Lina220400 Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Hei! Jeg har blondt hår og vurderer å farge håret som DETTE men sånn farge som går vekk etter ca. en måned eller som går vekk når man dusjer. Blir det missfarget når man har blondt hår eller ser det ca sånn ut? Endret 29. januar 2012 av Lina220400
Armitage Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Hei! Jeg har blondt hår og vurderer å farge håret som DETTE men sånn farge som går vekk etter ca. en måned eller som går vekk når man dusjer. Blir det missfarget når man har blondt hår eller ser det ca sånn ut? Det kommer an på åssen hårfargemerke du velger. Noen sitter veldig dårlig i naturlig farget hår selv om det er blondt fra før fordi de er laget for å ha optimal utbytte i bleket hår. Disse er som regel semipermanente og vaskes ut over tid. Men du blir aldri helt blond igjen for det. Du vil heller ende opp med en utvasket form av fargen inntil du farger det på nytt. Men det finnes noen permanente hårfarger som kan gi nogenlunde lik hårfarge som det på bildet. Og da vil det sitte godt og lenge hvor du bare trenger å farge opp igjen etterveksten eller friske opp glansen litt en gang i blant.
Armitage Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Jeg sier at man burde unngå semipermanente hårfarger om man ikke er villig til å bleke håret først. Ellers så kan man ende opp med et resultat som ikke er så pent fordi hårfargen ikke vil sette seg ordentlig. Selv om man har lyst hår fra før.
Lina220400 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2012 Jeg sier at man burde unngå semipermanente hårfarger om man ikke er villig til å bleke håret først. Ellers så kan man ende opp med et resultat som ikke er så pent fordi hårfargen ikke vil sette seg ordentlig. Selv om man har lyst hår fra før. Men hvis det er sånn som går vekk etter noen dager/måneder eller når man dusjer?
Armitage Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Men hvis det er sånn som går vekk etter noen dager/måneder eller når man dusjer? Semipermanente farger vaskes ut over uker og blir blassere. De blir aldri vasket helt ut. Da må man farge håret opp igjen for å bli kvitt restene. 1
Lina220400 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2012 Semipermanente farger vaskes ut over uker og blir blassere. De blir aldri vasket helt ut. Da må man farge håret opp igjen for å bli kvitt restene. Takk!
Gutt83 Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Jeg hadde for noen år siden en enda sterkere rødfarge i håret.. av permanent type. Dog jeg tok jo ikke vare på fargen, og jeg fikset heller ikke etterveksten, så etterhvert var det fargete håret ganske "lyserosa" mens jeg også hadde en del av naturlig farge. Løsningen min, var så enkel at jeg fant fram en saks, klippet det jeg kunne klippe. Så gikk jeg over med barberhøvel :-) Da var det ikke mye igjen av det gamle Men kanskje mest aktuelt for gutter, som ikke har noe i mot å være skinnet ?
Armitage Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 Jeg hadde for noen år siden en enda sterkere rødfarge i håret.. av permanent type. Dog jeg tok jo ikke vare på fargen, og jeg fikset heller ikke etterveksten, så etterhvert var det fargete håret ganske "lyserosa" mens jeg også hadde en del av naturlig farge. Løsningen min, var så enkel at jeg fant fram en saks, klippet det jeg kunne klippe. Så gikk jeg over med barberhøvel :-) Da var det ikke mye igjen av det gamle Men kanskje mest aktuelt for gutter, som ikke har noe i mot å være skinnet ? Da er det lurere å ta avfarging over tid. Det skal gå an å bli kvitt gammel farge uten å måtte klippe av seg alt håret. Men som sagt det tar tid om man ikke farger over det på nytt eller farger i en annen mørkere farge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå