Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Rart å tenke på at du skulle vært 35 uker nå! :klemmer: Krysser virkelig fingrene for deg med prøverørsforsøket :)

Nå var jo jeg faktisk ikke gravid etter forrige prøverørsforsøk, så det blir jo ikke det samme, men jeg tenker også litt på at hvis jeg hadde blitt gravid så hadde jeg hatt termin 5. desember... Nei, vi får håpe det går veien for oss om 2-3 uker :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åå 3 uker er jo ikke mye. krysser virkelig fingrene for dere :hjerte: Jeg tenker også fortsatt på at vi ellers hadde termin 31.oktober. Jeg tror den tanken forsvinner når ungen har kommet ut. Når du blir gravid og har fått et barn tenker du sikkert ikke heller lenger på SAen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg, Cathrine! Krysser fingrene for deg :hjerte: Håper du har en fin kveld, tross alt! :pasha:

Takk for det, nuttapia :hjerte: Jeg hadde en rolig å fin kveld. Det går fint når jeg ikke tenker på det. Bare litt trist når jeg kommer på det :)

Rart å tenke på at du skulle vært 35 uker nå! :klemmer: Krysser virkelig fingrene for deg med prøverørsforsøket :)

Nå var jo jeg faktisk ikke gravid etter forrige prøverørsforsøk, så det blir jo ikke det samme, men jeg tenker også litt på at hvis jeg hadde blitt gravid så hadde jeg hatt termin 5. desember... Nei, vi får håpe det går veien for oss om 2-3 uker :hoppe:

Ja, jeg skjønner det ikke helt selv, at jeg skulle vært så langt på vei :sjokkert:

Jeg trur det er lett å komme på, hvertfall til en eventuelt blir gravid igjen. Da håper jeg at jeg hvertfall ikke tenker så mye på dette :)

Vi krysser for at det går for oss denne gangen ja :hjerte:

åå 3 uker er jo ikke mye. krysser virkelig fingrene for dere :hjerte: Jeg tenker også fortsatt på at vi ellers hadde termin 31.oktober. Jeg tror den tanken forsvinner når ungen har kommet ut. Når du blir gravid og har fått et barn tenker du sikkert ikke heller lenger på SAen din.

Nei, 3 uker går fort :hoppe: Det er bare å krysse, det tror jeg kan hjelpe :fnise:

Jeg trur også at det er lett å svippe innom tanken, så lenge en ikke har blitt gravid, eller fått et barn enda. Men jeg håper og trur at jeg ikke kommer til å tenke så mye på det, når jeg blir gravid igjen :) Eneste jeg vet jo jeg kommer til å være veldig beskymret. Men jeg skal spørre om jeg kan få tidlig UL, å litt tidligere kontroller. I og med at det har tatt så lang tid, å når jeg først ble gravid, så mistet jeg. For alt vi vet kan det jo hende at jeg ikke klarer å holde på egget, eller sånt. Å da er det jo litt greit med tidligere kontroller, så jeg slepper å gå å være så nervøs hele tiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tidlig, når jeg kjørte til jobb, så måtte jeg ringe politiet :sjokkert:

Bilen forann meg sjangla noe voldsomt, kjørte over den linja som er i midten, holdt på å kjøre i bussen som lå i bussfila flerne ganger, kjørte i 40/50 i 60 sonen osv. Så jeg tenkte bare jeg måtte ringe politiet. Jeg kunne hvertfall ikke levd med meg selv om jeg ikke hadde ringt, å plutselig så ett oppslag som sto i avisen om at noe hadde skjedd. Jeg har jo aldri gjort noe sånt før, å måtte også ringe fra mobilen, mens jeg kjørte. Å eg måtte jo få fram at jeg hadde høytaler på :fnise: Hun damen sa hun hørte det ;)

Så jeg følte det kan være dagens gode gjerning ;) Selv om jeg kunne tenkt meg å få tilbakemelding, om det var noen grunn for at det var en sånn kjøring + jeg er jo nysjerrig da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en start på dagen for deg i dag! :haar:

Når det gjelder prøverør så mener jeg man uansett får UL i uke 6, men du bør selvfølgelig også be om oppfølgniny utover det hvis du engster deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skummelt! Godt at du ringte, da. :jepp:

Man får tidlig UL rundt uke 7. Dette både for å sjekke ståa, men også fordi det visstnok er mye vanligere med graviditet utenfor livmoren med IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av en start på dagen for deg i dag! :haar:

Når det gjelder prøverør så mener jeg man uansett får UL i uke 6, men du bør selvfølgelig også be om oppfølgniny utover det hvis du engster deg :)

Ja, litt av en start :fnise: Kan jo selvsagt vær at det ikke var noenting. Men å kjøre sånn rett over 6 på mårenen, så er det bedre å ringe å gi beskjed, enn å ikke ringe i det hele tatt :)

Åh, det var jo litt greeit at en får det da hvertfall! :)

Huff, skummelt! Godt at du ringte, da. :jepp:

Man får tidlig UL rundt uke 7. Dette både for å sjekke ståa, men også fordi det visstnok er mye vanligere med graviditet utenfor livmoren med IVF.

