Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wow :wow: Koseligt at du har skumlest gjennom dagboka mi da :fnise:

Når vi skal på uttak må vi til Haugesund ja :Nikke:

Jeg husker ikke akkoratt hvordan det er med dagen du reiser inn for uttak. Men etter uttak, eller innsett(?) Får en sykemelding i 3 dager av legen hvertfall. Nå ble jeg plutselig litt usikker. Den hukommelsen altså :ler: Nå er ikke dette ett stort problem for meg, da de vet om dette her, så enten får jeg fri, sykemelding fra legen, eller så kan jeg krysse av på egenmelding om at jeg skal til lege.

Du må jo ha fri fra jobb den dagen du skal på samtalen (Dette kommer jo an på hvor du bur da selvsagt, bur du i Haugesund området, trenger du jo bare noen timer fri). Du må ha fri første kontrollen (dette må gjøres i Haugesund på sykehuset, men det kommer jo an på hvor mye du må ha fri fortsatt, mtp hvor du bur), og uttak og innsett :) Så blir du som sagt sykemeldt 3 dager.

Jeg trur ikke vi leste om medisinene på forhondt. Vi visste jo ikke hvordan jeg skulle gå på før vi var på kontrollen. Da hun forklarte hvordan jeg skulle gjør det med medisinene, å nårtid osv. Å viste hvordan jeg stiller dosen på sprøyta, og setter den. Du får med deg "magasiner" om medisinene når du dra derfra etter kontrollen, så der kan du jo lese. Men jeg følte liksom ikke helt at jeg trengte å vite mer enn det dem fortelte :)

Jeg har jo lest veldig mangen sine dagbøker som har gått gjennom det samme, googlet gjorde jeg. Så fikk vi sånn "pakke" i posten, med glass, blad åsånt. Så jeg leste gjennom alt det når jeg fikk det, å dagene før vi skulle inn :)

De forteller også hvordan det hele gjøres, med uttak og innsett ;) Om det er noe spessielt du lurer på, skriv det ned, å spør de. Dette har de ingenting imot. De spurte om vi hadde spørsmål, å måtte bare spør. Lurte vi på ting i ettertid, måtte vi ikke være redd for å ringe de :nigo:

Du trenger ikke å stresse med det :klemmer: De er veldig enkle å snakke med syntes jeg :)

Pinnekjøttet var magisk :nigo::danse: Glad for at det ikke er lenge til neste gang :fnise: Jeg såg det var mangen som hadde pinnekjøtt igår, trur det var den dagen igår :fnise:

Tusen takk for masse god info! Jeg kjenner ingen jeg kan spørre så forumet er genialt til tider :tommelsmil:

Vi har noen timers kjøring så må nok ta fri en helg dag.

Fin søndag til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, pinnekjøtt! :hjerte: Føler meg som det matvraket for tiden, så nå ble jeg litt misunnelig her :fnise:

Jaaa.. Du vet jo hvor lenge jeg har drømt om det, så det var jaggu på tide det ble noe pinnekjøtt på meg :fnise:

Idag så var jeg jo så klar til og ha restene til frokost. Jeg hørte i halvsøvne at bror og sambo spiste. Så første jeg sa når jeg sto opp, var om det var rester til meg også.

Sambo sa at de hadde spist opp restene. Sur å skuffa som jeg ble, utbrøt bare : Egoister!!! Å trampa inn på badet og dusjet :ler:

Da jeg kom tilbake hadde sambo steikt bagetter, og kokt egg til meg. Sikkert som et lite plaster på såret, å veldig dårlig samvittighet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt på julaften er jo årets høydepunkt... Uff, usikker om jeg får spist det i år, må jo være hard kost for små morsmelkmager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt på julaften er jo årets høydepunkt... Uff, usikker om jeg får spist det i år, må jo være hard kost for små morsmelkmager!

Ja, i know :nigo: Jeg skal spise masse,masse, masse :sirkle: Jeg håper det går fint å spise det som gravid :ler: (om jeg blir det da selvsagt)

:klo: Jeg vet faktisk ikke hvordan det er med det, og amming. Hmm. Det må du absolutt finne ut av på forhond, så du i værste fall kan spise det før gullet kommer :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har noen betydning så lenge man er gravid, annet enn at jeg ser for meg halsbrann fra h..... Men det er gjerne noe som oftest kommer såpass sent i svangerskapet at du uansett vil være trygg i jula, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det har noen betydning så lenge man er gravid, annet enn at jeg ser for meg halsbrann fra h..... Men det er gjerne noe som oftest kommer såpass sent i svangerskapet at du uansett vil være trygg i jula, tror jeg :)

Åja, det er jo noe med det også :plystre: Jeg har ikke ofret en eneste tanke om halsbrann engang :ler:

Jeg håper jeg hvertfall kan nye jula hvertfall ;)

Ja nå må du bare ikke bli ekstremt kvalm som gravid :lur:

:ler: Det var det da ;) Så lenge jeg klarer meg den dagen, å kan hive innpå til jeg blir lei av hele pinnekjøttet, så håper jeg at jeg overlever :fnise: Jeg håper du blir helt fri for kvalmen til jula :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du slipper unna den verste kvalmen i jula så du kan nyte pinnekjøttet. Det er vel kanskje ikke det verste heller siden det er så salt? Har aldri spist pinnekjøtt jeg så vet ikke.

Jeg skal nok bli kvitt det innen jul, da er jeg jo over 17 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke halsbrann før ca uke 20, men ikke helt sikker på akkurat når, for den kom snikende og jeg skjønte det ikke med en gang. Er ikke det samme som sure oppstøt!

Men vet at de som er plaget med halsbrann til vanlig får det ille med pinnekjøtt, onkelen min pinte seg gjennom julemiddagene og brukte det som unnskyldning til å knerte hele flaska med aquavit. Noe som ikke funker om en er gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du slipper unna den verste kvalmen i jula så du kan nyte pinnekjøttet. Det er vel kanskje ikke det verste heller siden det er så salt? Har aldri spist pinnekjøtt jeg så vet ikke.

Jeg skal nok bli kvitt det innen jul, da er jeg jo over 17 uker :)

Har du aldri spist pinneskjøtt??? :sjokkert: Det måå du jo bare prøve, det er sååå godt :sirkle:

Du har med å bli kvitt kvalmen ja :klem:

Det virker jo som om du er på god veg nå så ;)

Jeg fikk ikke halsbrann før ca uke 20, men ikke helt sikker på akkurat når, for den kom snikende og jeg skjønte det ikke med en gang. Er ikke det samme som sure oppstøt!

Men vet at de som er plaget med halsbrann til vanlig får det ille med pinnekjøtt, onkelen min pinte seg gjennom julemiddagene og brukte det som unnskyldning til å knerte hele flaska med aquavit. Noe som ikke funker om en er gravid ;)

Jeg har aldri halsbrann trur jeg :klo: Jeg vet ikke hvordan det er engang :ler:

Nei, kan jo ikke akkoratt drukne seg i aquavit når en er gravid :fnise:

Men en har jo lovehearts (har lest de fleste knasker på det om de har problemer med halsbrann ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååånei :( Nå er jeg straks ferdig med kjøreposen jeg har strikket :( Jeg har montert den helt ferdig, og nå er det jo bare hetten igjen å strikke.. :grine:

Hva skal jeg begynne på nå da montro :sjenert: Kom gjerne med tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååånei :( Nå er jeg straks ferdig med kjøreposen jeg har strikket :( Jeg har montert den helt ferdig, og nå er det jo bare hetten igjen å strikke.. :grine:

Hva skal jeg begynne på nå da montro :sjenert: Kom gjerne med tips ;)

Jeg har en strikkebok som heter En myk start av May B Langhelle, der er det såå utrolig mangen søte ting å strikke til babyen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en strikkebok som heter En myk start av May B Langhelle, der er det såå utrolig mangen søte ting å strikke til babyen :rødme:

Åh. Hvor kjøper en denne boken? Å hvilke oppskrifter er det? :sjenert:

Jeg gleder meg til å begynne på noe nytt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kontrollen idag :)

Takk for det :nigo: Time klokka 12. Skulle ønske tiden gjekk fortere, å jeg er ferdig på jobb, å får vite hva som skjer videre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det :nigo: Time klokka 12. Skulle ønske tiden gjekk fortere, å jeg er ferdig på jobb, å får vite hva som skjer videre :sjenert:

Tiden har en tendens til å gå sakte når man venter på noe ja :sjenert: jeg har alltid vært skikkelig nervøs de gangene jeg har hatt ul for å sjekke egg. Men det kommer til å gå så bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden har en tendens til å gå sakte når man venter på noe ja :sjenert: jeg har alltid vært skikkelig nervøs de gangene jeg har hatt ul for å sjekke egg. Men det kommer til å gå så bra! :klem:

Årh ja!! Så lenge de er fornøyd, så må vell jeg også være fornøyd! Så nå håper jeg bare at de er fornøyd :fnise:

Åsså blir jeg jo litt :plystre: sånn når jeg skal sette meg i stolen, å det er mangen forskjellige menn som skal der ned :fnise:

Jeg har aldri gått til en mann før, bare kvinner. Så det er litt ubehagelig å plutselig flekke frem undelivet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj nei mannlige leger har jeg alltid holdt meg unna, men nå har jeg begynt å bli vant til det. Heldigvis syns jeg det er bedre når det er ul enn vanlig gynsjekk for da er jo rommet mørkt og de studerer en skjerm :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj nei mannlige leger har jeg alltid holdt meg unna, men nå har jeg begynt å bli vant til det. Heldigvis syns jeg det er bedre når det er ul enn vanlig gynsjekk for da er jo rommet mørkt og de studerer en skjerm :fnise:

Ja, dette blir jo nr.3 av mannlige leger som skal "downstown", å dette bare etter vi var i Haugesund :fnise:

Bedre at det bare er ul ja. Da er det jo bare å sette den tingen inn, å se på skjermen. Så føler jeg meg litt "bedre" på en måte, for har jo det forkledet over meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...