anonym20 Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Jeg er en jente på 18 år som syntes at det å jobbe i fengsel virker veldig spennende. (Tenker på seinere jobb, skal først inn i forsvaret) Jeg leste litt rundt og kom over en gammel tråd her på KG hvor noen nevnte at det kunne være en idé å prøve å være ekstra betjent i et fengsel. Leste videre at de tok i mot studenter og sånn. Men hvordan er dette egentlig? Hva kreves for å være en ekstra betjent? De tar vell ikke bare inn hvem som helst? Noen som har noen erfaringer?
Envy Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 (endret) For å være ekstrabetjent kreves det samme som kreves for inntak på fengselsskolen. http://krus.no/no/Fengselsskolen/Hoyremeny/Krav/Opptakskrav/ Endret 29. januar 2012 av Envy
anonym20 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2012 For å være ekstrabetjent kreves det samme som kreves for inntak på fengselsskolen. http://krus.no/no/Fengselsskolen/Hoyremeny/Krav/Opptakskrav/ Men man trenger ikke å ha tatt de kursene da? Eller hva er da forskjellen på en "ekstra betjent" og en som ikke er det?
Envy Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Det står ikke noe om kurs? Jeg var litt rask og ga deg feil link, se den som står der nå En ekstrabetjent stepper inn for faste betjenter når disse av ymse grunner ikke kan komme på jobb (typisk ved: ferie, sykdom). Ekstrabetjenter tar det som trengs for å opprettholde sikkerheten på den avdelingen de er plassert på, men får vanligvis ikke kontaktbetjentansvar, og heller ikke fast turnus. Endret 29. januar 2012 av Envy
anonym20 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2012 Det står ikke noe om kurs? Jeg var litt rask og ga deg feil link, se den som står der nå En ekstrabetjent stepper inn for faste betjenter når disse av ymse grunner ikke kan komme på jobb (typisk ved: ferie, sykdom). Ekstrabetjenter tar det som trengs for å opprettholde sikkerheten på den avdelingen de er plassert på, men får vanligvis ikke kontaktbetjentansvar, og heller ikke fast turnus. Okei Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Jeg var ekstra betjent i noen år (i et åpent fengsel). Trivdes veldig godt, men så tok jeg jobb i et annet fengsel (lukket) og fant FORT ut at det ikke var noe for meg.... Jeg hadde ingen utdannelse. Søkte fengselsskolen i omanget jeg skiftet jobb, men fant da ut at det var utelukket for min del...
Envy Skrevet 30. januar 2012 #8 Skrevet 30. januar 2012 Jeg var ekstra betjent i noen år (i et åpent fengsel). Trivdes veldig godt, men så tok jeg jobb i et annet fengsel (lukket) og fant FORT ut at det ikke var noe for meg.... Jeg hadde ingen utdannelse. Søkte fengselsskolen i omanget jeg skiftet jobb, men fant da ut at det var utelukket for min del... Å jobbe i lukket fengsel er en veldig spesiell jobb. Personlig egnethet er derfor veldig viktig for de som ansetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå