CathrineMic Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #1221 Del Skrevet 25. januar 2013 Vi fortalte det til de kommende besteforeldrene allerede i uke 6, og til "verden" i uke 12 12 uker er 3 mnd spør du meg! Kjør på! Reker er ok som jeg har hørt ja Makrell i tomat også. Ting du ikke kan ha i deg: - ubehandlet ost (muggost og slike fansy oster som ikke er varmebehandlet) - Spekemat - Fersk tunfisk - Alkohol - Ibux - Ellers står det mye i boka "førstegangsgravid" som du får hos legen på den første svangerskapskontrollen Supert Glad jeg er kresen når det er en del vi må holde oss unna Jeg har ikke orket å åpne den boka enda, men kommer nok til og gjøre det snart tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #1222 Del Skrevet 25. januar 2013 Unnfangelsen finner sted omkring: 21. november 2012 Hjertet begynner å slå: 16. desember 2012 Embryoet beveger seg: 9. januar 2013 Alle indre organer er ferdig formet: 16. januar 2013 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 16. januar 2013 Du er nå 11 uker og 2 dager på vei: 25. januar 2013 Risiko for spontanabort avtar: 30. januar 2013 Kvalmen avtar for de fleste: 6. februar 2013 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 13. februar 2013 Fosteret svelger og tisser: 27. februar 2013 Tid for ultralyd: 6. mars 2013 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 13. mars 2013 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 27. mars 2013 Fosteret begynner å høre: 17. april 2013 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 15. mai 2013 Mange fostre legger seg med hodet ned: 19. juni 2013 Svangerskapspermisjonen begynner: 26. juli 2013 Antatt termindato: 17. august 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 25. januar 2013 #1223 Del Skrevet 25. januar 2013 Det er helt sant. Men jeg ville ikke vært uten heller Det skal ikke være lett å vite når en skal fortelle det gitt. Får høre litt med GYN når jeg ska på ul der om ei uke. Da er jeg jo 12+2. Så om alt ser bra ut da. Så hvorfor ikke Jeg gleder meg sånt til og fortelle det til alle Og ikke minst til magen begynner å vokse! Lurer på når den gjør det Åååh. Jeg er veldig glad i reker til vanlig. Men det var for noen dager siden jeg fikk skikkelig sug. Det har jeg ikke fått før. Det samme med boller og horn. Fikk veldig sånn MÅ HA følelse. Men jeg har enda ikke fått laget det og spist Løye med disse sugene Jeg har ikke fått noe sånn jeg er blitt skikkelig glad i som jeg vil ha hele tiden. Men jeg liker plutselig ikke vanlig cola lenger. Det elsker jeg jo til vanlig. Og det samme med chips. Å en spessiel type. Klarer ikke spise det. Ellers er jeg blitt veldig glad i sjokolade :sikler: Du har så masse å glede deg til! Alle de koselige reaksjonene og tilbakemeldinger når dere forteller nyheten, at magen begynner å vokse, de første bevegelsene og mye annet Veldig individuelt når magen kommer, hos meg begynte vel magen å vises rundt uke 15-16, men den vistes ikke ordentlig før uke 20+ (magen vokste mye med en gang og mange var overbevist om at det var tvillinger pga den store magen, mens nå sier alle at magen min er liten) Skal se du har en gutt i magen, kjenner igjen det med boller, jeg orker heller ikke cola, men må ha sjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #1224 Del Skrevet 25. januar 2013 Du har så masse å glede deg til! Alle de koselige reaksjonene og tilbakemeldinger når dere forteller nyheten, at magen begynner å vokse, de første bevegelsene og mye annet Veldig individuelt når magen kommer, hos meg begynte vel magen å vises rundt uke 15-16, men den vistes ikke ordentlig før uke 20+ (magen vokste mye med en gang og mange var overbevist om at det var tvillinger pga den store magen, mens nå sier alle at magen min er liten) Skal se du har en gutt i magen, kjenner igjen det med boller, jeg orker heller ikke cola, men må ha sjokolade Åh ja jeg gleder meg virkelig Det er nok som du sier veldig individuelt når magen kommer ja Når mamma nerma seg slutten med meg (første graviditeten), ala 7 mnd kanskje, så såg ikke folk at hun var gravid. Eller, de som ikke visste det, såg det ikke, mens de som visste det såg det jo da. Men hun var kjempeliten. Siste graviditeten så fikk hun mage før 3 mnd. Å ble kjempestor. Når hun bare var noe mnd, trudde folk hun var høygravid og skulle ha når som helst. Å hun syntes det var så flaut, så hun løy og sa ja Så blir spennende å se når magen kommer Jeg er jo kjempeliten selv (159cm høy og ca 50kg), så jeg ser ikke for meg at det kommer så stor mage så tidlig, for å si det slik Gamle sjefen min er sikker på at jeg venter jente, siden jeg er så syyyykt dårlig og spyr. Men igjen, mamma spydde i alle svangerskapene, helt ut. Å hun fikk to gutter og ei jente Nei blir spennende å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 26. januar 2013 #1225 Del Skrevet 26. januar 2013 Jeg har sluttet å tro på disse tegnene om gutt eller jente men det er jo veldig gøy å teste ut teoriene! de sier vel også det at lave jenter får mage fortere fordi ungen ikke får så mye plass i