AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Hei. Er sikkert "tusen" slike innlegg, men jeg trenger litt hjelp. Dette spiser jeg på en vanlig dag: Spiser en skive til frokost på skolen, pluss 3-4 kopper kaffe gjennom skoledagen.. en skive til lunsj. Middag: det vi har hjemme..men en liten porsjon vanligvis. Kveldsmat: et par skiver, av og til havregrøt i stedenfor. Drikker mye vann i løpet av dagen, minst 2-3 liter siden jeg får hodeverk visst jeg ikke gjør det. Skjønner jo selv at dette er for lite, men det er blitt en vane, og jeg er ikke sulten utenom.. eller kanskje jeg er det av og til men jeg spiser ikke mer av den grunn. Trener 4+ ganger i uka, og etter trening spiser jeg en youghurt eller banan ekstra. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget.. men noen meninger eller kommentarer hadde hvert fint.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Jeg synest ikke du spiser så alt for lite, men med tanke på at du trener en del så bør kroppen få nok næring!! Her har også alder og kjønn mye og si, viss du er i tennårene vokser kroppen og trenger mer næring! Ikke gå sulten, spis når det passer deg, men ikke for mye Kanskje du burde legge inn noen mellommåltider, som f.eks frukt? Det at du drikker kaffe kan også ha en effekt på metthetsfølelsen! Vann er bra for kroppen, så der er du kjempeflink! Stå på
Tullepia Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Hei. Er sikkert "tusen" slike innlegg, men jeg trenger litt hjelp. Dette spiser jeg på en vanlig dag: Spiser en skive til frokost på skolen, pluss 3-4 kopper kaffe gjennom skoledagen.. en skive til lunsj. Middag: det vi har hjemme..men en liten porsjon vanligvis. Kveldsmat: et par skiver, av og til havregrøt i stedenfor. Drikker mye vann i løpet av dagen, minst 2-3 liter siden jeg får hodeverk visst jeg ikke gjør det. Skjønner jo selv at dette er for lite, men det er blitt en vane, og jeg er ikke sulten utenom.. eller kanskje jeg er det av og til men jeg spiser ikke mer av den grunn. Trener 4+ ganger i uka, og etter trening spiser jeg en youghurt eller banan ekstra. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget.. men noen meninger eller kommentarer hadde hvert fint. Du vet svaret selv. Spis mer! Ta med deg middagsrester til lunsj, spis to-tre skiver grovbrød og en frukt til frokost. Forsyn deg med en stor porsjon middag med masse grønnsaker (de skal utgjøre halvparten av tallerkenen). Noen ganger må vi tvinge oss til å spise mer eller mindre (alt etter hva problemet vårt er), det krever viljestyrke og at vi er bevisste. Men etter hvert blir det en vane. Husk at mat ikke skal være et problem, men en glede. Finn sunn mat du liker og lag det!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Her har også alder og kjønn mye og si, viss du er i tennårene vokser kroppen og trenger mer næring! Ikke gå sulten, spis når det passer deg, men ikke for mye Er 19år, jente. Du vet svaret selv. Spis mer! Ta med deg middagsrester til lunsj, spis to-tre skiver grovbrød og en frukt til frokost. Forsyn deg med en stor porsjon middag med masse grønnsaker (de skal utgjøre halvparten av tallerkenen). Noen ganger må vi tvinge oss til å spise mer eller mindre (alt etter hva problemet vårt er), det krever viljestyrke og at vi er bevisste. Men etter hvert blir det en vane. Husk at mat ikke skal være et problem, men en glede. Finn sunn mat du liker og lag det! Er litt vanskelig å spise så mye frokost, for jeg er ikke sulten om morgenen.. Også er jeg litt redd for å gå opp i vekt også, men er ikke på noen måte anorektisk eller noe.. Burde jeg kutte ned på kaffen for å være mer sulten kanskje?
Tullepia Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Er litt vanskelig å spise så mye frokost, for jeg er ikke sulten om morgenen.. Også er jeg litt redd for å gå opp i vekt også, men er ikke på noen måte anorektisk eller noe.. Ta med deg en ekstra matboks på skolen og spis frokost nr 2 (en ekstra skive og en frukt) når apetitten er på plass. Du må huske at vekt er relativt. Muskler veier mer enn fett. Så mye som du trener, så trenger kroppen din energi. Kroppen vil bruke energien på å bygge muskler. Bruk heller klesstørrelse som måleenhet i stedet for vekt. Vekta sier ikke alt om hvor sunn du er. Burde jeg kutte ned på kaffen for å være mer sulten kanskje? Kaffe er meg bekjent ikke noe som gir metthetsfølelse, men du kan med fordel bytte ut en eller to kopper kaffe med for eksempel te. Te er mer skånsomt for magen.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Altfor lite, selvsagt. Og det vet du jo åpenbart, så hva du egentlig vil oppnå her fremgår som noe uklart. Spis mer mat. Mer grønnsaker og frukt, mer nøtter, mer egg, mer kjøtt.
antibac Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Sleng inn mellommåltider, spis mer mat når det er lunsj, og du er good to go! Syns ideen om frokost nr. 2 var god!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå