Aramee Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Jeg skal selge brudekjolen min - hva er "best" måte å gjøre dette på? Finn.no har jo allerede flust av brudekjoler, hvor sannsynlig er det å få solgt kjolen der egentlig?
Gjest Doh Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Er der jeg kommer til å legge ut min. Vet ikke om noen andre steder....
SusanneGullet Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Å ikke selge den La den gå i arv, eller ha den til pynt
CathFoto Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Bra bilder: helfigur+detaljer Mye informasjon i overskrift, ikke skriv nydelig kjole Mye informasjon i teksten 4
Aramee Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2012 Å ikke selge den La den gå i arv, eller ha den til pynt Ikke aktuelt Men takk. Bra bilder: helfigur+detaljer Mye informasjon i overskrift, ikke skriv nydelig kjole Mye informasjon i teksten Nydelig kjole er litt oppbrukt ja
Gjest Eurodice Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Jeg skal selge brudekjolen min - hva er "best" måte å gjøre dette på? Finn.no har jo allerede flust av brudekjoler, hvor sannsynlig er det å få solgt kjolen der egentlig? Unnskyld at jeg spør, men hva er vitsen med å kjøpe brudekjole når du allikevel skal selge den? Du kunne like gjerne leid en kjole og sluppet billigere unna, hvis det står på penger. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Unnskyld at jeg spør, men hva er vitsen med å kjøpe brudekjole når du allikevel skal selge den? Du kunne like gjerne leid en kjole og sluppet billigere unna, hvis det står på penger. Finnes det ting du IKKE blander deg i? Newsflash: ikke alle velger å gjøre hva DU synes er best/smartest/etc. Kanskje ikke planen var å selge den, kanskje hun ikke ville bruke en brukt kjole, kanskje kjolen hun ville ha, ikke var å oppdrive brukt. Mange muligheter, men det var ikke dét diskusjonen handlet om. 6
Emas Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Ikkje nødvendigvis billigare å leige enn å kjøpe, Belladonna. Eg betalte 4000 inkludert underskjørt for min kjole, og har absolutt tenkt å selge den Det var for en pent brukt kjole.. Om eg skulle leige samme kjolen på kjolebutikk måtte eg ha betalt i allefall 8000, mest sannsynnlig 10 000! Desstuen er det kjekt å ha sin eigen, og ikkje leige til den store dagen! Det er forhåpentligvis einaste gangen en kan bruke så masse pengar på en kjole, så difor er det kjekt å bruke litt ekstra pengar på kjole
Gjest Eurodice Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 Finnes det ting du IKKE blander deg i? Newsflash: ikke alle velger å gjøre hva DU synes er best/smartest/etc. Kanskje ikke planen var å selge den, kanskje hun ikke ville bruke en brukt kjole, kanskje kjolen hun ville ha, ikke var å oppdrive brukt. Mange muligheter, men det var ikke dét diskusjonen handlet om. Hva feiler det deg? Du kan ikke være riktig vel bevart! 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #10 Skrevet 29. januar 2012 Hva feiler det deg? Du kan ikke være riktig vel bevart! Intet, så vidt jeg vet. Sånn utover en meget kort lunte mot nedlatende/"besserwissende" mennesker. 5
Gjest Eurodice Skrevet 29. januar 2012 #11 Skrevet 29. januar 2012 Intet, så vidt jeg vet. Sånn utover en meget kort lunte mot nedlatende/"besserwissende" mennesker. Og det er jeg, mener du? Gi meg gjerne eksempler.
Aramee Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #12 Skrevet 30. januar 2012 Unnskyld at jeg spør, men hva er vitsen med å kjøpe brudekjole når du allikevel skal selge den? Du kunne like gjerne leid en kjole og sluppet billigere unna, hvis det står på penger. Du må gjerne spørre Planen var å beholde kjolen, men da ekteskapet tok slutt ser jeg heller ikke noe poeng i å beholde kjolen, som bare minner om en dårlig tid. 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #13 Skrevet 30. januar 2012 Å ikke selge den La den gå i arv, eller ha den til pynt Haha, tror du virkelig sannsynligheten er stor for at barna dine vil arve brudekjolen din? Ikke veldig sannsynlig. 1
Gjest Eurodice Skrevet 30. januar 2012 #14 Skrevet 30. januar 2012 Du må gjerne spørre Planen var å beholde kjolen, men da ekteskapet tok slutt ser jeg heller ikke noe poeng i å beholde kjolen, som bare minner om en dårlig tid. Jeg trakk forhastede slutninger, beklager det. Jeg forstod det som at du nylig hadde giftet deg, skjønner du. Det er ikke sjelden man leser om bruder som selger kjolen snart etter bryllupet. Når det er slik som du forteller, har jeg ingen problemer med å forstå at du ikke vil ha brudekjolen lenger . 1
Aramee Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #15 Skrevet 30. januar 2012 Jeg trakk forhastede slutninger, beklager det. Jeg forstod det som at du nylig hadde giftet deg, skjønner du. Det er ikke sjelden man leser om bruder som selger kjolen snart etter bryllupet. Når det er slik som du forteller, har jeg ingen problemer med å forstå at du ikke vil ha brudekjolen lenger . No harm done
Gjest Doh Skrevet 30. januar 2012 #16 Skrevet 30. januar 2012 Jeg trakk forhastede slutninger, beklager det. Jeg forstod det som at du nylig hadde giftet deg, skjønner du. Det er ikke sjelden man leser om bruder som selger kjolen snart etter bryllupet. Når det er slik som du forteller, har jeg ingen problemer med å forstå at du ikke vil ha brudekjolen lenger . Jeg kommer til å selge min. Kjøpte fordi det gjerne blir billigere enn å leie(om jeg får solgt den) og fordi kjolen jeg falt for ikke fantes i Norge. Jo, og så fikk jeg penger av farmor til å kjøpe den da(bortskjemt.....). Synes nesten det er verre å ha den hengende i skapet resten av livet, bedre at noen andre får glede av den
Gjest Adriane Skrevet 30. januar 2012 #17 Skrevet 30. januar 2012 Det er vel dessverre ikke så mange steder, og det er utrolig mange som selger... På Finn.no ville jeg iallfall fått med størrelse, snitt, merke/navn i overskriften. Passet på å ha mange og skikkelig gode bilder av kjolen - helst fra da du brukte den. Modellbilder fra nettet gjør liksom ikke helt samme nytten når man skal kjøpe brukt... og selvsagt mest mulig informasjon om selve kjolen (inkl om det er snøring/glidelås/knapper i rygg, innebygd korsett, om den er figursydd, hvor mye rom det er for endringer i størrelse (både lengde og bredde), farge (hvit/ivory osv), eventuelle småfeil/"skader" etter bruk - alt du kan komme på! Jeg ville også presisert at pris er inkl rensing, og jeg ville satt prisen et stykke under 50% under nypris. Jeg ser at mange av de som selger brukt, legger seg på rundt 60% av nypris; jeg tror man lettere får "napp" om man legger seg litt lavere i pris. 1
Lyra Skrevet 31. januar 2012 #18 Skrevet 31. januar 2012 Det er nok finn.no som er beste alternativet, tenkt slik at når det er det første (evt eneste) du tenker på så gjelder det de fleste andre også. Det er en grunn til at det er så mange kjoler der, nettopp fordi det er der de fleste leter. Jeg ville kikket på prisnivået på tilsvarende kjoler og lagt prisen litt lavere, da blir din kjole mer attraktiv. Det er også en fordel at den er renset og dermed klar til å brukes igjen. Unngå dine personlige meninger om kjolen, hvor vakker du følte deg, hvor mange komplimenter du fikk osv er uinteressant for kjøperen. Skriv hvilken modell kjolen er i annonsetittelen. Husk forresten å faktisk ha ordet "brudekjole" med i annonseteksten så den vil komme opp på et fritekstsøk, glemte faktisk dette selv til å begynne med Ellers følg rådene om å skrive fargen, størrelse osv i annonsen og sist, men ikke minst: ha tålmodighet. Kan hende du må ha annonsen ute noen ganger før du i det hele tatt får en eneste telefon, men plutselig er det noen som er på utkikk etter akkurat den kjolen. Jeg fikk solgt min et par dager før annonsen gikk ut, så det tok litt tid. Min var også den billigste av de av samme modell som var til salgs.
Anglofil Skrevet 31. januar 2012 #19 Skrevet 31. januar 2012 Jeg kommer til å legge min ut på finn tror jeg, ser ingen vits i beholde kjolen hvis jeg skal være helt ærlig. Mvh Yvonne Innlegget er endret pga. identifisering. Phaedra,adm
Lyra Skrevet 31. januar 2012 #20 Skrevet 31. januar 2012 Jeg kommer til å legge min ut på finn tror jeg, ser ingen vits i beholde kjolen hvis jeg skal være helt ærlig. Mvh Yvonne Bare et lite tips: er mulig du må forberede deg på å prise ned kjolen ganske mye. Jeg solgte en originale Maggie Sottero-kjole for 4000. Den jeg skal bruke er også en original Maggie Sottero og den kjøpte jeg for 2000. Bare et lite tips om du ikke får napp (Nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo kikke på annonsen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå