Gå til innhold

Hvordan får jeg slanket musklene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Æsj for 9 måneder siden fikk jeg ett treningsopplegg og en kostholdsplan jeg har fulgt slavisk. Pga et soriasis utslett har jeg komplexer for å se meg selv uten klær så har ikke fulgt med i hele tatt på muskelutviklingen min før forrige uke da jeg hadde legetime pga soriasisen. Jeg har blitt en sånn klumpete fyr med alt for store muskler. Det ser direkte ekkelt ut. Og jeg føler meg litt som hulken. Er seff ikke så stor men æsj, har blitt mye større enn det jeg ville og ser ikke tynn og muskuløs ut, men heller kraftig og kompakt.

Går det ann å slanke vekk muskler? Og hvor lang tid vil det ta? Broren min sier at musklene ikke forsvinner like raskt som fett og at jeg må trene like mye styrke som før men ligge på et kraftig kaloriunderskuddså jeg bryter meg ned. Stemmer det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidenes merkeligste problemstilling...

Om du virkelig misliker å se sterk og sunn ut, så er det selvsagt bare å slutte å trene og ligge på et kaloriunderskudd. Etterhvert vil kroppen slutte å bruke energi på å vedlikeholde muskelmassen.

Sikker på at det ikke bare er fettprosenten din som er høy da? Høy fettprosent kombinert med store muskler får gjerne menn til å se kraftige og kompakte ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren masse kardio som jogging. De fleste muskelbyggere skyr hard kardio fordi de blir for "tynn" av det og mister muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj for 9 måneder siden fikk jeg ett treningsopplegg og en kostholdsplan jeg har fulgt slavisk. Pga et soriasis utslett har jeg komplexer for å se meg selv uten klær så har ikke fulgt med i hele tatt på muskelutviklingen min før forrige uke da jeg hadde legetime pga soriasisen. Jeg har blitt en sånn klumpete fyr med alt for store muskler. Det ser direkte ekkelt ut. Og jeg føler meg litt som hulken. Er seff ikke så stor men æsj, har blitt mye større enn det jeg ville og ser ikke tynn og muskuløs ut, men heller kraftig og kompakt.

Går det ann å slanke vekk muskler? Og hvor lang tid vil det ta? Broren min sier at musklene ikke forsvinner like raskt som fett og at jeg må trene like mye styrke som før men ligge på et kraftig kaloriunderskuddså jeg bryter meg ned. Stemmer det??

Nei, det er bare tull. Da ødelegger du musklene dine, og det vil du ikke.

Du skal trene mer utholdenhet og utholdende styrke (mange repetisjoner, lav belasting) og kutte ned på den tunge styrketreningen. Muskler som ikke brukes så mye blir mindre.

Men seriøst: vær glad i den kroppen du har. Ikke alle kan få den slanke og muskuløse kroppstypen. Vi er alle født med unike gener som gjør oss ulike. Vær heller glad for at du klarer å bygge store muskler, mange gutter misunner deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke slanke en muskel. Du kan få mindre muskler, og dette gjør du ved å trene mindre styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå i kaloriunderskudd funker på muskler ja. Så lenge du fortsetter å trene vil du nok holde på styrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What? Er det mulig å ikke ville ha muskler? Spesielt når du er gutt?

Veldig merkelig problem må jeg si:p

Men ja, ligg i underskudd, tren kardio og dropp styrketrening, så får du nok en slapp og muskelløs kropp ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...