AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Må man ha vært prøvere i 1 år for å få hjelp? Tenker da ikke på private klinikker. Er det mulig å gå til fastlegen å ta tester og diverse? Er jo griet å sjekke om alt er som det skal. Tenker da på å få undersøkt meg og ta sædprøve av mannen.
Chiquita Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Håper dere må prøve et år først... Sjansen for at noe er galt er veldig liten, og kostnadene ved en unødvendig sædprøve kan vi bruke til andre ting.. Vent, eller gå privat 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Tenkte ikke på behandling. Men finner vi ut at noe ikke stemmer kan vi gå privat. Har prøvd i 9-10 måneder.
Silfen Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Har du prøvd i 9-10 måneder så kan du fint starte prosessen med å finne ut om noe er galt eller ikke. Det skal så lite til. Jeg regner med du har gjort din del, som temping etc.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Har ikke prøvd temping, men har brukt eggløsningstester.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Vi måtte ikke vente ett år. Gikk faktisk bare noen månender. Mistenkte at det var noe feil med meg. Og det gikk jeg til fastlegen med. Ble henvist til en GU og fikk bekreftet det jeg trodde. 2 år etterpå sitter jeg nå her med en kul på magen Tok tid med hjelp for vår del.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 Om det ikke er noe man tror er galt, som lange sykluser med manglende EL, har hatt ubehandlet Klamydia eller mannen har vært operert i buken/pungen. Så må man som regel vente i minst ett år. Noen leger er mer strenge på det enn andre. Du kan jo prøve. Har man først fått satt i gang en utredning og man finner noe galt så får man også behandling. Det er utredningen som ofte kan være et problem å få igang i det offentlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå