Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Jeg henger meg på alle de som har trua på at det blir baby på deg så fort som mulig og at du har mange modne egg:D:D Gleder meg på dine vegne jeg!! Litt synd at ikke sambo kunne bli med men bra du har ei venninne som stiller opp!:D Det er jo kjedelig å reise helt alene. Jeg krysser fingrene;)

Åååh, takk søte deg :hjerte:

Jeg håper jeg har masse modne egg :nigo: Dette er så spennende, og nervepirrende!! :ler:

Ja, jeg er veldig glad for at hun kunne bli med meg, så jeg slapp å dra alene :hug:

Koseligt å høre at du gleder deg på mine vegne, og at du krysser fingrene :rodmer:

Jeg oppdaterer her så raskt jeg kan det :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Åååh, søte dere er :hug: Det var virkelig ikke meningen og holde dere på pinebenken. Men da jeg kom hjem igår var jeg skutt. + Sambo hadde endelig komt hjem fra jobb :hoppe: Så da ble liksom ikke data en prioritet :sjenert: + Idag tidlig kom pappa, så da var det å tilbringe tid med han og sambo. Så nå er jeg på jobb, å påtide og oppdatere dere ;)

Dagen igår ja..

Jeg spurte sjefen min som pleier å kjøre litt av veien vi skulle kjøre, i mårenrushet. Å spurte da han om nårtid han tenkte jeg burde kjøre, når jeg må være der til 11. Han sa han ville kjøre seinest 07.30. Å i og meg at jeg skulle kjøre å hente venninnen min, og tilbake, i rush. Tenkte jeg at jeg kjører hjemmenfra 07. Bare for å ha litt tid å gå på. Og tilfelle jeg ikke rekker ferja, så har jeg fortsatt litt tid på meg.

Det endte med at det var INGEN rush nesten. Vi måtte vente litt på ferja ( ca 10 min ). Å var faktisk i Haugesund kl. 09 :skratte: Vi kunne jo ikke gå rundt der så lenge tenkte vi, da alt er stengt. Så jeg ringte å vekket en kompis av meg, å sa at vi var på vei hjem til han (han bur på vei inn til sentrum), jeg vekket jo han da, men det var ok at vi kom der :) Der var vi til 10.30, så kjørte vi videre inn til sykehuset!

Å jeg får bare ikke sagt det nok. Den parkeringen som er der, er rett og slett til og spy av!!!!

Det var ingen parkering (det er kun to små etasjer det går an å parkere i = ALT for lite parkering å ha på et sykehus!!) Så etter mye om og men, og venting. Så omsider klarte jeg å få parkering :hoppe:

Vi kom oss inn, satt å ventet litt. Så kom de og hentet oss.

Eggposene var ikke helt modne, noen litt store, men andre ikke fult så store. Så det endte med at jeg skal øke sprøyte dosen fra 125IE til 175IE. + nasesprayen som vanlig.

Dette skal jeg ta til mandag, så skal jeg på ny kontroll. Dette kunne jeg heldigvis gjøre i Stavanger :nigo:

Om eggene såg bra ut, så blir det uttak på onsdag, og innsett på fredag :hoppendeglad:

Jeg ble litt trist for at det ikke var så mangen eggposer (8 totalt trur jeg det var :sjenert: ), men jeg får bare håpe det er mangen egg inni :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke noe dårlig antall! Siden du også skal gå på medisiner en stund til kan det forandre seg. De sier at 8-15 er det perfekte antall. Har man mange er det som regel mange av dårlig kvalitet. Vi fikk ut 21 egg men bare 7 ble normalt befruktet og delte seg ok, så det var nok mange dårlige der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke noe dårlig antall! Siden du også skal gå på medisiner en stund til kan det forandre seg. De sier at 8-15 er det perfekte antall. Har man mange er det som regel mange av dårlig kvalitet. Vi fikk ut 21 egg men bare 7 ble normalt befruktet og delte seg ok, så det var nok mange dårlige der...

Dem sa at jeg kom ikke til å få flerne, men større.. :sjenert:

Men, etter som jeg forsto, så var dette eggposer(?), å at egga ligger inni. Å dem vet ikke hvor mange/hvordan dem er, før de har "søget" dem ut?

