Gå til innhold

Hundelufting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg skal lufte en hund i tiden fremover. Sannsynligvis blir det ca en time per dag, og det er like mye for min egen skyld som for hundens (selv om hunden absolutt har godt av det, da. Er jo derfor familien gjerne vil at jeg skal lufte den :fnise:).

Jeg håper også å få til å lære den en del basiskommandoer (den kan "sitt" og "gimme five", og that's it), men jeg vet jo ikke foreløpig hvor vellykket det blir (hunden er 5 år).

Hva kan jeg ta for en slik "jobb"? Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt meg noe særlig for det, men jeg ser jo rundtom på nettet at folk tydeligvis betaler en del for slikt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ser "that`s It"-kommandoen ut? :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hvordan ser "that`s It"-kommandoen ut? :fnise:

Jeg brukte ikke hermetegn der, ser du vel :gjeiper:

Skrevet (endret)

"That's it" må være når jeg tar bikkja i nakkeskinnet og løfter den ut av en situasjon etter å ha gitt litt for mange advarsler og ordre om å stoppe det han driver med...

Jeg kan tenke meg å betale 50-100 kr hvis du går en times tur med bikkja mi, eventuelt litt ekstra for å dekke bensin hvis du kjører til et populært turområde i nærheten.

Endret av Cessie
Skrevet

Jeg liker å løpe, gå i ulendt terreng og lange turer i skog og mark. Jeg bruker å si at folk kan sende med meg kjæledyrene sine for 50kr timen, og da har jeg endt opp med både hunder og ponnier :ler:

• Liker 2
Skrevet

Jeg brukte ikke hermetegn der, ser du vel :gjeiper:

Ja jeg så jo det, men kunne ikke dy meg, hehe... :lur:
Skrevet

Jeg bruker profesjonelt firma, og betaler kr. 4400,- pr. mnd. De henter da hunden hos meg og går minst 1 times tur. Fem dager pr. uke.

For å svare på spørsmålet, så avhenger det om du har eget firma og kan fakturere "hvitt"? Dette er jo sikkerhet både for deg og kunden.

Dersom dette er en slags "bekjenttjeneste" kan du ikke ta i nærheten av det jeg antydet over. Du bør nok få dekket utgiftene dine, og kanskje litt til.

Skrevet

Jeg bruker profesjonelt firma, og betaler kr. 4400,- pr. mnd. De henter da hunden hos meg og går minst 1 times tur. Fem dager pr. uke.

For å svare på spørsmålet, så avhenger det om du har eget firma og kan fakturere "hvitt"? Dette er jo sikkerhet både for deg og kunden.

Dersom dette er en slags "bekjenttjeneste" kan du ikke ta i nærheten av det jeg antydet over. Du bør nok få dekket utgiftene dine, og kanskje litt til.

Jeg må bare spørre, hvorfor bruker du over 4000kr i måneden på at andre går tur med din hund? Det er over 40 000kr i året på noe helt unødvendig. Har du ikke tid til å lufte selv hver dag, må du da ha hund?

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker å løpe, gå i ulendt terreng og lange turer i skog og mark. Jeg bruker å si at folk kan sende med meg kjæledyrene sine for 50kr timen, og da har jeg endt opp med både hunder og ponnier :ler:

Åååh, jeg vil også lufte ponni! :ler:

Jøss, 4400,- per mnd er 600 kr mer enn jeg har i husleige...

Jeg henter og leverer hunden hos dem og tenker å gå minst en time per gang etterhvert. Har ikke gått fullt så lenge de to dagene hittil, men det har vært pga kulda og at tempoet har vært ganske lavt (må stoppe hver gang han drar).

Jeg har ikke eget firma (hadde jo ikke tenkt på å ta betalt, og hadde det ikke vært for at eierne spurte, så hadde jeg ikke tatt opp temaet i det hele tatt).

