Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Det er så deilig å komme seg ut når man har vært så lenge inne, men man merker fort prisen dagen etter. :ler:

Bra at matlysten er påtur tilbake igjen. Det er jo kjempebra! :)

Håper du å får en fin helg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glømmer og skrive her inne. Har fått mobil for en stund siden, så er så lett å lese fra den, men glømmer og skrive :)

Igår var jeg utav huset første gang på ca ei uke. Var hos ei venninne. Kjempekos! Var ikke hjemme før i halv 1 tiden. Var godt å komme ut litt. Ble invitert på jentekveld der idag også. Men jeg er ikke i form, så da blir jeg hjemme :) Formen er veldig opp og ned for å si det slik :)

kjøleskapet er på plass. Og det er så fint :nigo:

Ikke så masse nytt ellers. Har litt mer matlyst, og klarer og spise hvertfall :jepp:

Jeg gleder meg til og se skatten igjen om bare ca 3 uker ;) Tenk, 3 uker ca til jeg er 12 uker :hjerte:

Håper alle har en fin helg :klemmer:

Herlig å lese at det går litt bedre med deg, søta! Kos deg masse ikveld!! 9 uker, altså!! Herlighet som tiden flyyyyr!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant :hjerte:

Lurer litt på å bestille susi. Sånn maki greier, med grønnsaker (ris rulla rundt) å frytert scampi i ris. Dette er vell trygt å spise som gravid? Så er det jo også en ganske populær susi resturang. Så vil tru det er bra kvalitet på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at formen og matlysten er bedre! Skule tro det var trygt ja, men jeg har ikke peiling igrunn.. :fnise:

Fin kveld til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg straks på vei til legen. Første svangerskaptime :) Jeg var såå trøtt da alarmen ringte. Fikk jo ikke sove før seint...

Etter legetimen skal jeg innom jobb. Det kan jo bli spennende siden det spekuleres så masse i hvorfor jeg er borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var legevikaren idag. Hun er så rar :fnise: Jeg kom med morgenurin og alt. Hun lurte på hvordan formen var,siden hun så jeg var sykemeldt. Jeg sa jeg er fortsatt sykt dårlig. Så hun gidde meg resept på en type piller. Orket ikke hente de idag. Så får se imorgen.

Men ja. Hun syntes jeg hadde fått time litt tidlig + siden jeg var så dårlig sku jeg komme tilbake på tirsdag.. Hææ? Sto jeg virkelig tidlig opp for ingenting?! Men okei. Så var det innom jobb da. Der var det flere som spurte hva jeg feiler. Om det var alvårlig osv. Jeg sa jeg ikke ville snakke om det.

Jeg fikk vite at det var mye spekulasjoner om hvorfor jeg er sykemeldt, å at de trur jeg er gravid.. Det er nesten så jeg sku ønsket at det var noe alvårligt jeg feilte. Så de fikk seg en liten smekk for å spekulere sånt...

Når jeg skal tilbake på tirsdag, skal vi se om jeg skal tilbake på jobb.. Jeg vil sånt tilbake, men likevell ikke når jeg er så dårlig :sjenert:

Hurra for bare to uker til jeg er 12 uker :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gjekk fint ja :)

Når jeg våknet ista. Såg jeg at fastlegen min hadde prøvd å ringe meg to ganger idag. Jeg ringer oppigjen og hører hva det er. Joda, det var sukker i urinprøven jeg leverte på tirsdag :( Så jeg må innom imorgen tidlig med ny prøve. Er det sukker i den måtte vi ta blodprøver. Å om det var litt høgt, ville hun prate med meg.

Det skal visst ikke være lett og være gravid gitt :fnise:

Flaks at det er gratis, jeg har jo vært der en god del etter jeg ble gravid :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda så kjedelig beskjed å få :klem: Håper det går greit og at det bare er et skremmeskudd som sist

Ja, ikke sant. Jeg syntes det er rart det er sukker i urinen når jeg ikke har spist eller drukket noe siden kvelden før.. Å at det er andre gang det skjer, å jeg er bare rett over 10 uker :)

Kan bli noen lange 30 uker fremover om det fortsetter som dette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk resept på en ny type som skal hjelpe mot kvalme. De fikk jeg ikke henta før igår. Så skal prøve når jeg står opp av senga :)

Jeg kan være så kvalm at jeg springer til badet, og setter meg klar, men ingenting kommer. Sånn har jeg vært i det siste. Slitsomt.. Hadde det bare komt no, hadde jeg sikkert blitt fin for en liten stund. Men men :) Håper disse nye tablettene jeg har fått funker.. Jeg ble litt sliten da legevikaren sa at det er en del som ble dårlig i magen av de. Okei, så jeg må velge enten ene veien eller andre veien :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det hvis du har litt salte kjeks på sengekanten? Så holder du magen litt i sjakk? Godt tips er å drikke eplejuice med litt farris :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slitsomt å alltid føle på den kvalmen og at det ikke kommer noe ut, men det føles som det skal ut hvert øyeblikk! I starten tok jeg faktisk fingern nedi halsen for å få noe ut :sjenert: Men ble immun mot den fingern så det funket ikke i lengden, ikke er det bra heller da.

Får du i det noe mat og drikke? Prøvd f.eks. ingefærte på morgenkvisten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får i meg litt mat. Det går fint nå liksom. Ikke det meste da. Men klarer ristet brød og middager u ten problem. Men kvalmen er der forde :(

Fingen har faktisk jeg også brukt. Husker sist så kom det ingenting selvom jeg stappa den i haksen :fnise:

Men ja, det er grusomt å gå rundt hele tiden å føle det ligger klart i halsen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var d påann igjen. Nettopp spist middag, å måtte nesten springe på do for jeg måtte sånn tisse og kjente jeg ble ganske dårlig,

Rakk akkoratt å trekke ned å så kom det, over håret og handa mi. Kom litt fortere enn jeg var klar over.. Så det var den middagen :(

Jeg blir litt irritert på meg selv også, som klager sånn. Det var jo ikke sånn denne tiden sku være :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Klart det er ubehagelig, og noe du gjerne skulle vært foruten. Det forstår jo alle, Cathrine :) Det betyr jo ikke at du ikke er utakknemlig!!

Kanskje spise i små mengder? Få i deg noe salt som binder litt?

Vondt av deg, asså! God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...