Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

:ler: Jeg vet. Men på Jæren har det faktisk vært full kaos. Masse snø, vind og null sikt. Så det har vært stengt over 30 veier osv osv :fnise: Der var det faktisk farlig å kjøre. Tak har blåst av hus osv pga all vinden. Så jeg forstår at det blir litt styr der..

Men, bare det kommer snø her blir det jo kaos. Folka fra denne byen kan virkelig ikke kjøre når det er snø - tragisk ;)

Men der jeg er fra, ett stykke unna, er vi vandt til masse snø. Så jeg liker det kjempegodt at det har komt såpass her, og at den er her fortsatt. Det er nesten rart :fnise:

Bare det er snø på jul så er jeg fornøyd :hjerte:

Joda, jeg skjønner jo det. Slike tilstander er det her hver vinter. Ikke vind som river av tak, men ikke langt unna. Blir ikke noe avisoppslag av den grunn, og her er det til dårlig brøyting og strødde veier pga økonomien ikke tilater det. Det er irriterende. Vet ikke hvor mange ganger jeg har brøytet gaten selv med bilen, takk gud for 4x4. ;) Men ja, her velger man bil etter det verste vinterføret. Regner med at det ikke gjøres i ditt fylke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg skjønner jo det. Slike tilstander er det her hver vinter. Ikke vind som river av tak, men ikke langt unna. Blir ikke noe avisoppslag av den grunn, og her er det til dårlig brøyting og strødde veier pga økonomien ikke tilater det. Det er irriterende. Vet ikke hvor mange ganger jeg har brøytet gaten selv med bilen, takk gud for 4x4. ;) Men ja, her velger man bil etter det verste vinterføret. Regner med at det ikke gjøres i ditt fylke. :)

Nei sant. Nå var det jo rekord med snø som hadde komt der, på mangen foldige år. Så vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre.

Men syntes det er litt latterlig fordet :fnise:

Det er en grunn for at jeg holdt meg hjemme på onsdag. For selvom jeg har god bil, er det jaggu mangen andre som ikke har det. Det er ikke alle som har byttet til vinterdekk engang(!!!!!) :opplyser:

Heldigvis har vi også 4x4. Jeg hadde ikke kjørt langt uten, for å si det slik ;) Jeg merker til og med her i gaten hvor jeg bor. Er det måka en gang. Å det er spinn glatt ,men ingenting er strødd. Så merker til og med min bil glipper. Å jeg har også helt nye vinterdekk.. Jaja, forstå det den som kan :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sant. Nå var det jo rekord med snø som hadde komt der, på mangen foldige år. Så vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre.

Men syntes det er litt latterlig fordet :fnise:

Det er en grunn for at jeg holdt meg hjemme på onsdag. For selvom jeg har god bil, er det jaggu mangen andre som ikke har det. Det er ikke alle som har byttet til vinterdekk engang(!!!!!) :opplyser:

Heldigvis har vi også 4x4. Jeg hadde ikke kjørt langt uten, for å si det slik ;) Jeg merker til og med her i gaten hvor jeg bor. Er det måka en gang. Å det er spinn glatt ,men ingenting er strødd. Så merker til og med min bil glipper. Å jeg har også helt nye vinterdekk.. Jaja, forstå det den som kan :fnise:

Ja man kan bli litt fustrert når en bil som drar på alle fire ikke holder mål. Da er det dekkene som må til. Vi kjøpte nye nå nettopp og takk gud for det. Men selv de beste piggdekkene holder ikke alltid på iiiisglatt vei. :(

Vår bil er 2002-modell og vi oppdaget at vi har isofix i den! Jippi! Isofix ble ikke standar for 2006. Har du sjekket dette i deres bil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan bli litt fustrert når en bil som drar på alle fire ikke holder mål. Da er det dekkene som må til. Vi kjøpte nye nå nettopp og takk gud for det. Men selv de beste piggdekkene holder ikke alltid på iiiisglatt vei. :(

Vår bil er 2002-modell og vi oppdaget at vi har isofix i den! Jippi! Isofix ble ikke standar for 2006. Har du sjekket dette i deres bil? :)

Nå har vi piggfrie dekk da. Å selvom folk har piggdekk, så er det glatt der liksom. Også hjelper det ikke akkoratt på at det er sporete heller da ;)

Vi kjøpte ny i februar, 2007-modell. Så våres har isofix :nigo: Heldigvis :fnise: Hvertfall siden vi har kjøpt isofix base til bilsete ;) (tidlig ute, i know. Men det var så godt tilbud :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi piggfrie dekk da. Å selvom folk har piggdekk, så er det glatt der liksom. Også hjelper det ikke akkoratt på at det er sporete heller da ;)

Vi kjøpte ny i februar, 2007-modell. Så våres har isofix :nigo: Heldigvis :fnise: Hvertfall siden vi har kjøpt isofix base til bilsete ;) (tidlig ute, i know. Men det var så godt tilbud :fnise: )

Kommer man over gode tilbud så må man bare kjøpe. :) Jeg fikk bilstol og base på 20% nå før helgen, veldig fornøyd med det. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer man over gode tilbud så må man bare kjøpe. :) Jeg fikk bilstol og base på 20% nå før helgen, veldig fornøyd med det. :danse:

Ja ikke sant ;) Så tenker jeg, sku det vise seg at vi aldri fikk barn, så går det an å selge eller gi i gave til andre da :) Så jeg satser på å kjøpe når vi kan spare masse penger, så får vi bare håpe at vi får brukt det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ikke sant ;) Så tenker jeg, sku det vise seg at vi aldri fikk barn, så går det an å selge eller gi i gave til andre da :) Så jeg satser på å kjøpe når vi kan spare masse penger, så får vi bare håpe at vi får brukt det :fnise:

Jada, krysser alt som kan krysses. Her skal det bli barn i sete. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til, så kjenner jeg en slaks stikking "der nede". Akkoratt som en nål eller noe :klo: Nå kjenner jeg en stikking av noe slag i magen en plass... Noen andre som har opplevd noe lignende? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor i Nord du å? :) Savner snø, bortkastet at den daler ned i feil del av Norge der de ikke vet hva de skal gjøre med den. :fnise:

haha, jepp! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til, så kjenner jeg en slaks stikking "der nede". Akkoratt som en nål eller noe :klo: Nå kjenner jeg en stikking av noe slag i magen en plass... Noen andre som har opplevd noe lignende? :sjenert:

Det jobbes fælt nedi der nå vet du :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jobbes fælt nedi der nå vet du :klem:

Jeg vet. Men kan ikke huske det var slik sist :sjenert: Å da begynner jeg jo å lure hva det betyr den der stikkingen :fnise: Det er vel og merke bare av og til det kommer da, heldigvis :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sååå ømme bryster. Eller, det ene er mye verre enn det andre :fnise: Så rart!!

Nå har mamma reist, og jeg slapper bare av, før jeg skal gjøre meg klar til jobb kl. 3 :)

Ellers er formen fortsatt fin. Jeg føler meg ikke helt gravid enda jeg da :sjenert: Men jeg måtte ta en ny test idag tidlig, å den ble kjempesterk med en gang :ler:

Ikke har jeg slik følelse at det kjennes ut som jeg skal få mensen hele tiden heller. Slik var det sist... Jeg får håpe det er ett godt tegn :jepp:

Ikke har jeg handlet mye gaver i helgen heller. Håper jeg får gjort det på fredag, da har jeg fri. Jeg orker rett og slett ikke gå noe spessielt i butikkene når det er så mye folk. Så har jeg slitt en del med ryggen i det siste også :sjenert: Hvordan skal dette gå når jeg blir stor.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sol:

Her er en kort update da jeg var 5 uker:

Formen er ok. Er mer og mer trøtt, og mer og mer sulten.. Veldig mye murringer i lillemagen idag, og foreløpig ingen tegn til kvalme. Jeg føler likevel at det er rett rundt hjørnet..!!

Og 6 uker:

6 uker allerede, ja! Jeg synes det går skiiiiikkkeliiiig sakte, jeg :P

Formen er helt ok. Skal ikke klage. Andre i samme uke ligger jo over toalettskåla, jeg er glad jeg har sluppet det hittil.

Igår hadde jeg bølger med kvalme/luft, men det er helt utrolig hva en kopp med ingefær-te kan gjøre!

Også holder jeg meg unna søtsaker. Jeg har ikke lyst på sjokolade engang.. Har ikke spist det siden uke 3/4, da var jeg helt rabiat!

Også har jeg gått ned i vekt, 1/2 kg.

Har lest at mye vann også kan være kvalmefremkallende, så jeg spiser mye youghurt med kornblanding i.

MEN PUPPENE - de er blir store!! Hoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sol:

Her er en kort update da jeg var 5 uker:

Og 6 uker:

Oh! Men hvorfor har ikke jeg disse murringene? Jeg har kun hatt det få ganger :sjenert: Jeg håper ikke det er ett dårlig tegn?

Jeg har kjent kvalmebølger, på lørdag måtte jeg finne frem bøtta med senga, just in case :ler: Men det gjekk fint, å har ikke kjent noe siden. Så fornøyd med det :jepp:

Puppene virker ikke som om har vokst, bare ømme.. Jeg vil jo at de skal vokse ;) Jeg har ganske små. Så det gjør meg ingenting om de vokser for å si det slik :lur:

Jeg lurer litt.. Når en har så små pupper. Hvordan kan man amme da? :klo::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde små pupper men gått opp tre str allerede så det kommer! Det går helt fint, kroppen skjønner stort sett hva som skal gjøres :)

Stikkene du snakker om har jeg hatt hele tiden. Bare et veldig godt tegn, og om det er tvillinger så blir det bare mer og mer av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde små pupper men gått opp tre str allerede så det kommer! Det går helt fint, kroppen skjønner stort sett hva som skal gjøres :)

Stikkene du snakker om har jeg hatt hele tiden. Bare et veldig godt tegn, og om det er tvillinger så blir det bare mer og mer av det.

Men jeg har veldig små :skratte: Trur jeg har str A. Jeg føler meg nesten flat :ler: Så jeg kan jo ikke amme om de ikke vokser, da må jeg jo holde ungen langt oppe, å det vil jo ikke være plass til melk :fnise:

Godt det ikke bare er jeg som har de der stikkene da :Nikke: Jeg blir jo så beskymret.. Åsså plutseligt ble det en stund til Ul :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok av melk :) det er jeg sikker på! Ja ikke sant.. Noen uker høres kort ut men plutselig blir det lenge. Men guri så spennende det blir da! Jeg er skikkelig skikkelig spent :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...