Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Nei, jeg kjenner følelsen. Nå kastet jeg ikke opp så ofte. Men brakk meg bare jeg rørte meg. Men opplevde at når jeg var alene så ble det ikke så mye å rydde og vaske, mens mer når samboer var hjemme. Han var ikke så ivrig med hjelp i begynnelsen da han holdt på med oppussingsprosjekt som måtte bli ferdig før vinteren kom.

Men da er du jo kjempeheldig som har en mann som hjelper deg såpass. :)

Oi, ønsker deg all lykke til imorgen! Det der høres ut som oppskriften på å kaste opp. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usj, så trist at du skal være så dårlig! Håper det går bra idag, skal sende deg massssse styrke. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å takk søte deg :klemmer:

Fortsatt sukker i urinen idag. Men blodprøven var fin :) Egentlig sku jeg ta sukkervann, og vente her i to timer. Men siden jeg er så dårlig, og fare for å spy, slapp jeg. Heldigvis :) Så nå har jeg tatt blodprøve, og venter på legetime klokka 9 :) Etter den må jeg innom jobb en tur. Så er det og skaffe meg en bil. Stressa sykt med våres igår. Forteller mer om det når jeg kommer hjem :) Er på mobilen, så er litt stress å skrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å slippe, men burde du ikke egentlig tatt den? Jeg fikk superbra resultat på første prøven, men litt for høyt på den andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som litt strevsomme dager! :kose: Håper du får slappet av litt også! :klemmer: (jeg skal svare deg på mld, men er litt trøtt nå, så tar det senere ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må huske å ta det litt med ro også nå kjære deg :klemmer:

Jeg trur ikke det går an å ta det mer med ro enn det jeg har gjort siste dagene :fnise: Det går i sofasliting for å si det slik ;)

Du må huske at du må holde senga å komandere mannen ;)

huff, bra du slapp sukkervannet da, det høres grusomt ut :omg:

Huff ja. Veldig glad for at jeg slapp det. Jeg var så kvalmen når jeg var der. Så er sikker på at det hadde komt rett i retur om jeg måtte drukket det :fnise: Ikke det kjekkeste når det er fult på venterommet ;)

Så godt å slippe, men burde du ikke egentlig tatt den? Jeg fikk superbra resultat på første prøven, men litt for høyt på den andre..

Joda, jeg burde tatt den. Men siden jeg var så fryktelig kvalmen, så sa hun at jeg skulle slippe, så måtte jeg ta det en annen gang jeg var bedre, der jeg ikke er så kvalm, og fare for og spy :) Så veldig glad for det!

Høres ut som litt strevsomme dager! :kose: Håper du får slappet av litt også! :klemmer: (jeg skal svare deg på mld, men er litt trøtt nå, så tar det senere ;) )

Hehe, fort gjort ;) Du så jo at jeg hadde jo glemt og svart deg lenge :fnise:

Heldigvis roligere dager nå :Nikke: Selvom jeg kjeder meg i hel!!! :lol:

Endret av CathrineMic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag ja.. Huff, blir sliten bare å tenke på det.. :fnise:

Men ja. Jeg skulle en tur på apoteket å handle uringlass til timen på tirsdag, og handle litt mat på butikken. Dette var sånn halv 8 på kvelden, så var jo litt seint ute allerede men..

Hvertfall, jeg setter meg i bilen, å starter den, å gir gass... Men bilen står der bare, i ro?!?!?! Jeg forsto virkelig ingenting og prøvde flerne ganger, men den ville virkelig ikke rikke seg av flekken..

Jeg ble så irritert for at dette måtte skje med MEG, samme dag som sambo reiste på jobb.. Hvorfor skjedde ikke dette forje uke når sambo var hjemme og kjørte flerne gager dagen?!?

Uansett, jeg begynner jo såklart å gråte, full av hormoner som jeg er :fnise: Og må ringe sambo ut på jobb. Jeg fikk beskjed om å høre om han som bur nedforbi oss kan hjelpe meg. Å det kunne han såklart.

Han forsto heller ingenting. For de bakerste dekkene sto helt bånn stilt, mens de fremste reagerte..

Hvertfall etter mye om og men, å veldig mye tid ute i kulden i -10 grader så fant vi ut hva som var problemet.

Det var en lekasje av bremseveske bak på høyre bakdekk :( Jeg fikk ringt viking, og komt meg inn i varmen igjen. Viking kom og hentet bilen ikke lenge etter heldigvis.

Tirsdag var jeg jo hos legen. Skulle ta det der sukkervannet som jeg heldigvis slapp :nigo: Var en tur innom jobben, såklart nyskjerrige kollegaer lurer jo på når jeg kommer tilbake, å hva jeg feiler! Jeg er sååå lei av å bli spurt ut når jeg er innom!! Hvertfall ble jeg sykemeldt ut søndag. Jeg vil ta en uke om gangen, og håper såklart at jeg skal komme meg tilbake på mandag, selvom jeg tviler :sjenert:

Hvertfall, når jeg kom hjem. Ringte møller meg for å si ifra hva som var gale med bilen, og prisen... 8300 kr sku de ha for å fikse!!!! :grine: Hva er det med oss å være så uheldig med bil. Jeg fatter det ikke. Vi kjøpte bilen i midten av februar i fjor. Og hadde allerede brukt 40 000 på reperasjoner på den. Å dette er en 2006/2007mod! Sku trudd de var bedre enn så men!!

Etter dette, har jeg slitt sofa, å kjedet vette av meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter, dere som er/har vært gravide. Når gjekk dere ut offentlig med det? Snakket med mamma igår, å jeg hadde jo tenkt å gjøre dette når jeg hadde vært på ul, å jeg er 12+2. Men så sa mamma at det er jo ikke 3 mnd, å det er jo 3 mnd det sies? :klo:

Så jeg ble skikkelig usikker. For jeg er 12+2, 1 feb, og 3 mnd 17feb :sjenert:

Så lurer jeg også på om når vi er gravid, kan vi spise reker? Isåfall, må de være de på boks som er ferdig skrelt, eller kan jeg spise de med skrell på, som selges i lausvekt på mega?

Å makrell i tomat på boks går det også fint?

Jeg har virkelig ikke satt meg inn i hva jeg kan spise og ikke enda :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så kjedelig med bilen! :klem: Skikkelig surt å måtte ut med så mange tusenlapper for bilene altså. Gruer meg nesten litt til garantien går ut på nr2-bilen og vi må begynne å betale sånt igjen. Men servicen er jo også dyr, syns jeg :sjenert: Bil er dyrt, rett og slett. Men utrolig kjekt å ha da.

Vi tok nyheten ganske gradvis, men så visste en del om at vi var i prøverørsprosessen så vanskelig å skjule for alle når de spurte og gravde om hvor vi var i forsøket. Foreldre og søsken fikk vite det med en gang, sjefen fikk vite det ganske tidlig siden jeg ble sykemeldt og han skjønte jo hvorfor.... så klarte selvfølgelig ikke sjefen å holde tett så han fortalte det til mine kollegaer allerede uke 9, men til andre fortalte vi det ca uke 12.

Det er klart det er en risiko frem til uke 12, men når det har gått så fint med deg hittil og du har fått bekreftet hjerteslag og alt, så er risikoen veldig liten nå så fortell andre det når dere føler for det. For noen er det riktig å si det tidlig, for andre sent. :)

Reker har jeg ingen peiling på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo bare ta en vil gjetting å si at dere har en Audi? Utrolig god bil, men noe så sinnsykt dyrt å ha.

Jeg følte jeg måtte fortelle noen av kollegaene mine om graviditeten rundt uke 7-8 pga jeg hadde så intense smerter som gjor det vanskelig for meg å være like effektiv som resten, jobber som servitør. Hun ene påtok seg ansvaret å fortalte det til resten av jobb. Det ble jeg ikke like glad for, det var nok at min avdeling viste det.

Her er en statistikk om SA jeg fant;

Oppsummert kan vi da sette opp følgende tabell over risiko for spontanabort:

  • 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Reker skal være helt greit å spise. Har spist det noen ganger i løpet av svangerskapet til nå, både vanlige og i lake. Men man skal vel kanskje ikke overdrive det om jeg husker å ha funne noe om det? Kom værtfall fram til at det gikk greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dritt med bilen :( Slik har det vært her i gården også, så skjønner frustrasjonen din veldig godt! :klemmer:

Her begynte vi å fortelle det til fam i uke 9 allerede, litt sånn i tur og orden. På jobben fortalte jeg det i uke 6 tror jeg..

Venner fikk vite i slutten av uke 11, og Facebook fikk vite etter ord UL, uke 18.

Som Lollipop sier, du har kommet såpass langt nå, og hjertet banker som bare dét, så om du ønsker å fortelle nå, så hvorfor ikke? Nøler du, så vent et par uker til :)

Jeg spiste et tonn med reker på 17.mai, og det var 2 dager før pos test (og jeg drakk littegrann champagne), men jeg tror ungen er frisk og rask. Har ikke sett han enda, men :fnise:

Tror ikke reker skal være skummelt, men etter at jeg testet pos, så har jeg faktisk holdt meg unna. Men trukke det er no problem.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dumt med bilen! :kose:

Når man velger å gå ut med det er jo veldig individuelt, men ifht. risikoen for at noe skal gå gale så er jo uke 12 en milepæl. så ønsker du å gå ut med det da så går nok det helt fint :) Du får kjenne på hva du synes er riktig :Nikke:

Mamma og pappa fortalte det til alle med en gang når det gjaldt meg... I allefall i familien og sånt.. Dette var rett etter hjemmetestene var kommet, så de fleste var helt sjokkert over at det var såååå lenge til termin :fnise: Når mamma skulle ha min søster, var det bare mormor og morfar som fikk vite det med en gang, de andre fikk vite det i uke 12, og da var det plutselig motsatt reaksjon.. Så er ikke helt lett det der... Men mamma hadde jo en tidllig SA mellom jeg og min søster, så var kanskje derfor hun var litt mer reservert med å si noe andre gangen...

Endret av Lilywhite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så kjedelig med bilen! Skikkelig surt å måtte ut med så mange tusenlapper for bilene altså. Gruer meg nesten litt til garantien går ut på nr2-bilen og vi må begynne å betale sånt igjen. Men servicen er jo også dyr, syns jeg Bil er dyrt, rett og slett. Men utrolig kjekt å ha da.

Vi tok nyheten ganske gradvis, men så visste en del om at vi var i prøverørsprosessen så vanskelig å skjule for alle når de spurte og gravde om hvor vi var i forsøket. Foreldre og søsken fikk vite det med en gang, sjefen fikk vite det ganske tidlig siden jeg ble sykemeldt og han skjønte jo hvorfor.... så klarte selvfølgelig ikke sjefen å holde tett så han fortalte det til mine kollegaer allerede uke 9, men til andre fortalte vi det ca uke 12.

Det er klart det er en risiko frem til uke 12, men når det har gått så fint med deg hittil og du har fått bekreftet hjerteslag og alt, så er risikoen veldig liten nå så fortell andre det når dere føler for det. For noen er det riktig å si det tidlig, for andre sent.

Reker har jeg ingen peiling på...

Bil er fryktelig dyrt, uten tvil!! Å det er så frustrerende, siden det er så greit å ha, som du sier :( Alt med bil er igrunn dyrt, om det er servic eller ting som ryker! Dumt det skal være sånn igrunn...

Huff ja. Jeg skal ALDRI kjøpe en bil som det ikke er garanti igjen på!

Alle bilene vi har hatt, har det aldri vært garanti på. De har vært eldre enn den bilen vi har nå. Å likevell har vi hatt de lenger, der vi ikke har vært i nærheten av å bruke samme beløp! Så en sku jo ikke trudd at det skulle bli så dyrt med en så forsovidt ny bil :sjenert:

Jeg har hele tiden tenkt uke 12 jeg. Min mamma å pappa + bror, samme med sambo sin familie. + noen kusiner å noen andre familiemedlemmer vet det. + De nermeste vennene våres, og noen kollegaer og sjefen min... Så blir liksom resten av familie og venner. Og ja, facebook da :fnise:

Jeg kan jo bare ta en vil gjetting å si at dere har en Audi? Utrolig god bil, men noe så sinnsykt dyrt å ha.

Jeg følte jeg måtte fortelle noen av kollegaene mine om graviditeten rundt uke 7-8 pga jeg hadde så intense smerter som gjor det vanskelig for meg å være like effektiv som resten, jobber som servitør. Hun ene påtok seg ansvaret å fortalte det til resten av jobb. Det ble jeg ikke like glad for, det var nok at min avdeling viste det.

Her er en statistikk om SA jeg fant;

Oppsummert kan vi da sette opp følgende tabell over risiko for spontanabort:

  • 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Reker skal være helt greit å spise. Har spist det noen ganger i løpet av svangerskapet til nå, både vanlige og i lake. Men man skal vel kanskje ikke overdrive det om jeg husker å ha funne noe om det? Kom værtfall fram til at det gikk greit.

Ikke Audi, Volkswagen, passat... Supergod når den funker. Men jaggu dyr når det skjer noe! :sjenert:

Noen kollegaer vet om at jeg er gravid, noen ikke... Det er liksom ikke alle jeg er "DER" med, så føler liksom ikke for å dele det med dem nå akkoratt. Kommer gjerne ikke til og fortelle det heller før de ser det og spør :)

Oi, er det så liten fare for å miste nå altså... Trudde det var større prosent enn det jeg. Men, jeg klager ikke på det altså ;)

Okeida. Men da kan jeg hvertfall spise et par skiver av det av og til? :nigo: Jeg ELSKER loff med reker og majones :sikle:

Så dritt med bilen Slik har det vært her i gården også, så skjønner frustrasjonen din veldig godt!

Her begynte vi å fortelle det til fam i uke 9 allerede, litt sånn i tur og orden. På jobben fortalte jeg det i uke 6 tror jeg..

Venner fikk vite i slutten av uke 11, og Facebook fikk vite etter ord UL, uke 18.

Som Lollipop sier, du har kommet såpass langt nå, og hjertet banker som bare dét, så om du ønsker å fortelle nå, så hvorfor ikke? Nøler du, så vent et par uker til

Jeg spiste et tonn med reker på 17.mai, og det var 2 dager før pos test (og jeg drakk littegrann champagne), men jeg tror ungen er frisk og rask. Har ikke sett han enda, men

Tror ikke reker skal være skummelt, men etter at jeg testet pos, så har jeg faktisk holdt meg unna. Men trukke det er no problem..

Skikkelig irriterende med dyre bilproblem altså!! :)

Vi er veldig usikker på hva vi skal gjøre nå, om vi skal selge bilen ( det er jo en risk det også, i og med at en kan stilles ansvarlig på visste ting selv etter salget ), eller om vi skal beholde bilen. Vi tenker jo litt at nå når vi har brukt så masse penger på bilen, om vi bare skal beholde, for det kan vell ikke skje mer dyre ting nå :fnise: Men, så vet en jo aldri da ;)

Ja, de nermeste vet det jo. Men vet liksom ikke helt når en sier ja, vi er gravid, når folk spør :fnise: Derfor litt greit med hva andre har gjort ;)

Reker ja. Jeg bare Elsker det!! Å føler ett "sug" på en måte, at jeg har så lyst på det og majones på loff.. :sikle: Nam nam..

Så dumt med bilen!

Når man velger å gå ut med det er jo veldig individuelt, men ifht. risikoen for at noe skal gå gale så er jo uke 12 en milepæl. så ønsker du å gå ut med det da så går nok det helt fint Du får kjenne på hva du synes er riktig

Mamma og pappa fortalte det til alle med en gang når det gjaldt meg... I allefall i familien og sånt.. Dette var rett etter hjemmetestene var kommet, så de fleste var helt sjokkert over at det var såååå lenge til termin Når mamma skulle ha min søster, var det bare mormor og morfar som fikk vite det med en gang, de andre fikk vite det i uke 12, og da var det plutselig motsatt reaksjon.. Så er ikke helt lett det der... Men mamma hadde jo en tidllig SA mellom jeg og min søster, så var kanskje derfor hun var litt mer reservert med å si noe andre gangen...

Det skal ikke være lett det der :fnise: Jeg har også tenkt hele tiden 12 uker/3 mnd. Men jeg har også tenkt at 12 uker ER 3 mnd. Så derfor ble jeg så fryktelig usikker. For skal jeg liksom vente nesten helt til uke 15 før jeg skal si det til noen :fnise:

Når mama var gravid med meg, så visste hun ikke at hun var gravid. Men hun hadde blitt sinnsykt dårlig, å trudde hun hadde fått spysyken, som varte i flerne dager. Tilslutt gikk hun til legen. Joda, gravid :fnise: Rett etter hun hadde møtt pappa :hoho:

Mamma mistet en baby under fødselen, da jeg var 2-3 år. Så ble hun gravid igjen etter en god stund. Men hadde en MA i uke 18. Så ble hun gravid igjen med lillebror min, som hun fikk med KS, 2 uker før termin. Han fikk faktisk samme termindato som han som døde under fødselen :sjokkert: Det var derfor det ble KS. Men liksom, HVA er sannsynligheten for DET??? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, Ja det er jo VAG så samme ulla. De bygger jo opp bilene slik at må en ting ut og fikses så må ALT ut og da ruller pengene fort. Og delene er dyre. Vi har Audi nå, men blir å gå for Skoda Superb neste gang. Samme kvalitet fordi den er satt sammen av det beste fra Audi og VW, men mye billigere om den feks må på verksted og til nå har vi ikke hørt om noe typiske feil som du feks finner hos Audi.

Jeg synes ikke det gjør noe å spise reker. Så det skal du nu kunne kose deg med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, Ja det er jo VAG så samme ulla. De bygger jo opp bilene slik at må en ting ut og fikses så må ALT ut og da ruller pengene fort. Og delene er dyre. Vi har Audi nå, men blir å gå for Skoda Superb neste gang. Samme kvalitet fordi den er satt sammen av det beste fra Audi og VW, men mye billigere om den feks må på verksted og til nå har vi ikke hørt om noe typiske feil som du feks finner hos Audi.

Jeg synes ikke det gjør noe å spise reker. Så det skal du nu kunne kose deg med. :)

Ja sant. Jeg liker Audi kjempegodt! Så hadde det ikke vært for at de er dyre og kjøpe, OG fikse om det skjer noe, så hadde jeg glatt kjøpt det! ;)

Om vi skal ha ny bil, så har jeg lyst på en nyere modell av den vi har. Med noen år igjen av garantien. Eller toyota. Den er hvertfall billig i drift :fnise:

Da skal jeg handle meg reker imorgen og kose meg :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er egentlig bare utgift, men gud, hvor avhengig man blir at de!

Er ikke enkelt å bestemme seg for når man vil fortelle nyheten til familie og venner (kanskje spesielt etter å ha opplevd SA eller MA)

Vi fortalte det til mamma og sjefen min i uke 6, resten av nærmeste familie og min bestevenninne i ukene 10-15. Resten gikk liksom av seg selv :)

Er du veldig glad i reker til vanlig eller er det noen lyster som har meldt seg nå?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er egentlig bare utgift, men gud, hvor avhengig man blir at de!

Er ikke enkelt å bestemme seg for når man vil fortelle nyheten til familie og venner (kanskje spesielt etter å ha opplevd SA eller MA)

Vi fortalte det til mamma og sjefen min i uke 6, resten av nærmeste familie og min bestevenninne i ukene 10-15. Resten gikk liksom av seg selv :)

Er du veldig glad i reker til vanlig eller er det noen lyster som har meldt seg nå?

:ler:

Det er helt sant. Men jeg ville ikke vært uten heller :fnise:

Det skal ikke være lett å vite når en skal fortelle det gitt. Får høre litt med GYN når jeg ska på ul der om ei uke. Da er jeg jo 12+2. Så om alt ser bra ut da. Så hvorfor ikke ;) Jeg gleder meg sånt til og fortelle det til alle :rodme: Og ikke minst til magen begynner å vokse! Lurer på når den gjør det :klo:

Åååh. Jeg er veldig glad i reker til vanlig. Men det var for noen dager siden jeg fikk skikkelig sug. Det har jeg ikke fått før. Det samme med boller og horn. Fikk veldig sånn MÅ HA følelse. Men jeg har enda ikke fått laget det og spist :fnise: Løye med disse sugene :)

Jeg har ikke fått noe sånn jeg er blitt skikkelig glad i som jeg vil ha hele tiden. Men jeg liker plutselig ikke vanlig cola lenger. Det elsker jeg jo til vanlig. Og det samme med chips. Å en spessiel type. Klarer ikke spise det.

Ellers er jeg blitt veldig glad i sjokolade :sikler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter, dere som er/har vært gravide. Når gjekk dere ut offentlig med det? Snakket med mamma igår, å jeg hadde jo tenkt å gjøre dette når jeg hadde vært på ul, å jeg er 12+2. Men så sa mamma at det er jo ikke 3 mnd, å det er jo 3 mnd det sies? :klo:

Så jeg ble skikkelig usikker. For jeg er 12+2, 1 feb, og 3 mnd 17feb :sjenert:

Så lurer jeg også på om når vi er gravid, kan vi spise reker? Isåfall, må de være de på boks som er ferdig skrelt, eller kan jeg spise de med skrell på, som selges i lausvekt på mega?

Å makrell i tomat på boks går det også fint?

Jeg har virkelig ikke satt meg inn i hva jeg kan spise og ikke enda :ler:

Vi fortalte det til de kommende besteforeldrene allerede i uke 6, og til "verden" i uke 12 :)

12 uker er 3 mnd spør du meg! :)

Kjør på!

Reker er ok som jeg har hørt ja :) Makrell i tomat også.

Ting du ikke kan ha i deg:

- ubehandlet ost (muggost og slike fansy oster som ikke er varmebehandlet)

- Spekemat

- Fersk tunfisk

- Alkohol

- Ibux

- Ellers står det mye i boka "førstegangsgravid" som du får hos legen på den første svangerskapskontrollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...