Familiær Skrevet 21. mai 2002 #1 Del Skrevet 21. mai 2002 Hjelp, vi trenger råd fra dere. Hvordan forholde seg til eks svigerdatter ? Hvor går grensen for besøk av eks. svigerdatter i forhold til den nye svigerdatter og sønn. Bør det settes grenser ? Hvordan skal familien forholde seg til eks ? Dette er et generelt spørsmål. Kan forklare mere siden, men vil ha noen synspunkter før dere gjør dere opp mening. Trenger sårt noen synspunkter. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. mai 2002 #2 Del Skrevet 21. mai 2002 Er ikke over 40 jeg da, men mere i "svigerdatteralder". Tar meg likevel den frihet å svare... Hadde dette vært meg det gjaldt, så hadde det kommet veldig mye ann på forholdet de to x-er har til hverandre, og ikke mindst hvilket forhold den nye svigerdatra har til x-en. Det er veldig viktig at hun ikke føler at du synes hun er dårligere enn den forrige svigerdattra di, eller at du sammenligner dem (selv om du kanskje gjør det i ditt stille sinn). Bare dersom din sønn og hannes kjæreste har et avslappet forhold til hans x er det greit med et nært forhold med mye kontakt mellom hans forrige kjæreste og deg. Ellers synes jeg faktisk du bør begrense det til tilfeldige møter, og ikke gjøre noe spesielt for å holde kontakten. Kan jo finnes spesielle situasjoner der et unntak er greit, men helt generellt er dette mitt syn på saken.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Familiær Skrevet 22. mai 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei Ragnhild og takk for svaret. Jeg er ikke svigermoren, men den nye svigerdattera. Jeg syntes det var kjempekoselig å treffe eksen. Hun virket hyggelig i begynnelsen. Etter å ha treffet henne de 5-6 første gangene jeg besøkte de nye "svigerforeldrene" mine, syntes jeg ikke det var like hyggelig lenger. Var hun ikke der, hadde hun akkurat vært der og bestandig ble hun nevnt. Det er nå 4 1/2 år siden jeg traff samboeren min. Besøkene til hans foreldre blir bare sjeldnere. De reiser på ferie sammen med eksen og kjøper gaver til henne. Samboeren min er bunnløst fortvilet. Han har prøvd å snakke med både foreldrene sine og eksen, men de mener de får være sammen med hvem de vil. Datteren deres får nå stort sett kontakt med farmor og farfar via mamma`n sin. Dette syntes min samboer er veldig synd. Han ville gjerne hatt den gleden av å komme på besøk med barnebarnet. Hver gang han har tenkt til å besøke de, sier datteren at hun ikke vil fordi hun akkurat har hvert der. Ja, ja nå har jeg klaget nok for en stund, men det var deilig å få tømt seg litt. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå