeg kjenner har DnB og er fornøyde. Dessuten så virker det som om de er en god bank som er tilgjengelig. Man finner de jo over alt, noe jeg ikke gjorde med min gamle bank. Den gamle finner man vel bare på Romerike.

Det virker også om at de satser på ungdom og studenter og gir de brae "tilbud".

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med DNB, har gode erfaringer med dem. De svarer hyggelig og raskt hver gang jeg lurer på noe, og jeg synes også de tilbyr meg gode produkter, slik som BSU og BSU v.2. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Takk og pris for at du fikk skaffet deg nettbank nå! Det var på tide! :skravle:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fordi det er banken som er nærmest meg. De fleste jeg kjenner har DnB og er fornøyde. Dessuten så virker det som om de er en god bank som er tilgjengelig. Man finner de jo over alt, noe jeg ikke gjorde med min gamle bank. Den gamle finner man vel bare på Romerike.

Det virker også om at de satser på ungdom og studenter og gir de brae "tilbud".

Regner med du fikk et program kalt Leve eller Student? Inkl visa og mastercard...Da slipper du gebyrer, men bet årsgeb kr 250 for visa'n.

Endret av Smørblomsten
Gjest snoopy_93
Skrevet

Er et "program" som er kalt student. Med master, visa, sms, kontofon osv osv osv. Er glad jeg fikk nettbank nå! Så kan jeg endelig ha litt mer kontroll over utgifter og betale husleie hjemmefra. :)

250kr årlig overlever jeg for å ha student visa. :)

Skrevet

Er et "program" som er kalt student. Med master, visa, sms, kontofon osv osv osv. Er glad jeg fikk nettbank nå! Så kan jeg endelig ha litt mer kontroll over utgifter og betale husleie hjemmefra. :)

250kr årlig overlever jeg for å ha student visa. :)

Siden du har studen-program betaler du ingen ting for visakortet heller :)

Skrevet

Jeg byttet også fra Blaker sparebank til DNB. Har vært veldig fornøyd hele veien etter byttet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...