Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Santorini? Likte du deg der?

Fortell gjerne litt om aktiviteter, mat og shopping. :)

Skrevet

Jeg har vært innom der et par ganger, men må advare deg om at det er den dyreste øya i Hellas! Santorini er jo kjent som jetsetter-plass, og vi merket STOR forskjell på prisene både mtp mat(spesielt dette!) og annet i forhold til andre øyer.

Men øya er jo kjempefin da, men litt i dyreste laget:p

Skrevet

Vi var der for to år siden, og opplevde ikke øya som avskrekkende dyr. Dyrere enn tyrkia og kreta, ja. Men noe annet kan du egentlig ikke forvente deg. For en vanlig norsk lommebok burde det gå helt fint.

Vi leide leilighet privat gjennom noen bekjente, og for oss var dette perfekt. Bil leide vil på flyplassen ved ankomst, men er sikkert flere som leier ut til privatpersoner. Reiste i utgangspunktet ikke ned for shopping, men plukket med et par "syden suvenirer".

Øya i seg selv var nydelig. "Red beach" anbefales en tur. Virkelig fascinerende.

God tur!

Skrevet

Santorini er en flott øy - akkurat så nydelig som på postkortene. Oia er et must. Byen i seg selv er helt utrolig med sine ulike husfasader. Solnedgangen der var imidlertid oppskrytt, etter min mening. Du står sammen med hundrevis av andre som knipser bilder, og jeg synes egentlig det var en smule harry, men "been there, done that". En båttur m/vulkanvandring og bading i varme kilder er å anbefale. Det er også en tur til "Red Beach". Du kan fint ta buss fra den ene siden av øya til den andre, det er enkelt og billig. Strendene derimot er jo svarte lavastrender, så det anbefales hotell m/basseng. Vi booket et lite, koselig hotell på nettet selv, og eieren hadde gratis flyplasstransport, samt at han kjørte gratis til Fira hver hele time, samt var behjelpelig med turer, bussavganger, restaurantanbefalinger osv.

Skrevet

Takk for svar. :)

Gleder meg allerede! Har tenkt på leiebil, for å oppdage Oia og Fira.

Noen som har tatt båt over til andre øyer, feks. Naxos?

Skrevet

Takk for svar. :)

Gleder meg allerede! Har tenkt på leiebil, for å oppdage Oia og Fira.

Noen som har tatt båt over til andre øyer, feks. Naxos?

Båten koster rundt 45euro pr vei.

Jeg har vært på Naxos og det er en kjempefin øy altså:) Anbefales!

Skrevet

Nå er det snart ni år siden jeg var der, men er en kjempefin øy :) Vi tok rutefly til Athen og tok båten derfra til Naxos. Var der rundt en uke før vi var 4-5 dager på Santorini. Syntes det var skikkelig kjedelig å ta hurtigbåten tilbake til Athen, mye bedre å ta de vanlige fergene der man kan ligge og sole seg og sånt :). Men nydelig øy, kan tenke meg å reise tilbake

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Santorini er nydelig:) Litt dyrere og eksklusivt, men man behøver ikke å velge de stiveste restaurantene. I Oia er alt dyrt, i Kamari får du begge deler. Strendene er av svart lavasand og det anbefales å bruke sandaler her siden det blir brennende varmt under bena. Fine hoteller med god standard. Vi leide både bil og ATV og kjørte rundt hele øya 2 ganger. Romantisk og avslappende ferie.

Så og si ingen barnefamilier som ferier her og det var et stort pluss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...