AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Jeg er utdannet sykepleier og har nå 15 år bak meg i helsesektoren. Turnusjobbing var topp da jeg var singel, og de første årene som småbarnsforelder, men de siste par årene har jeg kjent mer og mer på hvor trist jeg syns det er å ikke få fulgt opp barna på fritidsaktiviteter og div oppvisninger, avslutninger o.l. fordi jeg er på jobb. Jeg prøver jo så langt det lar seg gjør å bytte, men pga ansvarsvakter og verv er det ikke alltid det lar seg gjør. Nå har jeg kommet til det punktet der jeg ønsker å begynne å søke på jobber som kun er dagtid, og selv om jeg elsker faget mitt, må jeg innrømme at for en periode (par-tre år, kanskje lenger) frister det å jobbe med noe helt annet, og hvertfall noe som jeg slipper å "ha med meg hjem" gjennom dårlig samvittighet og følelsen av å ikke ha gjort nok... Jeg innser at jeg kommer til å heve noen øyenbryn gjennom å søke på noen av de jobbene jeg har sett meg ut, så jeg ønsker å forklare på en kort og enkel måte i søknaden det jeg fortalte dere over. Jeg er kvalifisert for alle jobbene jeg søker på, så det står ikke på det, men jeg forstår jo at når en avdelingsykepleier med to videreutdanninger søker om jobb som resepsjonist, kan det se litt rart ut... Kan noen av deres kloke hoder hjelpe meg å formulere dette kort og enkelt...?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Jeg synes ikke du skylder noen en forklaring i søknaden på hvorfor du ikke lenger vil være sykepleier, jeg ville bare trukket frem noen av dine beste egenskaper som du har fått brukt i tidligere jobb og hvordan disse kan utnyttes i de nye jobbene du søker på. Jeg tipper du har gode kommunikasjonsevner, er god til å samarbeide og jobbe effektivt, f.eks.
Glitnir Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Jeg synes ikke du skylder noen en forklaring i søknaden på hvorfor du ikke lenger vil være sykepleier, jeg ville bare trukket frem noen av dine beste egenskaper som du har fått brukt i tidligere jobb og hvordan disse kan utnyttes i de nye jobbene du søker på. Jeg tipper du har gode kommunikasjonsevner, er god til å samarbeide og jobbe effektivt, f.eks. Tja, man SKYLDER vel ingen forklaring, men om man vil ha en sjanse på jobben så BØR man forklare det. Ellers vil mange synes det er merkelig at man fullstendig bytter felt, samt går ned i lønn og status, uten å engang grunngi det. Arbeidsgiver frykter da at det er noe rart her, og innkaller derfor ikje til intervju. Gjelder nok ikke alle, men mange. Hva med å si noe om at du trives godt i dag, men er usikker på om dette yrket er stedet å bli for all tid, og at pga familie passet det godt å prøve seg nå i en jobb som ikke medfører turnus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå