Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok

CathrineMic

Anbefalte innlegg

Jeg valgte egentlig ikke jordmor. Legen sa jeg tilhørte helsestasjonen i byen pga bostedet mitt. Det er en annen helsestasjon nærmere legesenteret, men det var aldri snakk om den. Det mest praktiske er vel den nærmeste? Skal gå dit mange ganger etter barnet er kommet til verden :)

Ikke sant. Å legekontoret mitt er jo litt over 10 min i bil. Å jeg er sikker på at det er et her hvor jeg bur. Det er jo alt annet så det hadde igrunn vært litt rart om det ikke var :) Jeg får google å ringe å høre senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har merket at etter jeg ble hravid, så har det vokat mer(??) hår på magen, mest rundt navlen. Å det er også komt noen få svarte nedebfor navlen :vetikke: Hva er dette for noe da :( Jef har aldri følt meg noe plaget av hårene på magen, før nå!!! Snufs :sjenert:

Nå har jeg nettopp dusjet og smørt mage og pupper inn i body butter, med mango lukt.. Det lukter så nam :sikle:

Ellers ble det litt :sengekos: idag. Sambo ble nok ganske fornøyd, da det er 3 uker siden sist ellerno :vetikke: 2 av ukene er hvertfall når han har vært på jobb. Å jeg er jo så dårlig. Så var greit og klare å ha det idag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får mer hårvekst under svangerskapet :) utrolig hvor mye gravidhormoner kan gjøre med kroppen egentlig... :sjenert:

Men om jeg skal få mer, så kunne det i det minste komt på hode siden jeg har tynt hår :fnise: Typisk at det ikke kommer der det er "ok" å komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Mens jeg satt på jobb, så jeg at legekontoret hadde prøvd å ringt meg litt over 3.. Jeg prøvde å ringe oppigjen, men de tok den ikke :sjenert: Håper ikke de har fått dårlig nyheter ang blodprøvene jeg tok igår, ang dehydrering... Jaha, jeg får vell snakket med de imorgen. Jeg er noen timer på jobb idag, og skal noen timer imorgen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen ringte meg tilbake tidlig igår.

Fikk beskjed om at siden jeg spyr så mye. Så har jeg spydd opp ett stoff som jeg egentli skal ha (vet ikke om det har noe med graviditet å gjøre eller ikke), men som det var ganske lite av. Dette kunne visst være ganske farlig. Så jeg måtte kjøpe den boksen med vitaminer til gravide, drikke eplemos og farris i helgen. Og komme tilbake på mandag for å ta nye prøver. Dette stoffet jeg mangler huser jeg såklart ikke hva heter (noe som irriterer meg grønn, men får jo vite det imorgen), og jeg vet ikke hva som kan være farlig, hva kan skje liksom?? Jeg ble så paff, å var så trøtt. At jeg glømte jo helt å spørre :sjenert:

Å jeg sa også at jeg skulle drikke farris og eplemos. Men jeg liker jo ikke dette, så det har jeg jo ikke klart å drukket.. :fnise: Forstår ikke hvorfor jeg sa jeg sku drikke det men...

Hvertfall så blir jeg jo litt beskymret for hva farlig som kan skje osv osv.... Av og til har jeg hatt noe småsmerter i magen. Å er jo livredd for at nå har jeg mistet eller noe. Men jeg har ikke blødd en eneste dråpe (kun når jeg hadde sex sist, så var det en dråpe på papiret). Sååå.. Håper jeg kan få svar imorgen. Så får vi heller vurdere privat ul denne uken kanskje. Det gjør ikke meg noe å bruke penger på det. Å sambo fikk jo ikke bli med sist, så han har sikkert ingenting imot det han heller ;)

Ja, også var jeg jo også litt dehydrert også da...

Hva betyr dette? Noen som har vært borti det samme?

Lily: Helgen har vært helt ok :) Jeg har vært hjemme å kjedet meg, som vanlig. Det er sikkert snart et slitemerke i sofaen her :ler: Sambo er på kino, alene. For jeg orker ikke bli med når jeg er så dårlig, og fortsatt spyr. Da er det bedre og bare holde seg hjemme føler jeg :)

Så er jeg skikkelig hekta på smash :hjerte: Det er så fantastisk nam nam... :sikle: Å jeg har så lyst på det akkoratt nå (og vann is), men jeg orker ikke reise meg :hoho:

Jeg har også begynt og få en liten mage. Men har ikke mulighet til og ta bilde, siden kameraet på mobilen ikke funker :sjenert: Men når jeg kommer på det, og det er strøm på nettbrettet, så kan jeg ta med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten mage :hjerte:

Husker jeg bare ELSKET når den lille bumpen kom frem ;)

Og litt rarere når det ble en litt større bump som så ut som en for stor middag... Og den deilige store bumpen som ble skikkelig gravidmage :hjerte:

Lykke til i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å tok nye blodprøver idag.. Får svar iløpe av uken.. Spurte legen hva det var jeg manglet (hadde lite av), og hva det kunne vær farlig med. Det var kalsium og det kunne vær farlig for hjerte..

