Gå til innhold

Traktorbønder og andre sinker!

mysan

Anbefalte innlegg

Må de kjøre traktor til andre jobber?

Kansje det er brøyting eller annlegg

Selv om jeg er matprodusent selv. Må jeg si at det er iriterende å bli liggende bak traktorer som aldri slipper forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må de kjøre traktor til andre jobber?

Jeg tenker da på jobber som innebærer at de bruker traktoren...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macha Mong Ruad

Så lenge traktoren går 40 km/t eller fortere har den lov å kjøre på alle veier.

Og på denne tida av året er de stort sett ute i forbindelse med brøyting, og uten jobben de gjør stopper hele samfunnet opp. Så det er langt viktigere at de kommer seg frem, enn at dere kommer noen minutter senere hjem til middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler akkurat like mye veiavgift som deg, og har like mye rett å være på veien som deg. Vi er heller ikke på veien uten grunn. Du må og huske at noe av traktorkjøringen vår skaffer deg mat på bordet :filer:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er å ligge 1-3 km bak en traktor som kjører i 30-40km\t. å ligge bak byfolk som skal på fjellet når jeg skal på jobb derimot, de 35km det er for meg å kjøre, de kjører 10-30km\t under fartsgrensen på tørr fin vei, slipper aldri forbi de som kommer bak, skaper køer og på grunn av møtende trafikk så er det ikke mulig å komme forbi. bare kosen med bønder i forhold til byfolk..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en ting er å ligge 1-3 km bak en traktor som kjører i 30-40km\t. å ligge bak byfolk som skal på fjellet når jeg skal på jobb derimot, de 35km det er for meg å kjøre, de kjører 10-30km\t under fartsgrensen på tørr fin vei, slipper aldri forbi de som kommer bak, skaper køer og på grunn av møtende trafikk så er det ikke mulig å komme forbi. bare kosen med bønder i forhold til byfolk..

Jeg har ikke lagt merke til det med byfolk, men eldre derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge traktoren ikke skal så langt er det ikke noe problem. Nå er jeg vant med å bo på et sted hvor det er en del bønder, og som regel er traktorsjåførene flinke til å kjøre til sides der det er muligheter for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjenner jeg også til. Fryktelig irriterende. Skulle tro enkelte var redde for svinger. Bråbremsing før svinger, og gjerne plassering midt i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...