Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huden min har forandret seg mye det siste året, fra fet/uren til tørr (ikke uren). Men jeg er bare vant til produkter for fet hud, aner ikke hvilke produkter som er gode for tørr hud.

Jeg har ikke supertørr hud og det er verst i kinn og panne.

Noen forslag til en god fuktighetskrem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

A-creme :)

Skrevet

A-creme :)

Nei, den er alt for fet. Føler ikke den trekker inn, bare legger seg på utsiden.

Eller finnes det flere typer av A-kremen?

Gjest juvelia
Skrevet

A-cremen er virkelig ikke bra,serlig ikke for ansiktet. Den har en helt rar konsistens å jeg blir helt stiv i maska av den. Jeg vil anbefale Aderma som nattkrem,den er den beste kremen jeg noen gang har prøvd å jeg har slitt med tørr å sart hud i alle år. Uten aderma er det helt krise for meg,serlig på vinteren.

Gjest juvelia
Skrevet

Føler ikke den trekker inn, bare legger seg på utsiden.

Helt enig,den er helt merkelig.

Skrevet

men både adherma og akrem er det lipider i....som ikke er bra for huda:-) Så et program på tv om det....mange apotekkremer som inneholder desse stoffene.

Skrevet

men både adherma og akrem er det lipider i....som ikke er bra for huda:-) Så et program på tv om det....mange apotekkremer som inneholder desse stoffene.

Da er det rart at leger anbefaler A-Creme til pasienter med tørr hud, og at helsesøstre anbefaler Aderma krem til spebarn med tørr hud. Dette er kremer som gir god effekt i løpet av et par dager. Vet du hvorfor de ikke er bra for huden?

Jeg har selv prøvd begge kremene og synes begge er gode kremer hvis man har tørr hud. A-Creme bruker jeg daglig. Den trekker inn i huden min ihvertfall. Jeg pleier å smøre meg etter jeg har vasket ansiktet, mens huden fortsatt er litt fuktig. Jeg bruker den A-Cremen som er på brunt glass. Har ikke prøvd den som er på tube, men har hørt at den orginale A-cremen på brun glasskrukke er best.

Skrevet

Hei. Det var vel forbrukerinspektørene som tok opp dette med parabener i kremer og annen kosmetikk. Det kan gå i blodet og være hormonforstyrrende. Det står mye om det på nettsida ( har ikke lært meg å legge ved link....;-) Der står det at det ikke er noen garanti at apoteket selger det eller om det er dyre merker....interessant lesning syns jeg.

Skrevet

Lipider er bare et annet navn på fettstoffer, og det er akkurat hva en tørr hudtype trenger. Jeg tipper du mente parabener, men A-dermaproduktene er stort sett uten parabener. Derimot finnes det mange ulike serier, så å bare si "A-derma" på forespørsel om anbefaling blir like meningsløst som å stille spørsmålet: "Hva koster en bil?"

• Liker 2
Skrevet

A-creme er den største dritten man får kjøpt. Jeg vil tro at denne fort også vil gi TS urenheter.

Jeg leter seg etter den perfekte fuktighetskrem, men huden min har blitt utrolig mye bedre med balm (Rose dÒrient) fra Decleor.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har i det siste også vært plaget med tørr og ren hud mens jeg tidligere hadde fet og uren hud. Er særlig tørr rundt nesen, haka og munnen og litt mellom øyenbrynene.

Jeg brukte egentlig l'oreal dagkrem men har nå byttet til nattkrem og det funker som bare det! Huden er kjempemyk og til og med kjæresten kjenner forskjellen! Denne kremen er lett, men fet alikevel og trekker fort inni huden. Jeg kjenner kjempestor forskjell, så prøv det!

Edit: jeg bruker en av de billigere kremene fra l'oreal. Så du trenger ikke bruke kjempedyre kremer for å merke forskjell!

Endret av marielle171
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...