-Englefjes- Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Datteren min er som meg; en skikkelig frossenpinn på beina. Defor trenger hun vintersko som er enda varmere enn de hun allerede har. Fra før av har hun Superfit Goretex og Kamik Husky. Nedi skoen bruker vi tynn ullstrømpe, som erstattes med tykkere ullsokk (à la Ulvang)på kaldere dager. Skoene er ikke for trange. Noen som har forslag til sko som er enda varmere?
Gjest Annaires Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Vi har viking gortex til Frøkna på 2,5. Hun har aldri vært kald på beina.
Rararara Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Vi har viking gortex til Frøkna på 2,5. Hun har aldri vært kald på beina. vi sverger også til Viking Goretex til vår snart 4åring. Det viktigste, som du ser ut til å være obs på selv, er at skoene ikke er for små. Ellers kan man legge en ekstra ullsåle i skoen (mister litt plass selvfølgelig). Vi har også brukt Sorell når det har vært tørt og kaldt. Varme og gode de også, men kanskje litt tyngre enn viking. Vi bruker både tynn ullsokk/ullvang og strikkede ullsokker (tykke) i skoene.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 30. januar 2012 #5 Skrevet 30. januar 2012 Vi har sorel, og de har holdt seg flott gjennom vinteren så langt. Ikke blitt våte.
Honesty Skrevet 30. januar 2012 #6 Skrevet 30. januar 2012 Ingen goretex-sko duger på skikkelig kalde dager, da må det sterkere skyts til. Vi har et par Nesnalobber til frøkna til slike tilfeller, og de holder beina hennes varmere enn noe annet. Til slapseføre har vi Ecco goretex, og Kamik (husker ikke modell) til middels kalde dager. Hun er varmblodig, men kald på hender og føtter. Når hun blir litt eldre og ikke vokser like raskt ut av skoene, tror jeg at jeg skal vurdere selskinnssko til henne, til tross for at vi ikke bor i de kaldeste delene av landet. Når det kryper ned mot 10 minusgrader, er det bitende kaldt i rått kystklima. Vi har også vært fornøyde med Kavat Lisa, som er perfekte for småttiser som lett fryser på beina. Vi hadde to par av disse i fjor vinter, og hun var hele tiden varm og god på beina.
-Englefjes- Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2012 Tusen takk for gode innspill! Jeg tror samtlige goretex-sko blir for kalde; jeg ser for meg sko som kan brukes når det er skikkelig kaldt, i pulken osv. Kavat har jeg tenkt på, fint å se at det er flere som anbefaler dem. Nesnalabber har jeg også tenkt på, men er ikke de veldig glatte?
Honesty Skrevet 30. januar 2012 #9 Skrevet 30. januar 2012 Nesnalobber kan bli litt glatte dersom det er isete, men de er varme som ingenting annet. De er nok også i ærlighetens navn klumpete (ingen forskjell på høyre- og venstresko), men jeg synes allikevel at fordelene oppveier ulempene.
Mamma1 Skrevet 30. januar 2012 #10 Skrevet 30. januar 2012 Jeg hadde også nesnalobber som lita, og jeg frøs aldri, men gud hjelpe som jeg datt og slo meg..
Mamma1 Skrevet 30. januar 2012 #11 Skrevet 30. januar 2012 Ser at noen har noen russiske ullsko. Høye og fine, og visstnok utrolig varme. Finnes ikke glatte. Men vet noen om det er å få kjøpt her til lands? Tenker både til barn og voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå