Tiarra Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Jeg vet at man generelt bør være sunn, men det er en uvane jeg sliter med kvitte meg med (forhåpentligvis enda en bra ting evt graviditet bidrar med, men sier det noe ift det å fostret skal feste seg? Jeg planlegger nemlig å prøve i de nærmeste dager.
SmallTalk Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Snus gir like høy andel nikotin i blodet som røyk gjør, og har dermed like alvorlige effekter som røyk har. Du burde med andre ord slutte å snuse i dag, og ikke slutte den dagen du sitter med en positiv test i hånda. Du kan lese om snus og graviditet her.
Fanta Exotic Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Du må jo uansett slutte når du blir gravid, så du kan like gjerne slutte nå. Så sparer du helsa di og lommeboka.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Trodde ikke snus var like skadelig som røyk? Men hva med menn som snuser? Kan det påvirke sædkvaliteten?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Trodde ikke snus var like skadelig som røyk? Men hva med menn som snuser? Kan det påvirke sædkvaliteten? Røyking er antagelig mer skadelig for røykeren, pga all driten man utsetter lungene for, men for fosteret er det først og fremst nikotinet som er skadelig, ikke "røykosen".
SmallTalk Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Trodde ikke snus var like skadelig som røyk? Men hva med menn som snuser? Kan det påvirke sædkvaliteten? Det er nikotinen som er skadelig for barnet, og da sier det seg selv at snus er like skadelig som røyk.
Tiarra Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2012 Huff, jeg vet at nikotin er skadelig for barnet, og jeg får vond inni meg når jeg leser om skadene og ulempene røyking forårsaker for barnet, men jeg er ikke helt sikker når det gjelder FØR unnfangelse. Men som du sier, jo tidligere jeg makter å slutte jo bedre. Får prøve å redusere inntaket litt og litt, til jeg slutter helt innen månedskifte. Ja, innen to døgn
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Snuse og være gravid ville jeg aldri gjort. Men er det skadelig i prøveperioden? Kan snus en til to ganger dagen gjøre det vanskligere å bli gravid?
Gjesten Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 Huff, jeg vet at nikotin er skadelig for barnet, og jeg får vond inni meg når jeg leser om skadene og ulempene røyking forårsaker for barnet, men jeg er ikke helt sikker når det gjelder FØR unnfangelse. Men som du sier, jo tidligere jeg makter å slutte jo bedre. Får prøve å redusere inntaket litt og litt, til jeg slutter helt innen månedskifte. Ja, innen to døgn Jeg tror ikke det er så farlig FØR unnfangelsen, men da må du jo fortsatt holde deg unna snus mellom eggløsning og mens, og det er vel bare tortur for deg å få snuse to uker i måneden?
Athene Skrevet 29. januar 2012 #10 Skrevet 29. januar 2012 Snuse og være gravid ville jeg aldri gjort. Men er det skadelig i prøveperioden? Kan snus en til to ganger dagen gjøre det vanskligere å bli gravid? Ja, nikotin reduserer muligheten for unfangelse, og mer en dobler sannsynligheten for å miste tidlig. Dette på grunn av at det medfører dårligere oksygenopptak og blodomløp.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #11 Skrevet 29. januar 2012 Ingen som vet om snusing reduserer sædkvalitet?
Athene Skrevet 30. januar 2012 #12 Skrevet 30. januar 2012 Ingen som vet om snusing reduserer sædkvalitet? Ja, tobakk virker negativt på sædkvaliteten.
Fanta Exotic Skrevet 30. januar 2012 #13 Skrevet 30. januar 2012 Ingen som vet om snusing reduserer sædkvalitet? http://www.doktoronline.no/qa/forum/3/qa1842905.html Hvorfor kan du ikke bare google det selv? Tar 2 sekunder liksom.. x)
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #14 Skrevet 2. februar 2012 TS, skal du prøve å slutte? Jeg sitter her i sofaen med en snus under leppa, etter atter en negativ graviditetstest... Vært gravid før, tok abort, men da snuset jeg ikke så mye som nå... Vurderer sterkt å slutte! Pia
Tiarra Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #15 Skrevet 4. februar 2012 Ja, men jeg vet ikke hvordan!!! Jeg sitter her selv og snuser, men litt mindre enn før, har snust bare to ganger i dag. Og ja, jeg prøver fortsatt å bli gravid! Huff, visste ikke at det skulle bli vanskelig. Målet var å snuse ferdig det jeg hadde og ikke kjøpe mer, men så var jeg å reiste og så billig snus på duty free på flyplassen og endte opp med ny fem-pakke! Huff og huff, jeg håper denne jeg har under leppa er den siste!!!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #16 Skrevet 6. februar 2012 Hadde jeg bare snust 2 snuser på en dag, hadde jeg vært kjempe stolt... Tror ikke jeg orker nevne hvor avhengig jeg er.. Men jeg tror om en skal slutte med snus, så må en slutte helt. Ikke drive å ta "den siste snusen" osv... Snakket med en mann i sommer, han sluttet å snuse for 20 år siden, og har enda lyst på snus! Har så lyst å slutte å snuse, men det virker komplett umulig. Jobber en plass vi selger snus, så det gjør ikke saken enklere. Huff, jeg er et svakt menneske. Pia
Tiarra Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #17 Skrevet 6. februar 2012 Jeg snuste veldig mye før, men nå som jeg prøver å bli gravis prøver jeg å begrense det. Men ikke lett det her nei, snuste 4 ganger i går, og har min tredje under leppa nå. Jeg klarer ikke å slutte helt, det er kjempevanskelig. Men jeg tror det skal gå bra når jeg sitter med en positiv Clear Blue i hånda, for DA vet jeg at jeg IKKE kan snuse mer. Da blir det lettere Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå