Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt en ganske så koselig jul :)

Mens vi laga middag, slapp pappa bomba om at han skal få en baby.... I juli!! Herken jeg eller bror min syntes noe om dette.. Det kom som ett sjokk. Han har møtt ganske ung dame på 29 år(!!!!). Og hun hadde så lyst på en til unge. Hun har en fra før....

Dette skal liksom ikke skje! For det førdte, hun er aalt for ung for han. Så jeg er ganske irritert for at han er med henne. Teit av meg, jeg vet. Men når hun bare er 5 1/2 år eldre enn hans elste barn. Ja det går en grense. Han er troas alt 45!!

For det andre. Termin en mnd før meg??? :sjokkert: Han skal liksom glede seg over og bli bestefar, ikke far.. Igjen :sjenert:

For det tredje. De har jo nesten nettopp møttes!!! Ååårh for en dag. Jeg måtte ringe til farmora mi for å høre om det var tilfelle eller om det var kødd. Jeg hadde ikke sagt til pappa at jeg var gravid, før idag. Å det bare for han slapp den bomba...

Her en dag. Snakka jeg og mamma om at vi var så glad for at alle ungene deres har samme mor og far. Det er likaom ingen halvsøsken. Så mangen dager varte den gleden....

Åååårh! Nå skal jeg se litt tv i senga før jeg skal prøve og sove..

Beklager om det er skrivefeil. Skriver fra mobilen.

Håper dere har hatt en fin jul :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da :( skjønner at julaften ikke ble som forventet med de nyhetene! :hakeslepp: Jeg hadde nok reagert mye på samme måte som deg! :kose: Forstår at du er skuffet og føler han stjeler litt av gleden fra deg.. Men det er jo dessverre ikke så mye annet å gjøre enn å prøve å vende seg til tanken :sjenert: Men ja, hadde nok vært ganske sint og lei meg i begynnelsen jeg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da.. det var vel ikke helt sånn som det skulle bli. Tror jeg hadde reagert på samme måte.

Håper du hadde en kjempefin julaften likevel!

Den kommende bestefaren vil nok sette pris på barnebarnet når det kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå nei, for en nyhet å få midt i jula! skjønner veldig godt at du ikke er så veldig begeistret for dette her. Han skal jo bli bestefar og jeg hadde ikke likt det heller hvis min far da i tillegg skulle bli far igjen.

Men du får prøve å tenke positiv.. ungene dine (eller ungen din) får en lekekamarat ekstra på sin egen alder:) det er jo litt kjekt.

Men når skal du på den første ultralyden?? Var det nå i januar? Du må lage en slags tippeliste slik at folk kan tippe om det blir et barn eller en tvilling:P jeg gjetter tvilling!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg nok til, til slutt.. Klart, det var ikke det kjekkeste å få vite...

Ellers er kvalmen heer enda. Får i meg fryktelig lite mat gitt.. Så når jeg skal på do (nr 2, beklager detaljer) så er det liksom ikke "fast" på en måte :sjenert: Er det normalt og være litt laus i magen?

Ellers kjennes det ut som det jobbes for harde live i magen :fnise: Også er puppene sykt vonde. Jeg våkner mangen ganger iløpet av natten, for uansett hvordan jeg ligger, er det ubehagelig mtp puppen :sjenert:

Sambo sku ha kommet hjem ikveld. Men pga dåelig vær, er helikopterene innstilt :( De håper på å få komme hjem imorgen.

Om jeg fortsetter å er så dårlig som dette, og ikke får i meg mat, trur jeg at jeg må ta ut egenmelding eller noe på jobb. Det er grusomt å sitte der så dårlig, supertrøtt å så sulten. All maten jeg kjøper går i søpla :(

Håper ikke dette pågår lenge gitt....

Tippeliste ja. Kanskje jeg skulle ordnet det :jepp:

Det er bare å tippe om det er en eller to. Så skal jeg ordne det når jeg er på dataen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er 7 uker allerede! :hoppe: var det neste uke du skulle på ultralyd?

Både hard og løs mage er vanlig :)

Jeg tipper tvillinger! Knøttene her har veldig lyst på noen kompiser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Ja d glømte jeg svare på. 3 januar skal vi på ul :hoppe:

7 uker allerede ja :hoppendeglad: Tiden har gått fort til nå. Selvom jeg håper tiden kan gå fort til jeg orker mat igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 7 uker, Cathrine!! :danse:

Åh, har vondt av deg som ikke får i deg noe særlig. Hva med at du tar ut en sykemelding på 50% eller noe, til de første, verste ukene er over? Verken du, spirene eller jobben er tjent med at du er sliten og energiløs. Du må ta vare på deg selv og det som skjer i kroppen din :hjerte: Hadde jeg vært deg, ville jeg ordnet en time hos legen imorgen, og få orden på tingene, slik at du kan slappe av.

Det er SUPERVIKTIG at du tenker på deg selv først, Cathrine!

Og ja, jeg tror også at du har 2 inni der :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 7 uker :strix:

Håpe din kjære kommer hjem snart da :)

Jeg er helt overbevist om at du har to inni der så jeg tipper to :lur:

Enig med Nuttepia :jepp: Viktig å lytte til kroppen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Jeg har hatt en ganske så koselig jul :)

Mens vi laga middag, slapp pappa bomba om at han skal få en baby.... I juli!! Herken jeg eller bror min syntes noe om dette.. Det kom som ett sjokk. Han har møtt ganske ung dame på 29 år(!!!!). Og hun hadde så lyst på en til unge. Hun har en fra før....

Dette skal liksom ikke skje! For det førdte, hun er aalt for ung for han. Så jeg er ganske irritert for at han er med henne. Teit av meg, jeg vet. Men når hun bare er 5 1/2 år eldre enn hans elste barn. Ja det går en grense. Han er troas alt 45!!

For det andre. Termin en mnd før meg??? :sjokkert: Han skal liksom glede seg over og bli bestefar, ikke far.. Igjen :sjenert:

For det tredje. De har jo nesten nettopp møttes!!! Ååårh for en dag. Jeg måtte ringe til farmora mi for å høre om det var tilfelle eller om det var kødd. Jeg hadde ikke sagt til pappa at jeg var gravid, før idag. Å det bare for han slapp den bomba...

Her en dag. Snakka jeg og mamma om at vi var så glad for at alle ungene deres har samme mor og far. Det er likaom ingen halvsøsken. Så mangen dager varte den gleden....

Åååårh! Nå skal jeg se litt tv i senga før jeg skal prøve og sove..

Beklager om det er skrivefeil. Skriver fra mobilen.

Håper dere har hatt en fin jul :klemmer:

Jeg skjønner at du reagerer på dette. Det er en lik situasjon i familien til mannen min.

Hans yngste søster bli 15 over nyttår, og hun er 1 år yngre enn nevøen sin. Broren til til min mann fikk sin sønn og så opplyste min svigermor at hun var gravid igjen.

Jeg har et veldig godt forhold med min 15 år gamle svigerinne og hun har det ikke lett med å være minstemann med så stor aldersforskjell. Hun har ikke noe godt søsken forhold til søskene sine utenom min mann som er veldig glad i henne. Svogeren min har vel mer eller mindre avvist at hun er søsteren hans fordi da hans mor ikke hadde like god tid til å være bestemor for hans sønn når hun fikk en datter til.

Det er ikke lett denne situasjonen for det preger alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: 7 uker, Cathrine!! :danse:

Åh, har vondt av deg som ikke får i deg noe særlig. Hva med at du tar ut en sykemelding på 50% eller noe, til de første, verste ukene er over? Verken du, spirene eller jobben er tjent med at du er sliten og energiløs. Du må ta vare på deg selv og det som skjer i kroppen din :hjerte: Hadde jeg vært deg, ville jeg ordnet en time hos legen imorgen, og få orden på tingene, slik at du kan slappe av.

Det er SUPERVIKTIG at du tenker på deg selv først, Cathrine!

Og ja, jeg tror også at du har 2 inni der :rodmer:

Hadde jeg komt på det litt tidligere, men når jeg leste du skrev det, så hadde legekontoret stengt, og jeg orka virkelig ikke å møte opp på sånn "hastetime" fra 7-8 :sjenert:

Jeg ringte gruppelederen min igår, og forklarte at jeg var så dårlig. Å hva jeg skal si er galt, når jeg gjerne må gå hjem fra jobb. (hun vet jeg er gravid). Så sa hun at jeg skulle bare si at jeg ikke var i form, å at jeg kunne ringe vakta, så kunne de komme og ta over for meg. Så jeg kan jo bare bruke egenmld. Når jeg fikk sykemld fra vi hadde tatt ut egg, skulle jeg heller bare bruke egenmld.

Den kan jeg ha i 16 dager før jeg må til legen. Å vi kan bruke en del av den.

Så jeg får se. Nå skal jeg jo jobbe hele helgen også :sjenert:

Gratulerer med 7 uker :strix:

Håpe din kjære kommer hjem snart da :)

Jeg er helt overbevist om at du har to inni der så jeg tipper to :lur:

Enig med Nuttepia :jepp: Viktig å lytte til kroppen!

:klemmer:

Så mangen så trur det er to inni der :fnise:

Idag tidlig(!!!) så fikk jeg tlf fra sambo at han kommer hjem :strix:

Jeg skjønner at du reagerer på dette. Det er en lik situasjon i familien til mannen min.

Hans yngste søster bli 15 over nyttår, og hun er 1 år yngre enn nevøen sin. Broren til til min mann fikk sin sønn og så opplyste min svigermor at hun var gravid igjen.

Jeg har et veldig godt forhold med min 15 år gamle svigerinne og hun har det ikke lett med å være minstemann med så stor aldersforskjell. Hun har ikke noe godt søsken forhold til søskene sine utenom min mann som er veldig glad i henne. Svogeren min har vel mer eller mindre avvist at hun er søsteren hans fordi da hans mor ikke hadde like god tid til å være bestemor for hans sønn når hun fikk en datter til.

Det er ikke lett denne situasjonen for det preger alle.

Det kommer nok til å gå bedre etterhvert. Nå var vi ikke forbredt på at dette noengang skulle skje. Så det ble ett skikkelig sjokk for oss..

Vi må nok bare bli vandt til tanken, om at det skal komme en til. Jeg har en onkel som er en skikkelig atpåklatt. Å tja, det er vell ingen av søskena som har noe GOD kontakt med han, for å si deet slik...

Men, det kan vær det blir bedre, når vi begge har barn på samme alder, som leker ilag ja :jepp:

Tiden vil vise, rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå dårlig! Jeg trudde virkelig ikke at det gjekk an og være så lenge dårlig, uten opphold.. Nå har jeg vært sånn så dette i over en uke.

Mat, det klarer jeg ikke tenke på engang. Når jeg spiser noe, om det er pizza, bagett eller uansett. Så kjennes det ut som om det skal oppigjen.

Det kjennes virkelig ut som om jeg har spya i halsen, klar til og komme ut. Å jeg springer på do, men så kommer ingenting. Så vil jeg ikke akkoratt "hjelpe" det opp. I og med at jeg ikke klarer å spise, så må jeg nesten prøve å holde på det jeg har :sjenert:

Jeg har så lyst på maaat! Årh :( Jeg håper ikke dette varer lenge :(

Det værste pleier jo å være over etter den 12 uken, for de fleste. Så jeg håper det er slik for meg også. Det er jo unner 5 uker til nå.. Jeg har funnet ut at eplejuice, det går fint an å drikke :jepp: Det er litt surt, samtidlig som det er godt. Så jeg må bare hamstre inn det trur jeg..

Neste uke skal jeg jo på UL. Så kanskje jeg sku ha hørt med han om hva han tenker jeg burde gjort. Om jeg burde bestilt time til legen, å fått en sykemld, om det er 50% eller 100% en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på butikken. Å kjøpt med meg litt av hvert.

Fullkorn kjeks, mariekjeks, brunost, rundstykke(grove), eplejuice, druer(grønne uten steiner).

Så jeg håper virkelig jeg får i meg noe. Jeg er så sulten å sliten i kroppen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff jeg føler med deg. Sånn begynte det her og men ga seg gradvis fra uke 13 :)

Ja huff... Husker jo hvordan du hadde det :( Dette unner jeg virkelig ingen! Jeg føler jeg kan sove døgne rundt. Idag sto jeg opp kl.13, hva skjer med det? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg så dårlig når jeg kom hjem fra jobb. At jeg måtte stappe fingen i halsen :haar: Det er det verste jeg har opplevd!!! Opp kom jo kun vann og noe "støv" opplegg.. Ikke vet jeg hva det var men.. :sjenert:

Hvertrfall så ble jeg bedre med en gang. Så ble jeg litt svimmel i hode igjen. Senere når det var mat, biff med fløtegratinerte poteter :nigo: , så måtte jeg spise veldig forsiktig, veldig redd for at det skulle komme rett opp igjen. Men det gjekk fint. Jeg klarte spise litt poteter, og 2 små strimler av biffen.

Etterpå fikk jeg litt vondt i magen, forståelig nok. Magen har jo ikke fått skikkelig mat på maangen dager, stakkar..

Gjekk også på vekta tidligere igår. Å jeg har heldigvis ikke gått ned noe, som jeg vet om da. Jeg har jo ikke vekt meg på år og dag. Men vekta lå på det den har ligget på i alle tider da :jepp:

Jeg var kjempefin i formen resten av igår, og idag tidlig. Nå kjenner jeg kvalmen kommer, og jeg er veldig sulten...

Er jeg som min mor, så blir kvalmen verre utover dagen, noe som kan virke som stemmer..

Ellers kjempegodt å få sambo hjem :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å, stakkars deg. er ikke greit å være så kvalm og dårlig hele tiden :( Her er jeg mest kvalm på morgenen, og da har jeg ikke noe lyst på mat, ingenting frister. Men jeg må ha mat i magen, hvis ikke blir kvalmen verre.. Så i dag ble det en hel appelsin til frokost! Frukt er godt!

Kos deg masse med sambo! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...