Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

De blir vant til bodyene ganske snart! Hu vesla mi fikk body, mens guttepusen fikk ikke noe spes. De var ikke bortpå hverandres sår eller noenting. Var ganske søtt å se guttepusen ta så godt vare på søstra si :hjerte:

Pass på når de går i bæsjekassa. De er litt slappe baki der, så kan fort skje at de får litt avføring på bodyen. Vi måtte ta både katta og bodyen i vaska.. Men hun var såpass bedøvet, at det gikk helt fint.

Lykke til, det går fort over! Her ble vesla vår kalt for "pølsa" tilslutt, for bodyen krympa litt siden jeg måtte vaske den.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår jeg godt. Ikke noe gøy for pusene. Heldigvis bli alt bedre :kose:

Er det Ragdoll dere har? Det har jeg såå lyst på, men vet ikke helt. Vi passet en Ragdoll en langhelg i sommer, men fant ut at vi ikke kan ha vår egen i den lille leiligheten vi har :ler: Jeg skal nemmelig ikke ha no katt i sengen.. Pusen stod å "dunket" på døren og mjauet heeele natten stakkar.

Ingen rasekatt her i gården :) Vetrinæren lurte på om hun ene kan være blanding av vanlig huskatt og bengal. Men det vet vi jo ikke :) Men veldig spessiel i pelsen da ;)

Våres er i sengen :fnise: Men i og med at de er innekatter og veldig renslige, så syntes jeg det er ok :) Vi har ikke så stor leilighet vi heller. Kunne godt ha større. Men den er stor nok foreløbigt :Nikke:

Huff ja. De har hatt det bedre for å si det slik :)

De blir vant til bodyene ganske snart! Hu vesla mi fikk body, mens guttepusen fikk ikke noe spes. De var ikke bortpå hverandres sår eller noenting. Var ganske søtt å se guttepusen ta så godt vare på søstra si :hjerte:

Pass på når de går i bæsjekassa. De er litt slappe baki der, så kan fort skje at de får litt avføring på bodyen. Vi måtte ta både katta og bodyen i vaska.. Men hun var såpass bedøvet, at det gikk helt fint.

Lykke til, det går fort over! Her ble vesla vår kalt for "pølsa" tilslutt, for bodyen krympa litt siden jeg måtte vaske den.. :fnise:

Huff ja, jeg håper det. Oi, ja kanskje vi skal følge litt med på det. Hun ene slet litt med å vaske seg etter hun hadde vært å tisset. Men hun klarte det. Vetrinæren sa vi skulle følge litt med, for det kunne komme i boddyen, å at en ofte måtte vaske og tørke den. Men det vil jo være ett mareritt uten like å få den på igjen om vi må ta den av :fnise:

De har den minste størrelsen i boddy såg jeg. XS :ler: Den ene er kjempeliten fra før, så hun ser veldig pølse ut. Hun andre har masse pels, og litt mer å ta i på en måte, pelsen stikker ut :ler: De er litt søte også ;)

Nå ligger de på gangen/badet/gjesterommet. For å få litt fred, å varm plass :) Rart og ikke ha de kosete i stuen men :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er så bedøvet, så går det helt fint å ta på bodyen, tror jeg :) Jeg klippet faktisk av en stor bit under halen, slik at det ikke skulle komme urin eller avføring på den.

Imorgen er de mye mer kvikke enn ikveld.

De blir ganske kosete etterpå, det skal jeg love deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er så bedøvet, så går det helt fint å ta på bodyen, tror jeg :) Jeg klippet faktisk av en stor bit under halen, slik at det ikke skulle komme urin eller avføring på den.

Imorgen er de mye mer kvikke enn ikveld.

De blir ganske kosete etterpå, det skal jeg love deg :klemmer:

Jeg håper det :hjerte: Ingenting på noen av de sin body enda :)

Men, hun ene knurrer en del plutselig. Til den andre pusen, og oss :( Jeg liker ikke... Å angrer nesten på hva vi har gjort :sjenert: Håper det blir bedre, fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffeh da :( Hun er sikkert redd, stakar.. Du får kose litt på dem og sitte litt sammen med dem, kanskje hun føler seg tryggere da? :hjerte:

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffeh da :( Hun er sikkert redd, stakar.. Du får kose litt på dem og sitte litt sammen med dem, kanskje hun føler seg tryggere da? :hjerte:

God bedring!

Hun ene ligger på badet og sover. Å nå har hun andre gått inn der og lagt seg også :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har katter, som har kattedo.. Hvordan gjør dere det med tømming av doen når dere er gravid? Eg syntes å ha hørt/lest at gravide ikke skal tømme kattedoen? Da har jo jeg ett problem siden sambo jobber i nordsjøen i 2 uker. Doen må tømmes hver/aenhver dag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Dere som har katter, som har kattedo.. Hvordan gjør dere det med tømming av doen når dere er gravid? Eg syntes å ha hørt/lest at gravide ikke skal tømme kattedoen? Da har jo jeg ett problem siden sambo jobber i nordsjøen i 2 uker. Doen må tømmes hver/aenhver dag :sjenert:

Bruk ihvertfall klumpesand, da slipper du å tømme alt hele tiden og heller bare fylle på.Trenger bare å bytte sand et par ganger i halvåret.

Bruk sånn sandskuffe og vask hendene godt etterpå. Gjerne bruk hansker også.

Ja det er ikke bra at gravide gjør det, men siden du har innekatter tror jeg ikke risikoen for er like høy. Men du burde egentlig ikke gjøre det ettersom du er gravid. vær veldig hygienisk så går det nok bra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ihvertfall klumpesand, da slipper du å tømme alt hele tiden og heller bare fylle på.Trenger bare å bytte sand et par ganger i halvåret.

Bruk sånn sandskuffe og vask hendene godt etterpå. Gjerne bruk hansker også.

Ja det er ikke bra at gravide gjør det, men siden du har innekatter tror jeg ikke risikoen for er like høy. Men du burde egentlig ikke gjøre det ettersom du er gravid. vær veldig hygienisk så går det nok bra =)

Klumpesand? Mener du slik sand som blir til en klump når de tisser åsånt? Sånn sand bruker vi :) Sånn fra dyrebutikk. Så vi "rensker" den bare så ofte. Bytting av selve sanden gjør vi når det begynner og lukte, type hver 3 uker-en gang i mnd :)

Hva er sandskuffe? :klo:

Sambo kan alltids gjøre det når han er hjemme. Men så må det jo gjøres når han er på jobb også :sjenert:

Åsså er det jo ikke slik at jeg er borti avføringen eller noe slik når dette gjøres. Men jeg får bare passe på at jegg spriter henda etterpå, og vaske dem godt. Å hansker var ikke ett dårlig tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan innekatter ha toksoplasmose? Uansett bruk hansker og gjerne sand som ikke må skiftes så ofte. Da kan du kanskje unngå å gjøre det :) men de slikker seg jo i rompa så her føler jeg nesten det er umulig å være så forsiktig... Det er sjelden norske katter bærer tokso og enda mindre sannsynlig når de er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Kan innekatter ha toksoplasmose? Uansett bruk hansker og gjerne sand som ikke må skiftes så ofte. Da kan du kanskje unngå å gjøre det :) men de slikker seg jo i rompa så her føler jeg nesten det er umulig å være så forsiktig... Det er sjelden norske katter bærer tokso og enda mindre sannsynlig når de er inne.

Tror ikke innekatter kan ha tokso. Så hun er nok litt tryggere der =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Klumpesand? Mener du slik sand som blir til en klump når de tisser åsånt? Sånn sand bruker vi :) Sånn fra dyrebutikk. Så vi "rensker" den bare så ofte. Bytting av selve sanden gjør vi når det begynner og lukte, type hver 3 uker-en gang i mnd :)

Hva er sandskuffe? :klo:

Sambo kan alltids gjøre det når han er hjemme. Men så må det jo gjøres når han er på jobb også :sjenert:

Åsså er det jo ikke slik at jeg er borti avføringen eller noe slik når dette gjøres. Men jeg får bare passe på at jegg spriter henda etterpå, og vaske dem godt. Å hansker var ikke ett dårlig tips ;)

Klumpesand? Mener du slik sand som blir til en klump når de tisser åsånt? Sånn sand bruker vi :) Sånn fra dyrebutikk. Så vi "rensker" den bare så ofte. Bytting av selve sanden gjør vi når det begynner og lukte, type hver 3 uker-en gang i mnd :)

Hva er sandskuffe? :klo:

Sambo kan alltids gjøre det når han er hjemme. Men så må det jo gjøres når han er på jobb også :sjenert:

Åsså er det jo ikke slik at jeg er borti avføringen eller noe slik når dette gjøres. Men jeg får bare passe på at jegg spriter henda etterpå, og vaske dem godt. Å hansker var ikke ett dårlig tips ;)

det er sånn spade med hull i så du kun tar ut avføring og klumpene, så du slipper å bruke hendene (med en pose over f.eks)

Veldig kjekke redskap.

Får kjøpt på dyrebutikken =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg google. De fleste katter har det. Å det anbefales ikke å ta i katter engang :sjokkert: Men om jeg allerede er smittet, så var jeg immun, og det kunne ikke skade fosteret. Jeg trur jeg må høre med legen når jeg skal der imorgen/torsdag, om de kan ta en prøve for å finne ut om jeg har det.

Jeg har jo tatt masse på kattene mine, og vil jo ikke kvitte meg med de selvom jeg er gravid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er sånn spade med hull i så du kun tar ut avføring og klumpene, så du slipper å bruke hendene (med en pose over f.eks)

Veldig kjekke redskap.

Får kjøpt på dyrebutikken =)

Åja, ja sånn spade har vi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste dette nå, så føler meg litt mer trygg nå :) Men trur likevell jeg skal høre med legen om de kan ta en blodprøve av meg for å se om jeg kan være immun mot det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta en blodprøve. :jepp: Mamma gjorde det da hun var gravid med broren min (i 1990) da vi skulle til syden. Hun er immun, og det selv om hun er superallergisk mot katter. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hva sier jeg tru? Jeg vil ta en blodprøve for å se om jeg er immun mot toksoplasmose? Jeg kommer aldri til å huske det orde der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si du har katt så tar de prøven :) jeg har utekatt men var ikke smittet noen gang jeg.... Og jeg har myyyye kontakt med snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si du har katt så tar de prøven :) jeg har utekatt men var ikke smittet noen gang jeg.... Og jeg har myyyye kontakt med snuppa.

Ja, det kan jeg jo! :) Jeg har ganske mye kontakt med mine jeg også. Så det hadde blitt tøft om jeg plutseligt ikke skulle kunne det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...