AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Hva er slags str skal jeg kjøpe når jeg har 102 under og 114 over? Hvilke merke er den beste i den str? Din favoritt? Jeg bruker Push-up.
Gjest Allergikeren Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Så vidt jeg har forstått, varierer dette litt fra butikk til butikk, merke til merke etc. I følge en bh-kalkulator jeg prøvde nå, skal du bruke 100B. Men så har jeg lest en del svar fra ei som jobbet i undertøysbutikk en periode, hun sier at ofte blir det bedre hvis du trekker fra ytterligere 5 cm på omkretsen. Og dersom en bh bare er for slakk rundt, må man gå ned i omkrets og opp i cup/skål. Så da blir resultatet 95C. Men jeg vil anbefale på det varmeste å dra til en undertøysbutikk á la Change, Triumph etc, og be om hjelp til å finne riktig størrelse. I fjor høst var jeg innom en Change-butikk i Sverige, og var litt i tvil om hvilken størrelse jeg trengte siden jeg har gått en del opp i vekt siden sist jeg ble målt. Jeg sa så til jenta som jobbet der, og hun var veldig hjelpsom Hun målte meg, fant fram bh'er som jeg kunne prøve, justerte skulderstroppene, gav litt tips og råd underveis, og i det hele tatt. Jeg følte meg generelt tatt vare på, og det var en fin opplevelse Det koster jo mer der enn på H&M etc, men jeg har mye mer igjen for det likevel.
Kine28 Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Hva er slags str skal jeg kjøpe når jeg har 102 under og 114 over? Hvilke merke er den beste i den str? Din favoritt? Jeg bruker Push-up. Slik jeg forstår det etter dine mål, bør du ligge på en 95DD ... Men få målt deg på en undertøysbutikk. prøv forskjellige modeller. Det er veldig deilig med en bh som passer HELT og sitter ordentlig på uansett ...
Perelandra Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 I følge Change sin BH-kalkulator skal en med dine mål TS bruke 95DD. Personlig synes jeg denne gir en bedre pekepinne på riktig størrelse enn kalkulatoren hos Underverker. Uansett må BH'er prøves på kroppen før man sikkert kan vite hva som er rett størrelse. Det varierer også mellom ulike merker.
Gjest redstar Skrevet 30. januar 2012 #5 Skrevet 30. januar 2012 Hm, ifølge Change sin bh-kalkulator har jeg str 65C i bh og det kan umulige stemme... :/ Nå har jeg på meg en 75a?!
Perelandra Skrevet 30. januar 2012 #6 Skrevet 30. januar 2012 Hm, ifølge Change sin bh-kalkulator har jeg str 65C i bh og det kan umulige stemme... :/ Nå har jeg på meg en 75a?! Det er ikke sikkert det er så ille. Hvis du er en slank person som bruker klesstørrelse 36 eller 38, kan 65 høres ganske logisk ut.
Gjest Allergikeren Skrevet 30. januar 2012 #7 Skrevet 30. januar 2012 I følge Change sin BH-kalkulator skal en med dine mål TS bruke 95DD. Personlig synes jeg denne gir en bedre pekepinne på riktig størrelse enn kalkulatoren hos Underverker. Uansett må BH'er prøves på kroppen før man sikkert kan vite hva som er rett størrelse. Det varierer også mellom ulike merker. Sant det, Perelandra. Jeg bare innbilte meg at man måtte ha alle tre målene på Change sin, derfor prøvde jeg en annen kalkulator. Men jeg ser jo nå at Underverker-kalkulatoren er et bomskudd. Hm, ifølge Change sin bh-kalkulator har jeg str 65C i bh og det kan umulige stemme... :/ Nå har jeg på meg en 75a?! Det er mange størrelser du kan ha på deg, og som ikke direkte kjennes/ser for små eller store ut. Mange størrelser kan føles bra også når du har den på deg på prøverommet. Hvilken som er perfekt for deg, derimot, kan være en helt annen størrelse. Jeg testet mine mål nå, og Change sin var nærmest; 70G. Etter å ha prøvd noen Change-bh'er, er min riktige størrrelse 70F. Noen passer dog også bra i 70G. Bh'en sitter stramt og godt, jeg får finere kløft, og puppene ligger i skålene sine slik de skal. Hos Underverker ble resultatet 80E. Da sklir "ryggstroppen" bare oppover ryggen, og puppene truer nesten konstant med å velte ut av skålene sine. Spilene ligger skjevt under armhulen, noe som gir meg gnagsår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå