Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Skjønner at du er litt skuffet men nå er det bare å være suuuuperpositiv og gi eggene masse kjærlighet og sende gode tanker dit;)

Teppet ditt var forresten utrolig fint! Jeg likte veldig godt blomstene og jeg syntes fargekombinasjonen var veldig fin. Angret nesten litt på at jeg strikket teppet mitt i offwhite for ditt var veldig fint!:P

Det er sant. Men føler liksom ikke helt jeg klarer å være så posetiv heller, når de ikke var perfekte :sjenert: Åsså er det litt greit å ikke tenke så masse på at vi har satt inn egg, å være helt oppslukt i det. For da blir jeg så skuffet om det skulle bli negativ test :fnise:

Tusen takk for det :hjerte: Veldig fornøyd med det ja :Nikke: Jeg skulle jo egentli ha hvit kant rundt, men hadde ikke garn. Så fikk det av hun ene jeg jobber med. Å er kjempefornøyd. Det er superfin farge :nigo:

Jeg trur ikke du trenger å tenke på det :) Offwhite er jo også ganske fint :nigo::klem:

Huff som jeg surrer. Mente 30 fingre og 30 tær (meg og rampungene) :)

Jeg hadde svie eller kløe etter hver eneste lutinus og svien ga seg ikke før tre dager etter jeg sluttet på dem... Men om det hjelper på å holde dem i live der inne så er det verdt det!

Det var litt bedre ja :fnise:

Det er absolutt verdt det, om det hjelper ja :nigo: Jeg har jo proppa på meg medisiner og alt, så skal vell holde ut dette også, om det må til ;)

De har nok ikke satt noen på frys hos deg, da ville de nok sagt det. Dessuten må eggene være av god kvalitet for å tåle frys/opptining, så da har dere nok dessverre ikke fått det... :sjenert: Vi fikk heller ikke det, og var ganske skuffet over det jeg også... Men vi får bare prøve å tenke positivt begge to, i allefall frem til testing er overstått, og evt. ta det derfra :) Jeg heier i allefall veldig på deg! :klemmer:

Det er sant. Men jeg husker ikke om hun sa de andre ikke var av god kvalitet, det var bare at de ikke hadde delt seg nok? Men uansett, så får det bare være. Vi finner jo fort ut av det når de ringer oss den 6 :fnise: Selvom det er ganske skuffene om det ikke er noen som kom på frys :sjenert: Det syntes jeg virkelig vi sku fortjent :fnise:

Jeg heier også på det, så det må gå bra for oss begge nå!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilbake på jobb etter 5 dager fri! :)

Det er helt okei faktisk. Har kveldsvakt denne uken, som igjen betyr, 5 nye fridager fra torsdag av :hoppe:

Jeg liker å ha fri :fnise:

På lørdag skal vi på julebord med jobben! :) Da får jeg pinnekjøtt igjen :sikle:

Ellers har jeg begynt å lage julekort :) Plutselig så har kreativiteten meldt sin ankomst :fnise: Ikke at jeg klager på det altså! :) Jeg liker å ha noe å putle med. Så det passer meg perfekt, til jeg finner meg ett nytt strikkeprosjekt! :Nikke:

Også er det 10 dager til jeg kan teste! Tiden går så fort, så er ikke redd for at jeg skal gå lange dager. Det er litt greit da hvertfall.

Det hadde vært så deiligt om det endelig ble en spire :hjerte:

Jeg tenkte selvsagt ikke på å ta med julekorta på jobb. Så her sitter jeg og kjeder meg litt :fnise: Jeg får ta de med meg imorgen tenker jeg!

Ønsker alle som er innom en fin mandag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig teppe du har strikka! :hjerter_rundt: Jeg glemte å svare deg hvor du kan få kjøpt boken En myk start. Tror jeg kjøpte min på nettet hos bokkilden, men du får helt sikkert kjøpt/bestilt den på en bokhandel i nærheten av deg. Er så utrolig mangen søte klær der! Skal ivertfall sette min mor og min mostè i sving når jeg går gravid :jepp::tommelsmil:

Så bra at det var greit å komme tilbake på jobb igjen :) Da går nok dagene fort avgårde skal du se :)

Pinnekjøtt er bare så herlig :sikle: Jeg skal ikke spise det før julaften nå, gleder meg!!

Gøy å lage julekort. Jeg har også begynt så smått, men det blir av den enkle typen. Har ikke tålmodighet til dille og dalle altfor mye. Men misunner de som er så flinke.

Ha en god kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig teppe du har strikka! :hjerter_rundt: Jeg glemte å svare deg hvor du kan få kjøpt boken En myk start. Tror jeg kjøpte min på nettet hos bokkilden, men du får helt sikkert kjøpt/bestilt den på en bokhandel i nærheten av deg. Er så utrolig mangen søte klær der! Skal ivertfall sette min mor og min mostè i sving når jeg går gravid

Så bra at det var greit å komme tilbake på jobb igjen :) Da går nok dagene fort avgårde skal du se :)

Pinnekjøtt er bare så herlig :sikle: Jeg skal ikke spise det før julaften nå, gleder meg!!

Gøy å lage julekort. Jeg har også begynt så smått, men det blir av den enkle typen. Har ikke tålmodighet til dille og dalle altfor mye. Men misunner de som er så flinke.

Ha en god kveld!

Åååå glemte å få med at 10 dager går fort skal du se

Heier på lille gullegg

Tusen takk for det :hjerte: Jeg er kjempefornøyd med det også. Følte jeg klarte å strikke ganske så jevnt også,å det er ikke værst mtp hvor mangen år siden jeg satt med strikkepinner i hennende sist :ler:

Jeg var inne og så på bokkilden, å den boka må jeg jo bare bestille når jeg får lønn :rodmer:

:sjokkert: Jeg hadde Aldri klart å vente helt til julaften før jeg satte tenna i pinnekjøttet. Det er aalt for godt til å la vær :sikle: Jeg har jo allerede spist det forje helg, og kjenner allerede sugelet begynner å renne ned fra munnen når jeg tenker på det :ler:

Det er ikke noe avanserte greier jeg lager heller skal jeg fortelle deg ;) Det var en sånn eske ting jeg kjøpte på panduro, der alt du trenger til å lage den type julekort som er avbildet på esken. Så veldig greit sånn sett ;) De hadde forskjellige typer/bilder om hvilke julekort pakker en kunne kjøpe :Nikke:

10 Dager går nok fort ja ;) Av en eller annen grunn er jeg veldig rolig, å tenker ikke stort på det. ( Noe jeg er veeldig fornøyd med at jeg klarer) Da går dagene fortere, å jeg slepper å bli så fruktelig skuffet om det blir negativt. Jeg kommer såklart til å bli kjempetrist forde. Men da har jeg ikke tenkt og grublet så mye over det om hva//hvor/når osv :)

Men takk for heiing :nigo: Og ha en god kveld du også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Men jeg husker ikke om hun sa de andre ikke var av god kvalitet, det var bare at de ikke hadde delt seg nok? Men uansett, så får det bare være. Vi finner jo fort ut av det når de ringer oss den 6 :fnise: Selvom det er ganske skuffene om det ikke er noen som kom på frys :sjenert: Det syntes jeg virkelig vi sku fortjent :fnise:

Jeg heier også på det, så det må gå bra for oss begge nå!!! :hjerte:

Får håpe det er på frys da, men tror kanskje de må ha delt seg fint og være av god kvalitet for at det skal bli gjort :sjenert: Jeg og håpet veldig på fryseforsøk, men når det nå en gang ikke ble sånn så får vi bare krysse fingrene for positivt resultat nå og ta et eventuelt nytt forsøk som det kommer etterpå...

Får håpe de 10 dagene går fort ja :) Jeg tenkte å teste allerede på søndag jeg da... De sa to uker til meg i Trondheim, men vet at mange steder sier de 12 dager fra innsett, så selv om det kan være litt tidlig tror jeg at jeg prøver meg allerede da...

Pinnekjøtt ja! :spise: Vi får det på julebord med jobben den 7. :) Og så skal vi ha julebord hjemme hos oss med venner den 15., så blir i allefall to ganger før julaften :hoppe:

Fint teppe og! Flink du! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe det er på frys da, men tror kanskje de må ha delt seg fint og være av god kvalitet for at det skal bli gjort :sjenert: Jeg og håpet veldig på fryseforsøk, men når det nå en gang ikke ble sånn så får vi bare krysse fingrene for positivt resultat nå og ta et eventuelt nytt forsøk som det kommer etterpå...

Får håpe de 10 dagene går fort ja :) Jeg tenkte å teste allerede på søndag jeg da... De sa to uker til meg i Trondheim, men vet at mange steder sier de 12 dager fra innsett, så selv om det kan være litt tidlig tror jeg at jeg prøver meg allerede da...

Pinnekjøtt ja! :spise: Vi får det på julebord med jobben den 7. :) Og så skal vi ha julebord hjemme hos oss med venner den 15., så blir i allefall to ganger før julaften :hoppe:

Fint teppe og! Flink du! :klemmer:

De hadde nok sagt det hadde det blitt frys ja :sjenert: De burde uansett ha informert om hva som skjer med de andre eggene, om det blir frys eller bås :fnise:

Nå søndag? Det er pigade ikke lenge til :hoppe: Det kan nok hende jeg tester på onsdag også, før jeg tar lutinusen :fnise: Jeg må se det litt an på formen om jeg føler jeg er klar for det :ler: Eller om jeg har fått mensen. Ikke vet jeg nårtid den skal komme nå? Vil det være ca 14 dager etter innset?

Å om vi blir gravid, hvordan regner man hvor langt vi er på vei? Fra den dagen de tar ut eller setter inn? :klo:

Åååh. Du er heldig som skal ta to ganger fra nå av :sikle: Jeg har jo hatt en gang da, å får nå på lørdag. Men sku ønske det ble enda en gang også jeg da :lur:

Takk for det kjære :hjerte: Har du kommet mer igang du eller? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tider nå fremover! Mensen kan komme både for tidlig og for sent, men denne gangen venter den jo ni mnd + :) :)

Vet du hva. Du har helt rett. Den skal jo være vekke i over ni mnd nå :nigo: Me like! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde nok sagt det hadde det blitt frys ja :sjenert: De burde uansett ha informert om hva som skjer med de andre eggene, om det blir frys eller bås :fnise:

Nå søndag? Det er pigade ikke lenge til :hoppe: Det kan nok hende jeg tester på onsdag også, før jeg tar lutinusen :fnise: Jeg må se det litt an på formen om jeg føler jeg er klar for det :ler: Eller om jeg har fått mensen. Ikke vet jeg nårtid den skal komme nå? Vil det være ca 14 dager etter innset?

Å om vi blir gravid, hvordan regner man hvor langt vi er på vei? Fra den dagen de tar ut eller setter inn? :klo:

Åååh. Du er heldig som skal ta to ganger fra nå av :sikle: Jeg har jo hatt en gang da, å får nå på lørdag. Men sku ønske det ble enda en gang også jeg da :lur:

Takk for det kjære :hjerte: Har du kommet mer igang du eller? :nigo:

Enig i at de kunne sagt det ja! :Nikke:

Nå på søndag ja :) Kan som sagt hende det er litt tidlig, men kunne vel testet mandag uansett i følge det mange klinikker sier, og kjekkere å teste på en søndag enn en mandag, så jeg kan være miserabel hjemme i stedet for på jobb, så kan jeg evt. bli positivt overrasket på mandagen evt, selv om testen sannsynligvis vil vise riktig resultat allerede søndag...

Jeg er litt usikker på når vi skifter uke, men i og med at befruktningen skjer uttaksdagen så vil jeg tro at man regner derfra :sjenert: Får vel mensen etter ca. 2 uker om man ikke er gravid ja, tror jeg fikk den etter sånn 15 dager eller noe sist...

Har ikke blitt noe mer hekling etter vi kom hjem, skjedd så mye annet! Men tenkte å begynne litt igjen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klinikkene sier litt forskjellig. Noen sier man er 2uker på vei på uttaksdagen og andre på innsettsdagen. Det mest riktige er uttaksdagen da det egentlig er eggløsningsdagen. Jeg har ikke en uttaksdag men vet hvor gamle eggene var på innsettsdagen så regner at jeg var 2+2 på innsettet og det har stemt med størrelsen på ultralydene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at de kunne sagt det ja! :Nikke:

Nå på søndag ja :) Kan som sagt hende det er litt tidlig, men kunne vel testet mandag uansett i følge det mange klinikker sier, og kjekkere å teste på en søndag enn en mandag, så jeg kan være miserabel hjemme i stedet for på jobb, så kan jeg evt. bli positivt overrasket på mandagen evt, selv om testen sannsynligvis vil vise riktig resultat allerede søndag...

Jeg er litt usikker på når vi skifter uke, men i og med at befruktningen skjer uttaksdagen så vil jeg tro at man regner derfra :sjenert: Får vel mensen etter ca. 2 uker om man ikke er gravid ja, tror jeg fikk den etter sånn 15 dager eller noe sist...

Har ikke blitt noe mer hekling etter vi kom hjem, skjedd så mye annet! Men tenkte å begynne litt igjen i morgen :)

Ja, det er jo litt greit sånn sett og ta den på søndag og se :Nikke:

Jeg fikk jo beskjed om den 6, den dagen har jeg fri, men jobber dagen før. Så trur jeg kommer til og ta test den 6 :) Som du sier, greit og ta når det er fri fra jobb :fnise:

Jeg tenker også den dagen en tar ut, siden det er da de befrukter det :sjenert:

Blir spennende og se hvordan det blir :nigo:

Klinikkene sier litt forskjellig. Noen sier man er 2uker på vei på uttaksdagen og andre på innsettsdagen. Det mest riktige er uttaksdagen da det egentlig er eggløsningsdagen. Jeg har ikke en uttaksdag men vet hvor gamle eggene var på innsettsdagen så regner at jeg var 2+2 på innsettet og det har stemt med størrelsen på ultralydene :)

Ja, så da blir det jo på en måte på uttaksdagen det blir regnet fra :Nikke: Det er jo det som er det mest logiske også. Det er ganske spennende dette når jeg gir meg selv lov til og tenke på det :filer::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Å nå er det lenge siden jeg har følgt med her, men nå er jeg oppdatert.

Jeg ble gravid med et 4 delt egg, og det funka toppers det ;) dette går nok bra skal du se =)

Er det 7. du har testdag da?

Tror du at du klarer å holde deg helt til testdagen uten å smugteste? =P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nå er det lenge siden jeg har følgt med her, men nå er jeg oppdatert.

Jeg ble gravid med et 4 delt egg, og det funka toppers det ;) dette går nok bra skal du se =)

Er det 7. du har testdag da?

Tror du at du klarer å holde deg helt til testdagen uten å smugteste? =P hehe

Jeg trur jeg hadde hatt mer truen, hadde det vært av god kvalitet, å det var det jo ikke :( Var det god kvalitet på ditt? Å er det veldig dårlig med 3delt? Det er ikke så lett å forstå alt dette når en er fersk på området :fnise:

Testdag den 6, neste torsdag :nigo: Jeg vet ikke helt. Det kan vær jeg kommer til å teste onsdagen, men da har jeg tidligvakt på jobb. Så litt dumt om det blir negativt, å deppe litt på jobb. Åsså husker jeg jo sist, da fikk jeg jo negativt på IKM dagen. Så vet liksom ikke om det er vits å utsette meg for det før dagen jeg fikk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Jeg trur jeg hadde hatt mer truen, hadde det vært av god kvalitet, å det var det jo ikke :( Var det god kvalitet på ditt? Å er det veldig dårlig med 3delt? Det er ikke så lett å forstå alt dette når en er fersk på området :fnise:

Testdag den 6, neste torsdag :nigo: Jeg vet ikke helt. Det kan vær jeg kommer til å teste onsdagen, men da har jeg tidligvakt på jobb. Så litt dumt om det blir negativt, å deppe litt på jobb. Åsså husker jeg jo sist, da fikk jeg jo negativt på IKM dagen. Så vet liksom ikke om det er vits å utsette meg for det før dagen jeg fikk :ler:

Jeg kan faktisk ikke huske om de sa noe om kvaliteten på mitt. Det var liksom det eneste egget vi fikk befruktet, så det var jo bare det vi hadde.

Jeg testa 4 dager før testdag sist. Og den var negativ. Og jeg deppa noe så sinnsykt.. og mente at dette gikk til helvette og det var ikke måte på.

4 dager senere, tok jeg ny test, bare for å ta test på testdagen, selvom vi var overbevist om at den kom til å være negativ.

Og da sto det med store bokstaver GRAVID.

Jeg ville venta til testdag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan faktisk ikke huske om de sa noe om kvaliteten på mitt. Det var liksom det eneste egget vi fikk befruktet, så det var jo bare det vi hadde.

Jeg testa 4 dager før testdag sist. Og den var negativ. Og jeg deppa noe så sinnsykt.. og mente at dette gikk til helvette og det var ikke måte på.

4 dager senere, tok jeg ny test, bare for å ta test på testdagen, selvom vi var overbevist om at den kom til å være negativ.

Og da sto det med store bokstaver GRAVID.

Jeg ville venta til testdag =)

Ja, det er liksom det. Å hvertfall når jeg testa negativ på dagen tr sku ha komt. Så jeg tar nok og venter til testdag ja. Jeg har ikke helt den store trangen denne gang merker jeg :fnise: Jeg prøver å ikke tenke på hva vi har gjort, om jeg kan være gravid (selvom jeg har fått kviser (allerede!!!!) på haka, og ømme bryster. Men det kan jo også være mensen da. Så jeg later som det er det jeg :fnise: Her skal jeg ikke havne ned i gulvet ved en negativ test hvertfall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du virker utrolig tålmodig, Cathrine :klemmer:

Krysser fingrene hardt for at testen blir positiv neste uke :strix:

:ler: Det er bare den utre fasen ;) Neida. Hihi.. Jeg prøver hvertfall å ikke ha så mangen tanker rundt det, så får jeg heller ta det som det kommer på testdagen/når tr dukker opp :) Kanskje dette er min måte å bearbeide dette på, for å ikke havne langt ned om det ikke skulle gå? Selvom vi likevell har jo litt gode ods, mtp at jeg har vært gravid i april. Åsså er det jo litt det som gir meg en litt falsk trygghet på en måte :fnise:

Men ja, alle må krysse til neste torsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Ja, det er liksom det. Å hvertfall når jeg testa negativ på dagen tr sku ha komt. Så jeg tar nok og venter til testdag ja. Jeg har ikke helt den store trangen denne gang merker jeg :fnise: Jeg prøver å ikke tenke på hva vi har gjort, om jeg kan være gravid (selvom jeg har fått kviser (allerede!!!!) på haka, og ømme bryster. Men det kan jo også være mensen da. Så jeg later som det er det jeg :fnise: Her skal jeg ikke havne ned i gulvet ved en negativ test hvertfall! ;)

Går du på noe progresteron støtte? Lutinus f.eks? Det kan gi mye kviser da.

På Lutinus får du som regel veldig mye "gravid" symptomer. Så det er vanskelig å si om det er lutinusen eller en evnt. graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på noe progresteron støtte? Lutinus f.eks? Det kan gi mye kviser da.

På Lutinus får du som regel veldig mye "gravid" symptomer. Så det er vanskelig å si om det er lutinusen eller en evnt. graviditet.

Jada, går på lutinus! Vet at det kan vær like symptomer. Det er litt teit, men ok :) jeg får vite svaret neste uke om et er noe eller ei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...