Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo litt greit og ha det rett den veien. Jeg måtte jo endre det :fnise: Men regner du utifra den dagen du tok ut egg, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, ja på en måte. Hadde innsett av fryseegg en fredag og eggene var to dager gamle når de ble fryst ned, så tar innsettsdagen minus to. Det blir som om det var uttaksdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fiiiin ticker. :rodmer: Men skal ikke du være 4+2 i dag? :klo: Vårt sykehus regner nemlig termin som 40+3, og da må du sette termindato 3 dager annerledes i forhold til tickeren, ikke bare to. Kompliserte saker, ja. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fiiiin ticker. :rodmer: Men skal ikke du være 4+2 i dag? :klo: Vårt sykehus regner nemlig termin som 40+3, og da må du sette termindato 3 dager annerledes i forhold til tickeren, ikke bare to. Kompliserte saker, ja. :gjeiper:

Takk :hjerte: Jeg tenkte det var greit å få den på plass, så er det litt lettere å huske hvor langt jeg er på vei :):skratte: Jeg hadde 4+2 iatad. Men siden det er 15 dager siden jeg tok ut egg, så trudde jeg det ble 4+1? :klo: Men da er jeg altså 4+2? :fnise: Komplisert ja :ler:

Så fiiin ticker, Cathrine :hoppendeglad:

Åååh, takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årh... Kom på nå at jeg glømte å spør om å få ta prøve ang katt :( Typisk. Jeg får ringe og bestille time i neste uke kanskje. Så får jeg bare vaske hendene masse, og sprite dem :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt greit tror jeg :) Tok ikke prøven før jeg var 9 uker på vei ca og jeg hadde aldri blitt smittet. Katten vår drar med seg fugler og mus og all verdens inn i stua :sjenert: Begynte med desinfeksjonskrem som jeg hadde med meg overalt, var sååå flink og tok den etter hver gang jeg tok på katten. Men ... det holder jo ikke i 40 uker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt greit tror jeg :) Tok ikke prøven før jeg var 9 uker på vei ca og jeg hadde aldri blitt smittet. Katten vår drar med seg fugler og mus og all verdens inn i stua :sjenert: Begynte med desinfeksjonskrem som jeg hadde med meg overalt, var sååå flink og tok den etter hver gang jeg tok på katten. Men ... det holder jo ikke i 40 uker :fnise:

Nei sant. Å skal jeg liksom ikke kunne ta på kattene mine uten at jeg må vaske/sprite hendene hver gang!? Dette er jo noe jeg aldri har gjort før, så å plutselig begynne med det nå vil jo bli en lek i seg selv :fnise:

Jeg har nå hatt katt 2 ganger før, så håper at jeg har blitt smittet, så jeg er immun. Så jeg slepper å tenke på det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har koset med katten min i hele svangerskapet, og har ikke dævva - noen av oss.. Hun er mye ute, men det er ikke så mange katter i området. Og jeg har så å si vokst opp med katt, så toksoplasmose har jeg sikkert hatt for lenge siden. MEN - har katta nettopp bæsja, så holder jeg meg LAAAANGT unna.. Da får hun ikke være i stua.

Kattekassa slipper jeg å ta, men kanskje du skulle hatt et par lange oppvaskhansker du kunne bruke, og sprite de etter hver gang du har skuffa i kattekassa?

:pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spiren! Her vil jeg følge med. :)

Når det gjelder katt så er det lurt å fått tatt den blodprøven ja. Jeg har selv innekatt, som er litt ute om vinteren og en mann som jobber 2 uker borte. Kattedoen rører jeg ikke, moren min kommer gledelig å tar den en til to ganger i uken. Pus har ikke så mye avføring at det trengs ikke taes så ofte. Hvilken fôr gir du dem? Det kan avgjøre hvor mye avføring de får.

Jeg var veldig nøye i starten med håndvask etter kos å prøvde å ikke kose så mye på pus. Meen det er så vanskelig å la være når han er den eneste kosen å få i huset når samboer er på jobb. :fnise:

Jeg har hatt katt hele livet, både utekatt og innekatt, og har aldri blitt smittet. Så sjangsen er nok ikke så stor i vårt land for den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spiren! Her vil jeg følge med. :)

Når det gjelder katt så er det lurt å fått tatt den blodprøven ja. Jeg har selv innekatt, som er litt ute om vinteren og en mann som jobber 2 uker borte. Kattedoen rører jeg ikke, moren min kommer gledelig å tar den en til to ganger i uken. Pus har ikke så mye avføring at det trengs ikke taes så ofte. Hvilken fôr gir du dem? Det kan avgjøre hvor mye avføring de får.

Jeg var veldig nøye i starten med håndvask etter kos å prøvde å ikke kose så mye på pus. Meen det er så vanskelig å la være når han er den eneste kosen å få i huset når samboer er på jobb. :fnise:

Jeg har hatt katt hele livet, både utekatt og innekatt, og har aldri blitt smittet. Så sjangsen er nok ikke så stor i vårt land for den slags.

Takk for det :nigo: Kjekt med ett nytt fjes :)

Nå har aldri våres katter vært ute før da. Men det er vell fare for at de har den der sjukdommen for det :sjenert: Så blodprøven må få taes. Jeg får ringe legekontoret på mandag tenker jeg :Nikke:

Nå har jeg ingen familie her i nærheten som kan "renske" kattedoen for meg. Å med to katter, så må det gjøres hver dag/aenhver dag, litt for lukt også da. Åsså er det nok ikke så deiligt for kattene å gå på do med masse klumper i sanden heller tenker jeg :sjenert:

Jeg visste ikke at katter hadde dette, før jeg leste det en eller annen plass nettopp. Så jeg har aldri tenkt over å vanske hender hele tiden, etter jeg har kost med kattene.. Å jeg har også hatt ute katter tidligere, så jeg håper jeg igrunn er smittet, så jeg er immun. Så slepper jeg å tenke på dette :fnise:

:klo: Hvilket for ja. Det husker jeg ikke i øyeblikket. Men det er fra dyrebutt/vetrinær butikk. Nå må vi jo også bytte for til sterilisert kattemat. Så de ikke blir så store :ler:

Men ja, vanskelig og holde seg vekke, når den ene katten er veldig klengete, å skal være med meg overalt, og ligge helt inntil meg :fnise: Hun andre vil bare ha kos når hun selv vil, så det er nå greit..

De er så koselige og ha. Men dumt om det event skal gå galt pga det også :sjenert:

Nei, se der:) Det har jo klaffa for dere! Grattis =)

Takk for det :nigo: Det er jo enda tidligt. Så jeg kommer ikke til å gjøre noe stort utav det, med og handle noe eller noe sånt, før jeg er ca 10-12 uker på vei. Jeg orker ikke å få den lange nedturen en gang til :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok bra. Har lest at antall gravide som faktisk blir smittet er uhyre små og når man ikke har blitt smittet til nå etter å ha hatt katt 23 år så hva er oddsen?

Jeg bytta fra Royal Canin til Eukanuba og mengden avføring halverte seg. Og du bruker en god klumpesand så minimerer du lukt også. Tidy Cats eller Everclean er veldig å anbefale. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra. Har lest at antall gravide som faktisk blir smittet er uhyre små og når man ikke har blitt smittet til nå etter å ha hatt katt 23 år så hva er oddsen?

Jeg bytta fra Royal Canin til Eukanuba og mengden avføring halverte seg. Og du bruker en god klumpesand så minimerer du lukt også. Tidy Cats eller Everclean er veldig å anbefale. :)

Ikke sant. Å jeg vil tru det er større sjangs for å få det når det er utekatt, eller? Å det har jeg jo hatt før, i mangen år. Så da burde jeg jo ha fått det da :) Men greit å finne ut alikevell tenker jeg ;)

Jeg må finne ut hvilken kattemat jeg har. Du skjønner, ene pusen er så fryktelig kresen på maten, å jeg kjøper jo alle slags typer og tester ut :sjenert: Den hun liker best, virker jo å være denne wiskas eller den :sjenert:

Av kattesand så bruker vi en blå boks (for persere trur jeg(?), dette pga vi prøvde en annen kattesand pga det er så mye sand rundt om i hele huset :( Men nå skal vi gå tilbake til en kattesand som var i en sånn "gjennomsiktig pose", med noe skrift på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan er formen til den nygravide? :klemmer:

Du er ferdig med lutinus snart?

Formen min er veldig fin. Jeg kjenner ingenting :sjokkert: Å føler meg derfor langt ifra det å være gravid.. :sjenert: Eneste det kan være jeg er litt mer trøtt enn vanlig, men litt usikker på det faktisk :fnise:

Gjerne like greit at jeg ikke merker så mye. Da tenker jeg ikke så kjempe masse på det. Å det er like greit, siden jeg ikke skal på UL før i januar :ler:

Lutinus var jeg ferdig med på onsdags måren :hoppe: Det var som en ny verden å sleppe å gå med truseinnlegg, og kunne gå med vanlig tanga :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er veldig fin. Jeg kjenner ingenting :sjokkert: Å føler meg derfor langt ifra det å være gravid.. :sjenert: Eneste det kan være jeg er litt mer trøtt enn vanlig, men litt usikker på det faktisk :fnise:

Gjerne like greit at jeg ikke merker så mye. Da tenker jeg ikke så kjempe masse på det. Å det er like greit, siden jeg ikke skal på UL før i januar :ler:

Lutinus var jeg ferdig med på onsdags måren :hoppe: Det var som en ny verden å sleppe å gå med truseinnlegg, og kunne gå med vanlig tanga :skratte:

Ville fortsatt med å bruke truse, selv om at det ikke er noe særlig deilig. Når man er gravid øker sjangsen for sopp i underlivet og stringtruser øker det ennå mer. Samt har jeg fått høre at det å kan øke sjangsen på hemoroider.

Ha ellers en fin lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fortsatt med å bruke truse, selv om at det ikke er noe særlig deilig. Når man er gravid øker sjangsen for sopp i underlivet og stringtruser øker det ennå mer. Samt har jeg fått høre at det å kan øke sjangsen på hemoroider.

Ha ellers en fin lørdag! :)

Men, jeg har ingen truser, jeg har bare boksere/hotpants fra bjørn borg. :skratte: Å det er ikke så mangen av de heller, å jeg liker IKKE når den kanten viser når jeg har stramme bukser på meg :fnise:

Jeg må vell se om jeg finner meg noen truser da. Men hvordan truser er det dere bruker? Jeg har jo ikke brukt det siden barndommen. Å jeg håper ikke det er sånne truser :ler:

Ha en fin lørdag du ogs :)

Endret av CathrineMic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har måttet bytte til truser i større størrelser fordi strikken ble for stram og jeg må fortsatt ha minibind pga til tider myye utflod :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...