Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg er medlem av VGs Vektklubb, og har fått tildelt ca 1500 kalorier for å klare å gå ned 6 kg innen mars/april. Har gått ned 3,2 kg til nå, så har ikke så mye igjen. Når jeg leser her inne så ser jeg jo mange som helt klart spiser for lite, men så blir jeg jo litt usikker selv. Hva synes dere? Keep in mind at jeg går ikke ned i vekt for å se bedre ut (selv om det hadde vært greit det også) men på grunn av en idrett jeg er en del av. Jeg må ligge på cirka 58 kg.

Kommer til å gå opp en del kalorier når jeg har nådd målet mitt for å holde meg der :)

Jeg trener hovedsaklig kondisjon 4-5 ganger i uka (trener veldig lite styrke, det skal jeg begynne med skikkelig til høsten), som regel en time hver gang. Spiser mer de dagene jeg trener.

Frokost:

Et kokt egg

To knekkebrød

Et eple

Et glass skummet melk

Lunsj:

To skiver grovbrød

Makrell i tomat

En halv gulrot

Et glass skummet melk

Mellommåltid:

10 usaltede cashewnøtter

En rugsprø med lett brunost

Middag:

En porsjon fiskegrateng med masse brokkoli

Nok et glass skummet melk

Kveldsmat:

Et knekkebrød med servelat og agurk, en kiwi og et glass skummet melk.

For mye melk forresten? :fnise: Glad i melken min!!

Vil også nevne at vann blir inntatt mange ganger om dagen!

Endret av antibac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er medlem av VGs Vektklubb, og har fått tildelt ca 1500 kalorier for å klare å gå ned 6 kg innen mars/april. Har gått ned 3,2 kg til nå, så har ikke så mye igjen. Når jeg leser her inne så ser jeg jo mange som helt klart spiser for lite, men så blir jeg jo litt usikker selv. Hva synes dere? Keep in mind at jeg går ikke ned i vekt for å se bedre ut (selv om det hadde vært greit det også) men på grunn av en idrett jeg er en del av. Jeg må ligge på cirka 58 kg.

Kommer til å gå opp en del kalorier når jeg har nådd målet mitt for å holde meg der :)

Jeg trener hovedsaklig kondisjon 4-5 ganger i uka (trener veldig lite styrke, det skal jeg begynne med skikkelig til høsten), som regel en time hver gang. Spiser mer de dagene jeg trener.

Frokost:

Et kokt egg

To knekkebrød

Et eple

Et glass skummet melk

Lunsj:

To skiver grovbrød

Makrell i tomat

En halv gulrot

Et glass skummet melk

Mellommåltid:

10 usaltede cashewnøtter

En rugsprø med lett brunost

Middag:

En porsjon fiskegrateng med masse brokkoli

Nok et glass skummet melk

Kveldsmat:

Et knekkebrød med servelat og agurk, en kiwi og et glass skummet melk.

For mye melk forresten? :fnise: Glad i melken min!!

Vil også nevne at vann blir inntatt mange ganger om dagen!

Det er jo en del melk, men om du er glad i det og ikke skal ned i vekt så ser jeg ikke problemet. Synes ikke dette var mye i det hele tatt jeg. Er ca. slik jeg spiser i hverdagen selv.

Synes dette ser kjempebra ut :)

Skrevet

Det er jo en del melk, men om du er glad i det og ikke skal ned i vekt så ser jeg ikke problemet. Synes ikke dette var mye i det hele tatt jeg. Er ca. slik jeg spiser i hverdagen selv.

Hun skal jo ned litt i vekt, men tre glass skummet melk er heller ikke mye for en som skal ned i vekt.

Skrevet (endret)

Ser at hun skulle ned litt til. Trodde hun hadde nådd målet og skulle ligge på 58 kilo. Uansett, har hun gått ned 3.2 kilo på dette kostholdet så funker det jo og jeg ser ingen grunn til å endre på noe.

Endret av *Maja*
Skrevet

Takk for svar :) Har sett at du har ganske peiling på kosthold, Maja, så hadde håpt på svar fra deg!

Nei, egentlig så lurte jeg på om det kanskje var litt lite, men etter noen dager med dette kalorinivået så syns jeg det går bedre og bedre :)

Skrevet

Takk for svar :) Har sett at du har ganske peiling på kosthold, Maja, så hadde håpt på svar fra deg!

Nei, egentlig så lurte jeg på om det kanskje var litt lite, men etter noen dager med dette kalorinivået så syns jeg det går bedre og bedre :)

:)

Eneste er at jeg ville byttet ut cashewnøttene med valnøtter. De er de sunneste nøttene du kan få i deg. Går også ut ifra at du spiser kylling eller andre proteinkilder til middag iblant?

Skrevet

:)

Eneste er at jeg ville byttet ut cashewnøttene med valnøtter. De er de sunneste nøttene du kan få i deg. Går også ut ifra at du spiser kylling eller andre proteinkilder til middag iblant?

Jada, dette var bare for i dag. Spiser som regel fisk eller kylling med masse grønnsaker.

Skrevet

Jada, dette var bare for i dag. Spiser som regel fisk eller kylling med masse grønnsaker.

Da står jeg på at dette ser bra ut:) har du en overskuddsdag også?

Skrevet

Da står jeg på at dette ser bra ut:) har du en overskuddsdag også?

Mja, jeg unner meg selv litt mer på lørdager, men jeg tar ikke helt av.

Skrevet

Mja, jeg unner meg selv litt mer på lørdager, men jeg tar ikke helt av.

Det er bra. En skal ikke ta helt av heller, men ha et lite kalorioverskudd så kroppen får hentet seg inn igjen. Det er iallefall viktig for meg i henhold til å kunne yte sterkest mulig på trening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...