Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2004 #1 Del Skrevet 4. januar 2004 har dere muligheter for å fjuske på strømmåleren? Vet mange gjør det og sparer i disse dyre tider. Folk tar sjangsen. Lettest for de med boksen inne i leiligheten, men vet noen gjør det som bor i eldre blokker med måler i fellesoppgang. Tar du sjangsen for å spare noen kr? har dere vedfyring? var og besøkte noen eldre i en blokk. De hadde ikke råd til å bruke varme. Jeg var frostskadet da jeg gikk derifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. januar 2004 #2 Del Skrevet 4. januar 2004 Nei.. er vel en for ærlig skjel.. og oppgir alltid det som står på måleren, hadde ikke en gang tenkt tanken om at det gikk an før det kom opp i fjor.. Har egen måler ... eget hus... og kan vel ikke huske at det har vært kontroll fra netteier .. eller hvem det nå er som evt. skal kontrollere - så det hadde sikkert ikke vært noe problem å jukse. Nå har jeg bundet strømprisen - så da faller det vel også bort uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 4. januar 2004 #3 Del Skrevet 4. januar 2004 Vi leier, men har egen strømmåler i leil. Likevel skriver jeg alltid det som står, hadde ikke turt/fått meg til å jukse jeg, selvom det kanskje ikke hadde blitt oppdaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 4. januar 2004 #4 Del Skrevet 4. januar 2004 Nei, jeg gjør meg ikke til kjeltring for noen usle strømkroner, dessuten er det ingen eldre som vil fryse mindre fordi om jeg stjeler! Fyrer med strøm og ved - veden gir deilig varme, og så kan jeg tillate meg litt høyere temperatur enn om jeg bare fyrte med strøm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. januar 2004 #5 Del Skrevet 4. januar 2004 Vi har oljefyr og dermed lav strømregning i forhold til mange andre. Sånn har det imidlertid ikke alltid vært, men jeg har aldri jukset med måleren av den grunn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 4. januar 2004 #6 Del Skrevet 4. januar 2004 Å justere tallene på strømmåleren er ganske vanskelig, tror jeg, men sikkert ikke umulig... Jeg ville aldri gjort det selv om jeg visste hvordan. Å skrive av mindre enn du har brukt er jo bare tull - du utsetter jo bare regninga da, for en eller annen gang vil måleren bli avlest (ved flytting f.eks.) og da kan du jo få en saftig regning hvis du har "spart" noen tusen kwh i året... Det er ikke lett å snike seg unna den biten, tror jeg. Moren min hadde lynnedslag i sikringsskapet sitt - tror de brukte en halv dag på å klare å lese av den nesten oppbrente strømmåleren - de gir seg ikke så lett :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2004 #7 Del Skrevet 4. januar 2004 Nabo stoppet sin måler. Den sto i fellesoppgangen. Nerver, nerver, nerver....Hadde lave regninger da den var på det dyreste i fjor. Naboen skjønte ingenting. Hadde tredobbel regning. Skjønner de godt for de hadde uansett ikke penger til å betale det de skulle ha betalt. Ant. hadde de stengt strømmen pga manglende betaling. Ifjor var det veldig mange gamle som frøs. De jeg nevnte har kun elektrisk oppvarming. Klart det blir dyrt. Kraftverkene har mye av skylden i dette selv,for ikke å snakke om staten med sine avgifter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2004 #8 Del Skrevet 6. januar 2004 Å skrive mindre enn hva du har brukt er som å p#### i buksa. Det er veldig enkelt å jukse med teller. Tror det er bare i nyere hus med automatsikringer det ikke går. Dette skjer vel i snart annethverthus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 6. januar 2004 #9 Del Skrevet 6. januar 2004 Vi jukser ikke, har ikke tenkt at det går an en gang jeg :o har fått lavere forbruk etter at vi flyttet til ny større leilighet. Denne er mye bedre isolert og vi har en peisovn i stua som gir varme til hele leiligheten. Peisen i den forrige leiligheten ga bare varme rett ved siden av ovnen. Nå hadde vi brukt 4800 kwh siden sist gang (og det var visst under det som var stipulert) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå