Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke helt sikker på om jeg skal søke meg på Grimstad, Gjøvik eller Kongsberg...

Noen som vet hvordan kongsberg er som studentby? Om dere vet noe om de to andre byene ville jeg selvsagt sapp pris på innspill.

Skrevet

Hadde ihvertfall holdt meg unna Gjøvik, eneste positive med den byen er at det er kort vei til Lillehammer :fnise:

(Litt satt på spissen da).

Skrevet

Jeg jobber i Kongsberg og har ikke vært student der men..... Kongsberg er en flott by. Masse aktiviteter å by på. Det er også en veldig fin by. Ikke så stor, men har det man trenger, stort sett. Jeg trives veldig godt der :-)

Skrevet

Vet en del studenter har klaget på Kongsberg, kikk litt etter sak i Laagendalsposten.. Grimstad har jeg ikke anelse om, men det er ihvertfall på det sjarmerende Sørlandet da...

Skrevet

Jeg studerer i Kongsberg og kunne virkelig ikke ha trivdes bedre. Er fra storby selv så var litt spent på hvordan det ville være, men som sagt har det bare vært positivt. Høyskolen er ikke så stor så miljøet er ganske lite, men til gjengjeld er det veldig bra. Spesielt på optiker-studiet er det veldig godt miljø, men jeg går ut i fra at det kanskje ikke er det du vurderer ettersom du har andre alternative byer?

Fadder-uka bruker å være ganske bra og man blir lett kjent med folk, er man med på det som skjer og går ut litt i helga treffer man lett på folk og blir kjent i tillegg til de man treffer på skolen. Det er et lite miljø som sagt og det er litt sånn "alle kjenner alle" men man møter likevel også stadig nye folk.

Administrativt på skolen er det nok mye som kunne vært forbedret, men sånn er det vel gjerne de fleste steder. Sett at det er Hibu du vurderer å søke da, fagskolen kjenner jeg ikke så godt til.

Kan absolutt anbefale deg å studere i Kongsberg:). Bare å komme med spesifikke spørsmål også hvis du vil, skal prøve å følge tråden:).

• Liker 1
Skrevet

Jeg studerer i Kongsberg og kunne virkelig ikke ha trivdes bedre. Er fra storby selv så var litt spent på hvordan det ville være, men som sagt har det bare vært positivt. Høyskolen er ikke så stor så miljøet er ganske lite, men til gjengjeld er det veldig bra. Spesielt på optiker-studiet er det veldig godt miljø, men jeg går ut i fra at det kanskje ikke er det du vurderer ettersom du har andre alternative byer?

Fadder-uka bruker å være ganske bra og man blir lett kjent med folk, er man med på det som skjer og går ut litt i helga treffer man lett på folk og blir kjent i tillegg til de man treffer på skolen. Det er et lite miljø som sagt og det er litt sånn "alle kjenner alle" men man møter likevel også stadig nye folk.

Administrativt på skolen er det nok mye som kunne vært forbedret, men sånn er det vel gjerne de fleste steder. Sett at det er Hibu du vurderer å søke da, fagskolen kjenner jeg ikke så godt til.

Kan absolutt anbefale deg å studere i Kongsberg:). Bare å komme med spesifikke spørsmål også hvis du vil, skal prøve å følge tråden:).

Skal studere på Hibu. Hvordan er jobbmulighetene? tenker da på deltidsjobber...

og hvordan er det dating-scenen i byen?

Skrevet

Du tenker jobb ved siden av studiene, ikke etter? For etter avhenger jo veldig av studiet;).

Men det finnes gode muligheter for jobb ved siden av studiet, noe avhengig av hva slags jobb man er ute etter. Mange har deltidsjobb på en eller flere av senterets butikker, type en dag i uka pluss noen helger. Ellers er det jo flere dagligvarebutikker man kan jobbe i, litt mer fleksibel arbeidstid der ettersom man gjerne er opptatt med skole på dagen. Finnes også flere sykehjem i området hvor man kan få seg jobb, og jeg har også kompiser som jobber som taxi-sjåfør. Har ikke jobbet deltid i Kongsberg selv så har ingen personlige erfaringer med det dog.

Er litt usikker på hva du legger i dating-scene, men som nevnt i forrige innlegg blir man lett kjent med folk - og det er mye bra folk å bli kjent med:). Både på skolen og kanskje spesielt ute på vors og byen hvor man lett treffer og kommer i prat med nye folk. Spørs jo litt hva du er ute etter, så man må jo se an situasjonen litt;).

Skrevet

Jeg har hørt negativt om alle stedene, men det er jo helt individuelt om man trives der eller ikke. Det er små steder alt sammen, men med relativ enkel tilgang til større steder.

Gjøvik er vel kanskje det minste stedet, men Grimstad er heller ikke så veldig stort. Kongsberg er sentralt ift. tog og litt større bykjerne, men om man trives eller ei går vel på om man får en sosial omganskrets samt at man trives med studiet.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Har ikke vært student i Kongsberg, men syntes Kongsberg er en fin by. Sentralt og hyggelige folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...