Gå til innhold

For sen med beskjed til barnehagen om fri :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna har fri idag fordi de er på besøk hos farmoren. Jeg trodde samboeren min hadde ringt barnehagen, han trodde jeg hadde ringt. Så jeg fikk ikke gitt beskjed før klokken 11.30, da jeg hadde snakket med ham.

Beklaget og sa jeg håpte de ikke hadde ventet på dem, men de skulle visst ikke noe spesielt.

Sier alltid ifra før klokken 10.00 dersom barna skal ha fri ellers.

Uff, sitter med litt vondt i magen her nå!

Bare meg som gjør sånne tabber eller kan det skje den beste? Noen som jobber i barnehage her? Er det vanlig at sånt skjer innimellom?

Videoannonse
Annonse
Gjest KjerstiM
Skrevet

Forstår ikke helt problemet her jeg. Men de er kanskje veldig strikse på sånt i deres bhg? Sier som regel ikke i fra hvis barna våre skal være hjemme her i hvert fall.

Skrevet

Anonym Bruker som svarte over: Du har kanskje ikke fått med deg at det er en del barnehager som er nøye på slikt? Var nylig en tråd her om noen der barnehagen ble sint på barnet (eller foreldrene) pga at det kom "for sent". I akkurat den tråden svar det tydelig at de fleste som svarte også hadde erfaring med barnehager der det var viktig at alle barna møtte opp til et fast tidspunkt hver dag. Pga at de ventet til alle var der med å starte dagens aktiviteter.

TS, min barnehage er litt avslappet i forhold til oppmøte. Dagens aktiviteter starter uavnehgig av om alle barna har kommet eller ikke. Men vi ringer selvsagt hvis barnet en dag uteblir, slik at de ikke går og venter på henne. Hvis vi (som dere) hadde glemt å ringe, ville jeg sikkert fått bittelitt dårlig samvittighet, men ikke noe mer. Barnehagen skjønte at det var en misforståelse, og det er sikkert ikke første gang de ringer hjem for å etterlyse et barn som ikke har kommet. :)

Skrevet

Ikke være lei deg, det kan skje den beste å glemme! Barnehagen forstår sikkert. De fleste barnehager ønsker at man gir beskjed når barna er borte (hos oss er det før 10), men jeg har glemt det noen ganger, og det går helt fint.

Gjest pysepusen
Skrevet

Signerer Harlekin! Her har han vært syk en gang uten at vi ga beskjed (vi trodde den andre gjorde det). Dette gikk helt fint i barnehagen :) De begynner med aktiviteter selv om noen ikke har kommet.

Skrevet

Barnehager ønsker gjerne beskjed, men får vi ikke beskjed så regner vi med at barnet har fri/er sykt når det ikke har kommet til 10. Har vi da planlagt tur/aktiviteter så begynner vi med det allikevel.

Har gjort det samme selv jeg når barnet har vært sykt, har man vært oppe x antal timer på natta, og barnet endelig sovner rett før barnehagen åpner så sovner som regel mor også.. og klokken er da gjerne over 10 før vi våkner igjen og tenker på å gi beskjed til bhg... :sjenert:

Skrevet (endret)

Forstår ikke helt problemet her jeg. Men de er kanskje veldig strikse på sånt i deres bhg? Sier som regel ikke i fra hvis barna våre skal være hjemme her i hvert fall.

Det er veldig greit å vite allerede om morgenen hvem som skal være i barnehagen og hvor mange barn det kan bli totalt. Da kan man planlegge dagen bedre med aktiviteter, turer, måltider osv. Evt vet man bedre om man faktisk trenger å ta inn sykevikar eller ikke om ett av personalet blir syk. Det kan være penger spart som kan brukes på noe annet viktig.

Jeg synes også det har litt med normal høflighet og respekt for andre mennesker å gjøre. Kan man ikke komme, så gir man beskjed. Vi går jo og venter på det barnet som aldri kommer den dagen.

Når det er sagt så kan alle glemme å gi beskjed, og alle har glemt det en eller flere ganger. Så det må TS ikke ha dårlig samvittighet for. Jeg ville bare informere om hvorfor VI setter pris på å stort sett få beskjed om avbud.

Endret av Xanadus
  • Liker 1
Skrevet

Hender ofte at jeg glemmer å si fra.

Skrevet

Er ped.leder i barnehage og jeg ser ikke noe problem med at du glemte å ringe å si ifra. Jeg oppfordrer foreldrene til å ringe hvis barna blir hjemme en dag, men forventer ikke at de skal ringe.

Vi venter ikke på de som kommer sent(hvis ikke de har sagt ifra på forhånd) da vi har laget en ukeplan med tidspunkt for når vi gjør enkelte aktiveter i bhg som foreldrene har fått uttdelt. Da er det jo opp til foreldrene å komme til de gitte tidspunktene hvis de vil at barna skal delta. Synes ikke de som allerede er i barnehagen skal måtte gå og vente på de som kommer sent. Da får heller de som kommer sent, komme sent. Men de som kommer sent, blir selvfølgelig godt mottatt når de kommer :)

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...