Hvorfor er det mer vanlig? :klo: Greit rundt uke 7 da. Da vil jeg eventuelt være litt lenger enn hva jeg var sist når jeg mistet, å det er jo greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard på klinikken jeg var på er tidlig ul uke 7. De ville ikke at jeg skulle ha den noe særlig tidligere fordi hensikten var å høre om hjertet slo siden det reduserer risikoen når man har fått det konstatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det mer vanlig? :klo: Greit rundt uke 7 da. Da vil jeg eventuelt være litt lenger enn hva jeg var sist når jeg mistet, å det er jo greit :)

Har ikke peiling. Kanskje fordi det ikke er naturen som gjør det...naturlig? :vetikke: Det er jo også selvsagt for å se bankende hjerte, samt sjekke for å se om det er flere enn én inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard på klinikken jeg var på er tidlig ul uke 7. De ville ikke at jeg skulle ha den noe særlig tidligere fordi hensikten var å høre om hjertet slo siden det reduserer risikoen når man har fått det konstatert :)

Nei, jeg vil ikke ha den tidligere heller, uke 7 passer jo perfekt :)

Har ikke peiling. Kanskje fordi det ikke er naturen som gjør det...naturlig? :vetikke: Det er jo også selvsagt for å se bankende hjerte, samt sjekke for å se om det er flere enn én inni der.

Ååh. Hmm. Okeida.

Men, en kan vell ikke få flerne, om en bare setter ett egg inn? Men hvor mangen svømmere legges det oppi det "glasset" med egget? 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ikke ha den tidligere heller, uke 7 passer jo perfekt :)

Ååh. Hmm. Okeida.

Men, en kan vell ikke få flerne, om en bare setter ett egg inn? Men hvor mangen svømmere legges det oppi det "glasset" med egget? 1?

Det er vanligere med tvillinger ved IVF altså, og jeg tror ikke den eneste grunnen er at man ofte setter inn flere egg. Mulig jeg har misforstått altså, men jeg tror her også at det har noe med at man klusser til naturen på en måte.

Jeg har hele tiden trodd at man legger alle eggene og alle svømmerne oppi det samme glasset, jeg, og så får de gjøre jobben selv. Men jeg vet ikke altså, bare noe jeg alltid har innbilt meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanligere med tvillinger ved IVF altså, og jeg tror ikke den eneste grunnen er at man ofte setter inn flere egg. Mulig jeg har misforstått altså, men jeg tror her også at det har noe med at man klusser til naturen på en måte.

Jeg har hele tiden trodd at man legger alle eggene og alle svømmerne oppi det samme glasset, jeg, og så får de gjøre jobben selv. Men jeg vet ikke altså, bare noe jeg alltid har innbilt meg. :fnise:

Ja, jeg vet det er vanlig med tvillinger. Men trudde det kom an på hvor mangen egg man satt inn :fnise:

Åh, det kan jo være det er sånn de gjør det ja ;) Ikke vet jeg . Jeg syntes bare det er så fascinerende, å kunne tenkt meg å sett når det skjedde :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk høre at de satte ca 100 000 svømmere med ett egg. Det høres mye ut, men dessverre er jo mange svømmere for dårlige uansett om mannen regnes som frisk eller ei. Det er jo sånn med våre egg og, noen duger og andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk høre at de satte ca 100 000 svømmere med ett egg. Det høres mye ut, men dessverre er jo mange svømmere for dårlige uansett om mannen regnes som frisk eller ei. Det er jo sånn med våre egg og, noen duger og andre ikke.

Legger de så mangen svømmere til ett egg? :sjokkert: Men hvor mangen er vanlig å svømme inn i egget, da? :klo: Da kan det jo bli mangen babyer av det? :sjokkert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, bare den første beste svømmeren får det til :) eventuelt to stk så det blir eneggede tvillinger, men det er sjeldent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, bare den første beste svømmeren får det til :) eventuelt to stk så det blir eneggede tvillinger, men det er sjeldent :)

Ja, okei. Men daså :fnise: Det skal ikke være like enkelt å få med seg alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei antallet svømmere er jo helt enormt! Mannen her i huset hadde det de kalte få svømmere, men det var jo 5-6 millioner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei antallet svømmere er jo helt enormt! Mannen her i huset hadde det de kalte få svømmere, men det var jo 5-6 millioner :fnise:

Ja, sambo har ca halvparten av det som er normalt, husker ikk helt hvor mye det er igjen? :klo: Men, samme kan det være, så lenge det er nok til å gjøre at det blir befruktede egg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg strikketøyet mitt ( :hoppe: ) , men jeg har jo ikke store nok pinner mtp oppskriften :( Jeg orker jo ikke ut igjen nå når jeg kom hjem for under en time siden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...