Har jeg forstått feil? Er disse 8 "posene" egg? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror 8 er et fint tall, bare de blir godt modne :) Heller 8 egg som kan brukes, enn 17 egg hvor bare noen få kan brukes ;) Og som de andre sier, det kan jo være flere egg inen eggpose også :) satser på at alt ser supert ut på kontrollen på mandag! :hoppe: Når har du time på mandag? Ha en fin helg så lenge! :klemmer: Herlig at samboeren din har kommet hjem tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror 8 er et fint tall, bare de blir godt modne :) Heller 8 egg som kan brukes, enn 17 egg hvor bare noen få kan brukes ;) Og som de andre sier, det kan jo være flere egg inen eggpose også :) satser på at alt ser supert ut på kontrollen på mandag! :hoppe: Når har du time på mandag? Ha en fin helg så lenge! :klemmer: Herlig at samboeren din har kommet hjem tenker jeg :)

Ja, nå håper jeg alle blir modne, og de kan brukes.. Håper hvertfall at det er flerne som er gode, og blir befruktet, så vi kan fryse noen! :)

Jeg har time kl.12. Så nå er nervene på plass igjen :fnise:

Jeg håper det blir uttak på onsdag, for da er jeg bare 2 dager bak deg :fnise: (selvom jeg skulle ønske at det var samme dag :ler: )

Ja, det var veldig godt å få han hjem igjen :klem:

Ha en fin helg i T-town :nigo: Nå er det ikke lenge til det skjer for dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag, etter jobb, skal vi ha... Pinnekjøtt :nigo::sikle:

Jeg gleder meg såååå til og kjenne når pinnekjøtte treffer inni munnen min!! Jeg holder på å gå i bakken nå bare jeg tenker på det :ler:

Itilegg så er jeg snart ferdig med kjøredressen :hoppe:

Mangler å strikke litt til, og så sy den sammen noen plasser, å kjøpe noen knapper. Så fiks ferdig ;)

Eneste nå må jeg jo finne meg noe nytt å drive med :hoho:

Ønsker alle en fin lørdag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Nå har jeg fått skumlest i dagboken din, rørende å lese.

Håper det blir uttak på Onsdag da. Må dere til Haugesund da?

Hvordan er det med fri fra jobb? Blir en sykemeldt? Hvor mye er en vekke fra jobb?

Leste dere på forhånd om medisinene? Eller fikk dere god info i Haugesund? Kjenner det stresser meg litt. Mye å sette seg inn i.

Har du non tips om hva vi bør lese på?

Smakte pinnekjøttet godt? ;) vi spiste også pinnekjøtt i går :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Nå har jeg fått skumlest i dagboken din, rørende å lese.

Håper det blir uttak på Onsdag da. Må dere til Haugesund da?

Hvordan er det med fri fra jobb? Blir en sykemeldt? Hvor mye er en vekke fra jobb?

Leste dere på forhånd om medisinene? Eller fikk dere god info i Haugesund? Kjenner det stresser meg litt. Mye å sette seg inn i.

Har du non tips om hva vi bør lese på?

Smakte pinnekjøttet godt? ;) vi spiste også pinnekjøtt i går :sikle:

Wow :wow: Koseligt at du har skumlest gjennom dagboka mi da :fnise:

Når vi skal på uttak må vi til Haugesund ja :Nikke:

Jeg husker ikke akkoratt hvordan det er med dagen du reiser inn for uttak. Men etter uttak, eller innsett(?) Får en sykemelding i 3 dager av legen hvertfall. Nå ble jeg plutselig litt usikker. Den hukommelsen altså :ler: Nå er ikke dette ett stort problem for meg, da de vet om dette her, så enten får jeg fri, sykemelding fra legen, eller så kan jeg krysse av på egenmelding om at jeg skal til lege.

Du må jo ha fri fra jobb den dagen du skal på samtalen (Dette kommer jo an på hvor du bur da selvsagt, bur du i Haugesund området, trenger du jo bare noen timer fri). Du må ha fri første kontrollen (dette må gjøres i Haugesund på sykehuset, men det kommer jo an på hvor mye du må ha fri fortsatt, mtp hvor du bur), og uttak og innsett :) Så blir du som sagt sykemeldt 3 dager.

Jeg trur ikke vi leste om medisinene på forhondt. Vi visste jo ikke hvordan jeg skulle gå på før vi var på kontrollen. Da hun forklarte hvordan jeg skulle gjør det med medisinene, å nårtid osv. Å viste hvordan jeg stiller dosen på sprøyta, og setter den. Du får med deg "magasiner" om medisinene når du dra derfra etter kontrollen, så der kan du jo lese. Men jeg følte liksom ikke helt at jeg trengte å vite mer enn det dem fortelte :)

Jeg har jo lest veldig mangen sine dagbøker som har gått gjennom det samme, googlet gjorde jeg. Så fikk vi sånn "pakke" i posten, med glass, blad åsånt. Så jeg leste gjennom alt det når jeg fikk det, å dagene før vi skulle inn :)

De forteller også hvordan det hele gjøres, med uttak og innsett ;) Om det er noe spessielt du lurer på, skriv det ned, å spør de. Dette har de ingenting imot. De spurte om vi hadde spørsmål, å måtte bare spør. Lurte vi på ting i ettertid, måtte vi ikke være redd for å ringe de :nigo:

Du trenger ikke å stresse med det :klemmer: De er veldig enkle å snakke med syntes jeg :)

Pinnekjøttet var magisk :nigo::danse: Glad for at det ikke er lenge til neste gang :fnise: Jeg såg det var mangen som hadde pinnekjøtt igår, trur det var den dagen igår :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...