Og utgiftene er lik null, hvis jeg ikke skal regne med joggeskoslitasje :gjeiper: Og tidsbruk, vel å merke.

Skrevet

Jeg må bare spørre, hvorfor bruker du over 4000kr i måneden på at andre går tur med din hund? Det er over 40 000kr i året på noe helt unødvendig. Har du ikke tid til å lufte selv hver dag, må du da ha hund?

Min hund er årsaken til at jeg igjen fungerer i samfunnet, uten å gå nærmere inn på det. Når jeg nå har fått ny jobb, er jeg borte hjemmefra 10 timer pr. dag. Jeg må rett og slett ta den muligheten dette gir meg. Dette medfører at hunden er altfor lenge hjemme alene, og jeg er da så heldig å ha mulighet til å ansette hundeluftere til å komme midt på dagen. Hunden får tur både før vi drar på jobb, men også aktiv trening 3-4 kvelder i uken. Dette i tillegg til turer om kvelden selvsagt.

Så ja, jeg må ha hund. Og ja, jeg må ha luftere.

Hvordan jeg bruker penger jeg har er vel ingen annens sak? Røyker du? Drikker du? Reiser du? Det er mye som er unødvendig her i livet, iallefall for mange.

• Liker 1
Skrevet

Åååh, jeg vil også lufte ponni! :ler:

Jøss, 4400,- per mnd er 600 kr mer enn jeg har i husleige...

Jeg henter og leverer hunden hos dem og tenker å gå minst en time per gang etterhvert. Har ikke gått fullt så lenge de to dagene hittil, men det har vært pga kulda og at tempoet har vært ganske lavt (må stoppe hver gang han drar).

Jeg har ikke eget firma (hadde jo ikke tenkt på å ta betalt, og hadde det ikke vært for at eierne spurte, så hadde jeg ikke tatt opp temaet i det hele tatt).

Og utgiftene er lik null, hvis jeg ikke skal regne med joggeskoslitasje :gjeiper: Og tidsbruk, vel å merke.

Da synes jeg du skal ta det opp med dem. Høre om de kanskje kunne tenke seg å betale deg litt for tjenesten du gjør?

Skrevet

Så ja, jeg må ha hund. Og ja, jeg må ha luftere.

Du er flink som tar ansvar for at hunden din ikke får så lange alene-dager! :klem: Kjempebra at du vil betale så mye for at hunden din skal ha det bra.

• Liker 1
Skrevet

Da synes jeg du skal ta det opp med dem. Høre om de kanskje kunne tenke seg å betale deg litt for tjenesten du gjør?

De tok det opp med meg i går, og da svarte jeg litt unnvikende at jeg egentlig ikke hadde tenkt å ta betalt, men at det selvsagt hadde vært fint om de syntes det var god hjelp for hundens del (spesielt mtp å lære den grunnleggende lydighet om jeg får til det, og få sosialisert den litt bedre).

Og så tenkte jeg å la temaet ligge en stund i alle fall, slik at jeg fikk sett hvordan ting arter seg. Men i dag spurte eierne igjen. Jeg foreslo 50 kr per gang (om det nå blir noen trekvartersturer og noen på to timer eller mer tenker ikke jeg så mye på), og fikk da spørsmål om det var aktuelt å bare bestemme en mndspris...

Skrevet

Jeg foreslo 50 kr per gang (om det nå blir noen trekvartersturer og noen på to timer eller mer tenker ikke jeg så mye på), og fikk da spørsmål om det var aktuelt å bare bestemme en mndspris...

Ja, da er vel 14-1500 kroner en veldig grei pris? Jeg har selv lurt på om det er rettferdig for min fremtidige hund å være alene 8 timer om dagen, eller om jeg skal få noen til å lufte ham en tur så han slipper å være alene så lenge, og jeg ville absolutt ikke syntes at 1500 kr i måneden var en dårlig deal for en times tur hver hverdag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...