høyden. Men det er så individuelt hvordan magen blir. Spennende tider fremover iallfall! Gleder meg til å følge deg helt frem til fødsel og videre med den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 26. januar 2013 #1226 Del Skrevet 26. januar 2013 Jeg vil tro at magen vil vises fort på deg ja, blir spennende å følge deg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. januar 2013 #1227 Del Skrevet 26. januar 2013 Du er jo ikke store jenta, nei! Akkurat slik jeg forestilte meg Enig med Mala, mulig du får stor mage, ja. Jeg har ikke lang overkropp, og ungen har jeg virkelig bært utenpå kroppen. Men det er jo den typiske "gutte"-magen. Men litt enig med Lollipop der altså.. Jeg har sett tut-mager hvor det er jentebaby.. MEN, de fleste tutemager jeg har sett er med guttebass inni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. januar 2013 #1228 Del Skrevet 26. januar 2013 Vi er ganske like i kroppen utifra høyde og vekt. Jeg så nesten bare litt lubben ut på magen fram til 5-6 mnd pga jeg ikke har lang overkropp. Så når babyen og livmoren tok sin plass så ble jo resten presset opp og litt ut. Men ca fra 5-6 mnd (husker ikke lengre når:ler:) så kom magen seg ganske å nå ser jeg endelig ganske så gravid ut. Selv om at folk mener jeg har laaang tid igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 28. januar 2013 #1229 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg har på følelsen at du får en gutt jeg Blir spennende å se når magen begynner å vise ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
le_ofte Skrevet 29. januar 2013 #1230 Del Skrevet 29. januar 2013 12 uker i morgen? Så BRAAA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 30. januar 2013 #1231 Del Skrevet 30. januar 2013 Gratulerer med 12 uker!! Fantastisk følelse Hihi, jeg er også ganske liten, 161 og veide 52 før jeg ble gravid Har knøttliten mage, lurer på om den noen gang blir stor. Mamma var vist ikke så stor heller, og nå er jeg enda litt lengre enn henne. Håper alt står bra til og at formen er god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 30. januar 2013 #1232 Del Skrevet 30. januar 2013 12 uker!! Helt fantastisk! Nå er du over den verste perioden og kan bare nyyyte resten! Hvordan går det med kvalmen nå forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 30. januar 2013 #1233 Del Skrevet 30. januar 2013 Gratulerer så mye med 12 uker!!:D Nå forsvinner sikkert snart kvalmen og kan du nyte graviditeten. Om noen uker begynner sikkert magen å komme også. Det er så kjekt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 30. januar 2013 #1234 Del Skrevet 30. januar 2013 Grattis med 12 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 30. januar 2013 #1235 Del Skrevet 30. januar 2013 Hurra for 12 uker! Håper du blir kvitt kvalmen snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. januar 2013 #1236 Del Skrevet 30. januar 2013 Hipp hurra for 12 uker, Cathrine-søte!! Dette er en stoooor dag!! Unn deg noe koselig dersom du orker!! Kvalmen er nok borte snart, det blir deilig for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 30. januar 2013 #1237 Del Skrevet 30. januar 2013 for 12 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 30. januar 2013 #1238 Del Skrevet 30. januar 2013 Hurra for 12 uker!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #1239 Del Skrevet 1. februar 2013 Blir spennende å se når magen kommer skikkelig ja Selvom jeg syntes det er ser ut som om det har komt en liten kul allerede Tusen takk. Det er fantastis følelse å komme over de 12 Idag har jeg vært på UL. Å der var det en sovende baby GY prøvde å riste i magen min for å vekke den, jeg måtte hoste, å han ristet igjen. Men den ville ikke våkne Jeg ble litt beskymra da. Men vi så at hjerte banket fint å alt var akkoratt som det skulle være Det var rørende å se altså! Nå må jeg få bilde inn på dataen, så jeg kan sende til sambo på mail. Mobil kameraet mitt funker ikke. Å han må jo få se han også Ellers er jeg fortsatt veldig kvalm og dårlig. Men spyr ikke hver dag lenger, heldigvis. Så på mandag kjente jeg at jeg var ganske lei. Så tok turen til legen, og fikk 50% sykemelding, i 2 uker til og begynne med. For å se hvordan det går. Har jobbet 3 dager denne uken. Å det gjekk ok. Men av og til var jeg skikklig kvalm, at jeg ville egentli bare hjem. Men jeg holdt ut Å det var godt å komme seg litt ut av huset. Være litt sosial igjen! Nå skal jeg på jobb på mandag-fredag. Men kun 3 og 4 timer hver dag. Så jeg skal ikke begynne før 10 og 11. Og jobbe til 12. Så veldig greit at jeg slepper å stå opp så supertidlig for å dra på jobb. Har funne ut at det er det som ødlegger hele dagen min. Når jeg står opp tidlig, og får lite søvn. Da er jeg dømt til og spy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 1. februar 2013 #1240 Del Skrevet 1. februar 2013 Åååh, lille baby Tenk, så liten, som skal bli såååå stor!! Godt å lese at du er litt bedre form! Kjempelurt å ha sykemelding fortsatt! Støtter deg 100%!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå