Gå til innhold

Anonym bekymringsmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forstått det sånn at når man leverer en anonym bekymringsmelding er man likevel ikke fritatt for vitneplikt og må oppgi navn i tilfelle det

blir aktuelt å vitne. Om jeg nekter å oppgi navn, blir ikke meldingen tatt seriøst da?

Det er snakk om to barn, yngste er 1 år den andre er noe eldre. Foreldrene ruser seg, vet ikke om det er daglig, men regelmessig. Det har vært voldsepisoder, mot mor, ikke barna. Det er voldelige krangler, ofte.

Jeg får helt vondt i magen av å tenke på dette. Jeg har en egen familie også å tenke på og det er uaktuelt å vitne mot disse menneskene. Faren er ikke stabil, og vi var venner en gang i tiden så han vil ikke behandle oss pent for å ha "tystet" på han.

Mannen er "en kjenning av politiet", er sjansen stor for at BV allerede følger med på dem?

Føler meg så utrolig feig for å ikke ha meldt fra om dette, men jeg tør ikke :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forstått det sånn at når man leverer en anonym bekymringsmelding er man likevel ikke fritatt for vitneplikt og må oppgi navn i tilfelle det

blir aktuelt å vitne. Om jeg nekter å oppgi navn, blir ikke meldingen tatt seriøst da?

Det er snakk om to barn, yngste er 1 år den andre er noe eldre. Foreldrene ruser seg, vet ikke om det er daglig, men regelmessig. Det har vært voldsepisoder, mot mor, ikke barna. Det er voldelige krangler, ofte.

Jeg får helt vondt i magen av å tenke på dette. Jeg har en egen familie også å tenke på og det er uaktuelt å vitne mot disse menneskene. Faren er ikke stabil, og vi var venner en gang i tiden så han vil ikke behandle oss pent for å ha "tystet" på han.

Mannen er "en kjenning av politiet", er sjansen stor for at BV allerede følger med på dem?

Føler meg så utrolig feig for å ikke ha meldt fra om dette, men jeg tør ikke :(

Hva med å sende et brev og bare undertegne med "bekymret nabo" eller noe?

• Liker 1
Skrevet

Hva med å sende et brev og bare undertegne med "bekymret nabo" eller noe?

Men blir det gjort noe med det da?

Skrevet

Ja. Men en anonym melding er anonym. De kan ikke gjøre noe med det. Alle meldinger skal taes seriøst uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...