Gå til innhold

Ønsker å finne dagmamma i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ønsker å finne en deltids dagmamma til min 13måneder gamle jente. Jeg ønsker noen som gjerne har barn selv, og som kan forholde seg til en "vaktliste", og gjerne eventuelt ringes noen timer før -om- det skulle trenge.

Men hvor finner jeg en? Kan jeg legge ut på finn? Bør jeg henge lapper i nærmiljøet, og isåfall hvor? Kjenner du noen?

Jeg ønsker selvsagt ikke hvem som helst, ønsker meg helst en litt alternativ person som gjerne er fra Vest-Afrika og kan språket til gubben:P Det hadde absolutt vært det aaaller beste, men føler det er litt vel mye å be om..hehe.

Hvor starter jeg??? Barnehageplass har hun nemlig ingen krav på før August, og etter en stund med sykemelding ønsker jeg nå å komme med ut i jobb igjen, men vil ha alt klart med tanke på snuppa mi først..

Setter stor pris på tilbakemeldinger :takke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg meg dagmamma, men hvis jeg var deg ville jeg undersøkt mulighetene for barnehage. Selv om dere ikke har garanti for plass kan det godt hende at det finnes noen ledige plasser. Vi er i en annen bydel, men fikk i alle fall plass før august med første barn.

Det gjelder å høre med bydelen om hvilke barnehager som ikke har så stor pågang, og evt endre på søknaden.

Mulig at du allerede har gjort dette, eller at du ikke ønsker barnehage nå, men jeg fikk inntrykk av innlegget ditt at du bare forholdt deg til plassgarantien.

Skrevet

Har sjekket rundt omkring, og får samme beskjed overalt: Jeg må bare stå på venteliste på barnehager, og vente. Har vært i kontakt med barnehage-kontoret i bydelen, og fikk samme beskjed der. Søkte på tre stk som hovedvalg ifjor, men har fått beskjed fra kontoret at søknaden står åpen til hvor somm helst i bydelen.

Skrevet

Ja, det er veldig frustrerende at man ikke kan vite hvor man er i køen. Men sannsynligvis er det en del utskiftning i de større barnehagene, og familiebarnehagene er antagelig minst populære. Så det kan være lurt å ha ført opp dem.

Da vi stod i kø husker jeg at det også var info om en ledige plass på bydelens hjemmesider. Sikkert ingen som hadde søkt der da.

Men, dette er en avsporing. Dagmamma vil kanskje løse hele problemet! Du kan jo sjekke om det er noen dagmammaer som har hengt opp lapp på helsestasjonen?

Skrevet

Jeg setter pris på tilbakemelding, jeg:)

Jeg søkte i hovedsak familiebarnehager først, som fokuserte på f.eks musikk/kultur..det appellerte til oss foreldre. Tenkte å høre med helsestasjonen om det er lov å henge opp lapper der, men har ikke sett noe før..skal dra dit denne uka og sjekke, skader ikke å høre..butikker kanskje? Kan man henge opp der? Aldri gjort sånt før..

Skrevet

Jeg setter pris på tilbakemelding, jeg:)

Jeg søkte i hovedsak familiebarnehager først, som fokuserte på f.eks musikk/kultur..det appellerte til oss foreldre. Tenkte å høre med helsestasjonen om det er lov å henge opp lapper der, men har ikke sett noe før..skal dra dit denne uka og sjekke, skader ikke å høre..butikker kanskje? Kan man henge opp der? Aldri gjort sånt før..

Butikkene pleier å ha oppslagstavler der man kan henge lapper om sånt, ja. Nå vet ikke jeg hvor dere bor, men hvis det er aktuelt kan du også henge opp på tavlene i gangen på Oppsal samfunnshus (der var det mange lapper som gav inntrykk av å være seriøse, i motsetning til de som ofte henger på butikkene).

Skrevet

Butikkene pleier å ha oppslagstavler der man kan henge lapper om sånt, ja. Nå vet ikke jeg hvor dere bor, men hvis det er aktuelt kan du også henge opp på tavlene i gangen på Oppsal samfunnshus (der var det mange lapper som gav inntrykk av å være seriøse, i motsetning til de som ofte henger på butikkene).

Da skal jeg holde øynene åpne neste gang jeg er ute og går..:) Titte litt rundt. Skal sjekke ut samfunnshuset også, takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...