Lurer på hva denne prøven sier med dehydreringen og kalsiumet!

Ellers sitte jeg på jobb, 2 timer igjen. Å jeg er sååå sulten. Men spiser ikke før jeg er ferdig på jobb, siden jeg er så dårlig. Vi skal å kjøpe kebab :hjerte: Det er en plass de selger noe sinnsykt gode rullekebab her i byen, å jeg har drømt om de i evigheten!! :sikle: La klokken bli 20! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååååe så kos med en liten mage :rodmer:

Ojda, bra at har tatt prøver! Håper prøvene viser bedre nå som du har fått tatt vitaminene som manglet :jepp:

Lykke til! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper at prøvene er bedre ja. Liker ikke helt at det kan være noe gale. Samme med diabetesen. Jeg har jo enda ikke fått tatt det sukkervannet, siden jeg er så dårlig....

Men idag så har jeg faktisk følt meg en anelse bedre. det er så rart at jeg ikke er så dårlig at jeg bare vil legge meg :)

Håper det kan vare en stund nå. Hvertfall så jeg kan komme meg ut litt, fått drukke sukkervannet, handlet noen større klær osv osv.. Hvertfall gjøre annet enn å sitte hjemme eller være på jobb :jepp:

Ellers ringte jeg helsestasjon idag og bestilte time. Litt sein kanskje :fnise: Håper jeg kan få time snarest mulig. Jeg er jo tross alt 15 uker imorgen, og det vanlige var rundt uke 16. Hadde passet meg fint å fått kommet inn i neste uke :nigo:

Også hadde jeg fått brev fra sykehuset igår, at jeg hadde fått time til ul 21.mars. Men jeg har ikke fått brev om fødeplass. Så jeg lurer litt på om legen min ikke har søkt til meg :ler: Hun kan være litt vimsete :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Åsså fikk jeg brev fra legen min igår. Eller, regning!?! Skal ikke alt som har med graviditet og gjøre, være gratis?

Jeg har jo kun vært hos legen for å forlenge sykemelding, tatt blodprøver (pga sukkeret, eller dehydreringen).. Så hvorfor får jeg regning?

Greit nok at den er ikke på mye, 101 kr. Men jeg tenker, er det gratis, så er det gratis.. Syntes det er litt teit å få regning da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg betalte ca 50 kr en gang hos legen under graviditeten, da var det utstyr til GU. Sånne ting er ikke gratis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøver koster også penger som du må betale selv. Det visste ikke vi heller!

Skikkelig kjedelig at du fortsatt er så dårlig:-( håper virkelig det blir bedre snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe utstyr vi må betale for, har ikke hørt om at man må betale for blodprøver, men jeg måtte betale for sukkerbelastningen.

Hvordan er formen da?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Okeida. Jeg syntes bare legen min sa første gang jeg var der at det var gratis :) Å jeg har jo tatt mangen blodprøver åsånt, uten å fått regning i posten. Det var vikaren hennes som sente meg faktura. Håper ikke jeg bare har dratt derfra uten å betale, når det egentli sku betales :fnise: Det er isåfall kjempeflaut! Dette ville jeg jo likt og visst med en gang. Ikke at jeg må få faktura i posten for at jeg har stukket uten å betalt :ler: Jaja, jeg betaler den bare da :jepp:

Formen ble dårlig igjen igår kveld :( Å idag er den også dårlig. Men den har absolutt vært verre :nigo:

Det er så fint vær idag. Jeg sku bare ønske at det var varmere. Såpass at vi ikke fryser, kan sitte ute uten jakke åsånt. Ja, litt som sommerene i Norge pleier å være :fnise: Jeg gleder meg til varmere tid! Jeg får jo ikke nytte av denne vinteren uansett. Ikke kan jeg opp i skitrekket å stå på brett, klærna mine passe visst ikke :sjenert: Så da vil jeg det bare skal bli sommer igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...