AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Har dere noen tips for porer i huden? Har prøvd mye forskjellig, men går ikke bort! Sliter også litt med fet hud, noen tips ??
Harmonics Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Ansiktsvask, med skånsom såpe, gjerne PH-nøytral. Vask deg hver dag. Skrubb fjeset av og til med sånn ansiktsskrub på tube / boks. Men enkelte porer er så dype at du uansett ikke får vasket inni dem, og da bygger det seg opp litt hudormer. For noen, er det faktisk umulig å gjøre noe særlig med. Feit hud fikser du kanskje best ved å droppe smør og mat med oljer (selvsagt også chips og sjokkis), og spise mer grønnsaker. Endret 29. januar 2012 av Harmonics
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Ansiktsvask, med skånsom såpe, gjerne PH-nøytral. Vask deg hver dag. Skrubb fjeset av og til med sånn ansiktsskrub på tube / boks. Men enkelte porer er så dype at du uansett ikke får vasket inni dem, og da bygger det seg opp litt hudormer. For noen, er det faktisk umulig å gjøre noe særlig med. Jeg vasker huden hver dag, også skrubb! Kanskje mine rett og slett er blitt for dype :/
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Jeg ville skylt ansiktet, ikke vasket det. Da produseres det mindre talg i huden. Jeg har testet litt frem og tilbake, gjennom "alle" år, og for et par år siden ramlet jeg over noe som har hatt veldig god effekt sammenlignet apotekvarer og hud-greier fra hudpleiere; Green People's- Oy! Foaming Antibacterial Face Wash, beregnet på ungdom i navnet, men jeg er tidlig 20årene og har de samme plagene som deg. Du finner den på greenpeople.no under "Organic young Oy"-kategorien Fungerte kjempebra på meg, bruker skrubben deres også nå og da. Vil ikke slenge masse produkt-navn etter deg helt egentlig, men jeg er oppriktig fornøyd og håper du sjekker ut disse. Les om de f.eks, de selges også i VITA tror jeg
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Ansiktsvask, med skånsom såpe, gjerne PH-nøytral. Vask deg hver dag. Skrubb fjeset av og til med sånn ansiktsskrub på tube / boks. Men enkelte porer er så dype at du uansett ikke får vasket inni dem, og da bygger det seg opp litt hudormer. For noen, er det faktisk umulig å gjøre noe særlig med. Feit hud fikser du kanskje best ved å droppe smør og mat med oljer (selvsagt også chips og sjokkis), og spise mer grønnsaker. hehe. du har ikke peiling. 4
carianne Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 hehe. du har ikke peiling. enig, gode hudpleieprodukter fra hudpleier tilpasset din hud vil hjelpe på sikt. Hud tar tid:)
Harmonics Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Jaha? Slik har det altså vært for meg i en 20 år, og jeg har absolutt blitt møtt med "bare vask deg"-holdningen før, og jeg har også lest at er det der inngrodd så går det ikke vekk. Men hvis dere faktisk vet noe annet, så kunne også jeg godt tenket meg å hørt det. Hva er disse "gode hudpleieproduktene fra god hudpleiende hudpleier som pleier huden godt"? Uansett. Jeg har det da på nasen, og samma hvor mye jeg gnikker og gnir og skrubber, så blir nasen bare sår og fettet ligger fremdeles inni porene. Så da må hudormene skvises ut med jevne mellomrom, når dem blir litt for mørkebrune og påfallende. Vasking har ikke hjulpet meg. Endret 29. januar 2012 av Harmonics
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Jeg ville skylt ansiktet, ikke vasket det. Da produseres det mindre talg i huden. Jeg har testet litt frem og tilbake, gjennom "alle" år, og for et par år siden ramlet jeg over noe som har hatt veldig god effekt sammenlignet apotekvarer og hud-greier fra hudpleiere; Green People's- Oy! Foaming Antibacterial Face Wash, beregnet på ungdom i navnet, men jeg er tidlig 20årene og har de samme plagene som deg. Du finner den på greenpeople.no under "Organic young Oy"-kategorien Fungerte kjempebra på meg, bruker skrubben deres også nå og da. Vil ikke slenge masse produkt-navn etter deg helt egentlig, men jeg er oppriktig fornøyd og håper du sjekker ut disse. Les om de f.eks, de selges også i VITA tror jeg Tusen takk for ett bra tips! Dette hørtes bra ut, og er noe jeg må teste
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 Dette er nok litt individuelt, ser det ut til. Selv slet jeg både med store porer, fet hud og kviser. Forsøkte alt fra legemidler til svindyre hudprodukter til behandling i hudpleieklinikk. Legemidlene ga en viss effekt, men det andre hjalp ikke overhodet. Men så kuttet jeg ut melkeprodukter fra kostholdet, og voila! Flott hud etter noen uker! 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #10 Skrevet 29. januar 2012 Dette er nok litt individuelt, ser det ut til. Selv slet jeg både med store porer, fet hud og kviser. Forsøkte alt fra legemidler til svindyre hudprodukter til behandling i hudpleieklinikk. Legemidlene ga en viss effekt, men det andre hjalp ikke overhodet. Men så kuttet jeg ut melkeprodukter fra kostholdet, og voila! Flott hud etter noen uker! Å kutte ut melkeprodukter er jo en mulighet, men det skal være ganske gale før jeg slutter å spise/drikke melkeprodukter Men det er absolutt ikke lett å finne noe som virker!!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #11 Skrevet 29. januar 2012 Feit hud fikser du kanskje best ved å droppe smør og mat med oljer (selvsagt også chips og sjokkis), og spise mer grønnsaker. Droppe smør og mat med oljer? You've got to be kidding me... komisk. Ikke alt kommer av hva man stapper i seg.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #12 Skrevet 29. januar 2012 Har dere noen tips for porer i huden? Har prøvd mye forskjellig, men går ikke bort! Sliter også litt med fet hud, noen tips ?? porer går aldri bort, men å minske dem eller rengjøre dem vet jeg at glycolsyreprodukter kan hjelpe. Som md formulations serum, elixir, md forte, jan marini er noen merker som har glycolsyre i noen av produktene. Ta en hudanalyse og spør etter prøver hoss hudpleier, mange av produktene kan handles rimeligere på nett.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #13 Skrevet 29. januar 2012 porer går aldri bort, men å minske dem eller rengjøre dem vet jeg at glycolsyreprodukter kan hjelpe. Som md formulations serum, elixir, md forte, jan marini er noen merker som har glycolsyre i noen av produktene. Ta en hudanalyse og spør etter prøver hoss hudpleier, mange av produktene kan handles rimeligere på nett. Takk for gode tips!!
Gjest Nenya82 Skrevet 30. januar 2012 #14 Skrevet 30. januar 2012 (endret) Ansiktsvask, med skånsom såpe, gjerne PH-nøytral. Vask deg hver dag. Skrubb fjeset av og til med sånn ansiktsskrub på tube / boks. Men enkelte porer er så dype at du uansett ikke får vasket inni dem, og da bygger det seg opp litt hudormer. For noen, er det faktisk umulig å gjøre noe særlig med. Feit hud fikser du kanskje best ved å droppe smør og mat med oljer (selvsagt også chips og sjokkis), og spise mer grønnsaker. Jeg syns man skal være veldig forsiktig med å anbefale det og kutte ut ting fra kosten. At det ikke er bra å spise junk og drit hver dag burde vel være elementær kunnskap,men at man skal droppe mat med oljer? Det er ikke all mat med fett som er usunn,og mye av det er noe kroppen trenger. Det er heller ikke bevist at kosthold har noe å si for hudproblemer,og ja det kan ha det,men det er nok veldig individuelt.Noen ganger er det rett og slett ikke der hudproblemet ligger. Mitt råd er å kjøpe deg gode produkter beregnet på fet hud.Jeg bruker produkter fra MD,Decleor og Dermalogica,og merker en forskjell på huden.Syns jeg har fått mindre porer eller i det minste mindre synlige. Syns også at det å bruker toner er noe som er til god hjelp for meg. Koster jo litt med gode produkter,men det er verdt det. Endret 30. januar 2012 av Nenya82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå