Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Så godt å få litt ro en periode nå når du er så dårlig :klem: Jeg merket det veldig godt at jeg var mindre kvalm når jeg var i ro og med en gang jeg var utenfor døren så ble jeg verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, veldig deilig å slippe å tenke jobb når jeg er sånn så dette hvertfall :)

Jeg orker ikke gå ut nesten, da jeg aldri vet om jeg plutselig må kaste opp :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: så godt å lese at UL gikk kjempebra!! ;) Grattis!! :strix:

Håper kvalmen gir seg snart :kose: Ikke noe greier å kaste opp og være kvalm konstant :riste: Godt du har din kjære hjemme sammen med deg nå så han kan passe på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? :kose: Regner med formen ikke er noe særlig siden vi hører lite fra deg, håper du blir bedre snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er helt ok :) Nå har jeg jo tatt postafen siden igår morges. Så det kan hende at den har hjelpet litt :) Sliter fortsatt med og få i meg mat da :sjenert:

Jeg sover og sover... Sov 12 timer inatt, og var fortsatt trøt da jeg våknet :fnise: Men så måtte jeg sånn på do da, å da er det gjort ;)

Alltid når jeg våkner, må jeg plutselig skikkelig på do, hvorfor er det slik? :ler:

Kjenner jeg blir sliten av og sitte å lese masse, og følge med. Derfor jeg er innom her litt lite... Men jeg håper å komme sterkere tilbake etterhvert :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at kvalmen er bedre :) Er vel helt vanlig å være trøtt, spesielt i begynnelsen :kose: Å bli tissetrengt er vel også et typisk gravidsymptom... Høres slitsomt ut, men tenk for en fantastisk premie! :rodmer:

Jeg skjønner at du ikke har så mye overskudd akkurat nå, du får bare slappe av og ta vare på deg selv :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ei god natt og en fin søndag :hjerte:

Bra at tablettene fungerer litt iallfall :klemmer: Tipper det hjelper at du får sovet ut litt og at du har et par uker med fri nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at kvalmen er bedre :) Er vel helt vanlig å være trøtt, spesielt i begynnelsen :kose: Å bli tissetrengt er vel også et typisk gravidsymptom... Høres slitsomt ut, men tenk for en fantastisk premie! :rodmer:

Jeg skjønner at du ikke har så mye overskudd akkurat nå, du får bare slappe av og ta vare på deg selv :klemmer:

Ja, jeg vil tru det er veldig verdt det til slutt :hjerte:

Jeg slapper av til den store gullmedaljen :fnise::klemmer:

Ha ei god natt og en fin søndag :hjerte:

Bra at tablettene fungerer litt iallfall :klemmer: Tipper det hjelper at du får sovet ut litt og at du har et par uker med fri nå :jepp:

Merker at de fungerer ganske greit nå hvertfall :) Til og med klart å spise 4 skiver til frokost :hoppe:

---

Seriøst!?!?!?! Mer dritt???? UVI IGJEN?????? Er det mulig :grine:

Jeg klarte jo såklart ikke fullføre kuren sist, så jeg har tatt en tablett av de, så håper det kan bli bedre snart.. Jeg kjøpte også sånne tranebær kabsler sist. Men fikk ikke svar fra legen om det var ok å bruke de når jeg er gravid (står på pakken at gravide og ammede må samråde med lege før bruk).. Er det noen som har fått beskjed om at de er ok å bruke?

Dritt altså!!!! :trist:

Åsså typisk når jeg endelig har en ganske fin dag idag... :jolie:

Ellers kan det nesten se ut på kveldingen at jeg har fått en liten mage :fnise: Jeg vet jo at den bare er oppblåst. Men er litt kjekt å se :rodmer:

Lurer på når jeg blir å få en mage som er der hele tiden. Første graviditeten til mamma (med meg). Når hun var 6 mnd på vei, så de som ikke visste hun var gravid, kunne ikke se det, siden hun var så liten :fnise:

Håper jeg blir større enn det da. For jeg vil jo strutte :nigo::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj og vekk med UVI!! :riste: Håper det bare er en blaff, og at den forsvinner like fort igjen, som den kom :jepp:

Veldig godt at du har fått i deg litt mat idag :klem: Lille spiren i magen får uansett nok av næringsstoffer fra deg, så det er jo igrunn trygt å tenke på, selvom man blir noe energiløs selv :) Men ikke lenge igjen til de verste ukene er over, søta :sol:

Blir spennende å følge med på magen, ja! :gravid:

Jeg syntes jeg hadde stor mage da jeg var ca 15 uker på vei, men sammenliknet med nå, så er det jo bare en bitteliten tut :nigo: Men den tuten er kjempefin, og man er jo sååå stolt!! Så håper magen din tuter ut veldig fort! Om 4 ukers tid begynner det å skje ting, veitu :Nikke: Jeg kjøpte jo gravidbukse allerede i uke 6, husker jeg.. Dét er litt drøyt, men jeg ble så ekstremt oppblåst om kvelden/når jeg var sulten :fnise:

Ganske moro å tenke på alle disse ukene. Alt man skal igjennom, alt som skjer med bebisen. Jeg lover deg, tiden går fort dersom du har mulighet til å være i god form og i godt humør :hjerte: Og det håper jeg du får være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UVI'en var helst den ene dagen, heldigvis :pls:

Har hatt noen fine dager i det siste, på kvalme fronten. Men idag var den der igjen :murvegg: Ikke spydd enda da, heldigvis :nigo:

Ellers ser det ikke ut her hjemme. Igår kjøpte vi ett nytt kjøleskap. Integrert :hjerte: Så sambo har drevet å styrt med å få det på plass igår og idag. Ikke enda ferdig da, men det nermer seg for å kunne sette kjøleskapet inni skapet :hjerte: Gud så mye finere det er når alle andre hvitevarene er integret. Har liksom bare manglet kjøleskapet nå :jepp: Så skal det og bli godt å få vekk det gamle som står i stua. Vi kan jo ikke kvitte oss med det før det andre er oppe og går, pga maten :fnise:

Men skal også bli godt å få det ryddig her igjen, og ikke ting og tang over alt ;)

Jeg vet ikke om jeg har skrevet det her, men jeg skal på første svangerskapskontroll den 15.01 :hoppe: Blir spennende! Drar dere alene på den kontrollen eller? Det er vell ikke noe sambo trenger og være med på tenker jeg? :klo: Også lurer jeg på om jeg skal ta med mårenurin, for det nevnte ikke damen i tlf, men jeg mener å huske jeg fikk beskjed om det sist jeg var gravid?

Å hva er det som blir gjort på denne kontrollen igjen? :sjenert:

Fikk også svar på blodprøven, for dette toxo greiene. Den var negativ. Det var litt synd, for da må jeg jo hele veien ha det i bakhåvet :sjenert:

Ellers merker jeg det er deiligt å slippe jobb i denne formen. Ikke bare for at jeg er dårlig, men jeg er så trøtt og svimmel til tider. Så da er det godt å sleppe å stresse pga det da :Nikke:

Fikk sms av han ene kollegaen min idag. At en vi jobber med (som bisler om alt til alle, ting som han ikke har noenting med osv osv) , lurer veldig på hvorfor jeg er sykemeldt, så lenge. Når jeg var med sykemeldingen på fredag, så var jo det første som møtte meg fra han å andre, om jeg var gravid. Jeg løy å sa nei.

Folk skriver til meg på facebook, å spør hva jeg feiler osv. Hva skjedde med privatliv? Å at de ikke tenker seg til det selv at hadde jeg villet de skulle vite det, hadde jeg sagt det når de spurte på fredag. De har ingenting med hvorfor jeg er sykemeldt! Begynner å bli skikkelig lei av dette her altså :sjenert:

Jeg vet hvertfall at han som hele tiden bisler, skal få vite det sist at jeg er gravid når de andre har fått vite det :nigo: Han skal rett og slett ikke få vite det før han kan se magen selv ;) Viktig og godte seg over noe ;) HIhi.... *Ond latter*

Jo også. Dere som er gravide. Har dere tatt svineinfluensavaksinen? Den anbefales jo til gravide.. Vet ikke helt om jeg vil ta den eller ikke :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh så bra med gode dager og ikke noe videre UVI :hoppe:

Integrerte hvitevarer er kjempefint! Men for et styr å få det ordentlig på plass ja :sjenert: Jeg og mannen lovte hverandre at hvis vi skulle bytte det ut en dag (og det skjer jo) så skulle fagfolk gjøre det for oss. Vi fikk det jo til etterhvert, men det var ikke lett å få det til...

Så gøy med første kontroll! :Nikke: Jeg hadde ikke med mannen på det. Legen sa eller gjorde ikke så mye annet enn å fylle ut helsekortet og snakke om folat og de tingene der. Jeg anbefaler morgenurin. Har levert to på en dag hvor den ene var morgenurin og den andre ikke og de viste veldig forskjellig.

Jeg tok influensavaksinen igår etter anbefaling av legen, men det anbefales ikke gravide i første trimester. Det er ikke dokumentert spontanabort eller for tidlig fødsel pga vaksinen, men mange spekulerer i at det er det som er skylden i noen slike tilfeller i 2009. Men denne vaksinen er bedre og mer utprøvd, så jeg velger å stole på helsepersonellet. Ellers går jeg rundt med sånn antibac-ting som jeg smører meg med hver gang jeg tar på noe utenfor mitt eget hus. Sikkert hysterisk, men jeg er i dårlig nok form nå og vil ikke ha en forferdelig influensa oppå dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, jeg skal på svangerskapskontroll den 17.01 :laugh: Glæder meg. Skal ta med morgenurin ja, selvom jeg i dag glemte helt å spørre om det..

Nei, jeg skal ikke ta vaksinen, selvom jeg er i praksis på sykehus.. Det er i 2. og 3. semester det er farligst pga. det blir økt press på lungene og tyngre å puste.. Håper jeg ikke får det, er kjempenøye med håndvask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gøy med første svangerskapskontroll snart! :hoppe:

Drittirriterende med nysgjerrige kollegaer! :kjefte: Skjønner godt at du vil holde det for deg selv en stund til! :kose: Du har jo overhodet ikke noe plikt til å svare dem, men for å unngå spekulasjoner kan du kanskje skylde på ryggproblemer eller noe? Det kan jo gjerne ta litt tid! :opplyser:

Jeg ble jo spurt av en kollega hin dagen om ikke jeg skulle få barn snart... Ble så forfjamset at jeg sa at det ikke alltid er så lett, og da tok hun heldigvis hintet og sluttet å spørre, selv om hun kanskje legger sammen to og to når jeg blir sykemeldt igjen snart... :sjenert:

Synd at kvalmen er tilbake! :kose: Håper du har hatt en fin kveld likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig koselig på første kontroll. Og ikke minst spennende! Jeg gikk og gråt gledestårer etterpå, for jeg skjønte plutselig at jeg var gravid :rodmer::fnise:

Ta med urinprøve, men ikke ta med de første dråpene, slik som med graviditetstesten.

Grattis med integrert kjøleskap! Deilig å bli ferdig, vel :Nikke:

Håper du har en god uke, i den forstand at du bare koser deg og tenker på deg selv :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glømmer og skrive her inne. Har fått mobil for en stund siden, så er så lett å lese fra den, men glømmer og skrive :)

Igår var jeg utav huset første gang på ca ei uke. Var hos ei venninne. Kjempekos! Var ikke hjemme før i halv 1 tiden. Var godt å komme ut litt. Ble invitert på jentekveld der idag også. Men jeg er ikke i form, så da blir jeg hjemme :) Formen er veldig opp og ned for å si det slik :)

kjøleskapet er på plass. Og det er så fint :nigo:

Ikke så masse nytt ellers. Har litt mer matlyst, og klarer og spise hvertfall :jepp:

Jeg gleder meg til og se skatten igjen om bare ca 3 uker ;) Tenk, 3 uker ca til jeg er 12 uker :hjerte:

Håper alle har en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...