Gjest ann.k Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Jeg har nettop meldt meg inn på et treningsstudio for første gang. Et flott og luftig studio med greie folk. En dag jeg var midt i treninga, fikk jeg plutselig klar beskjed fra han som driver studioet, at jeg hadde aaaaltfor lite klær på meg. Folk kunne se bh'en min, jeg viste for mye hud og jeg kunne ødelegge standarden på studioet. "Nå kjører du løpet ditt ferdig, drar hjem og neste gang du kommer tilbake er du mer påkledd". Jeg har aldri følt meg så ukomfortabel på lenge! Jeg hadde på meg vanlig treningstights, en litt vid singlet og bred sportsbh under. Ikke har jeg noe spesielt utstående under sportsbh'en heller, if you get my drift. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Må man trene i pologensere for at det skal være sømmelig? Noen andre som har opplevt dette, eller forstår grunnen til hvorfor jeg ikke kan trene i singlet?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Enkelte treningstudioer er det ikke lov med singlet,kun tskjorte. Utrolig teit regel,men men. Tviler han var såå frekk som du skal ha det til.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Dette er nok forskjellig fra treningsstudio til treningsstudio. Der hvor jeg trener kan man trene i singlet uten at det er noe problem. Ser til og med noen få som trener bare i shorts oh sports-bh! Men vet at man andre steder er nødt til å dekke seg mer. Forstår ikke helt hva som er så forferdelig med å bruke singlet så lenge man dekker "det viktigste" da..
ungkvinne Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Nå spørs det litt i hvilket senter du trener på, men det står faktisk i de aller fleste reglementene til sentere i landet, at det ikke er tillatt med singlett, synlig undertøy eller korte over og underdeler. Der jeg trener, er det krav om å ha overdel som dekker øvre del av biceps, og minimum lengde på overdelen er til hoftekulen. kanskje du bør lese litt i reglementet? kan være at det ikke er lov med "så lite" klær på. grunnen til at det ikke er lov å trene i singlett er 1. hvis du er dame, er der mannfolk som kan hisse seg opp over å se ting de vanligvis ikke ser. (ja det høres latterlig ut, men det er sant) 2. er du gutt som driver med muskelbygging, skal det ikke kunne vises rygg/skuldre/og biceps i større grad. Dette for mange driver med "show" i strykerommet, også er det mange som driver med stoffer i tillegg til treningen, og dette vil ikke treningssenteret oppfordre til. håper du ble litt klokere:P stusset på akkurat de samme tingene da jeg staret å trene på senter! 5
Gjest ann.k Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Enkelte treningstudioer er det ikke lov med singlet,kun tskjorte. Utrolig teit regel,men men. Tviler han var såå frekk som du skal ha det til. Joda, han var så frekk Endret 29. januar 2012 av ann.k
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Jeg trodde grunnen til at man ikke kan trene i singlet var på grunn av hygiene, jeg? Hvis man ligger/sitter/står og bare lar svetten renne liksom, i stedet for at det blir fanget opp av klærne. 16
Labello Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Kan ha noe med hygiene å gjøre. Er ikke spesielt renslig om alt det bare som synes + sportsbh'en din kommer borti apparater som du sitter inntil. Der har du antagelig svettet. Syns han var real som tok det opp med deg. Kunne ha vært at noen hadde reagert på det. 3
antibac Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Har ikke de fleste (ihvertfall kommersielle) treningssentre forbud mot singlet for at det ikke skal bli så mye svette på apparatene? Kunne ikke brydd meg mindre om folk som trener i singlet ellers, men masse svette der ikke alt blir vasket bort er litt i overkant ekkelt. 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 Joda, han var så frekk Hva er frekt med å gi deg beskjed om hva reglementet er? Jeg kan ikke se at han bannet eller var på noen måte uhøflig. Du ble fornærmet over å bli irettesatt, men det er ikke det samme som at han var frekk. Kanskje han var irritert i toneleiet, men det har han rett til når folk ikke greier å lese reglementet og han må løpe rundt å passe på folk. 8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #10 Skrevet 29. januar 2012 Jeg trener i t-skjorte, men svetter jo gjennom den også når jeg trener hardt (bruker jo selvsagt håndkle over apparatene/benkene da). Tror ikke en singlet hadde vært noe mer uhygienisk for min del. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #11 Skrevet 29. januar 2012 Jeg trener i t-skjorte, men svetter jo gjennom den også når jeg trener hardt (bruker jo selvsagt håndkle over apparatene/benkene da). Tror ikke en singlet hadde vært noe mer uhygienisk for min del. Men jeg vil tro det hjelper på litt likevel. Den svetten som sitter i klærne dine vlle jo ligget i dammer på apparatene hvis du hadde tent med mindre klær. 5
Gjest ann.k Skrevet 29. januar 2012 #12 Skrevet 29. januar 2012 Hva er frekt med å gi deg beskjed om hva reglementet er? Jeg kan ikke se at han bannet eller var på noen måte uhøflig. Du ble fornærmet over å bli irettesatt, men det er ikke det samme som at han var frekk. Kanskje han var irritert i toneleiet, men det har han rett til når folk ikke greier å lese reglementet og han må løpe rundt å passe på folk. Å komme bort til meg mens jeg er midt i en treningsøkt, snakke til meg med en sint stemme om at jeg har for lite klær på meg og si at jeg får standarden på treningsstudioet til å synke foran alle andre som trente - det syns jeg er frekt. Jeg beklaget meg for å være uvitende ang. dette til ham. Det var bare behandlingen jeg fikk, som gjorde meg irritert. 10
Tullepia Skrevet 29. januar 2012 #13 Skrevet 29. januar 2012 Jeg har nettop meldt meg inn på et treningsstudio for første gang. Et flott og luftig studio med greie folk. En dag jeg var midt i treninga, fikk jeg plutselig klar beskjed fra han som driver studioet, at jeg hadde aaaaltfor lite klær på meg. Folk kunne se bh'en min, jeg viste for mye hud og jeg kunne ødelegge standarden på studioet. "Nå kjører du løpet ditt ferdig, drar hjem og neste gang du kommer tilbake er du mer påkledd". Jeg har aldri følt meg så ukomfortabel på lenge! Jeg hadde på meg vanlig treningstights, en litt vid singlet og bred sportsbh under. Ikke har jeg noe spesielt utstående under sportsbh'en heller, if you get my drift. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Må man trene i pologensere for at det skal være sømmelig? Noen andre som har opplevt dette, eller forstår grunnen til hvorfor jeg ikke kan trene i singlet? Det har med hygiene å gjøre, vel så mye som studioets standard. Jeg synes ikke noe om at jenter løper rundt i synlig bh og løse singleter, men det er fordi det er uhygienisk (det er vel så ubehagelig med menn med korte skjorts og gjennomvåte t-skjorter). Der jeg trener står det tydelig i reglementet at man skal kle seg hygienisk (dvs dekkende) og at man skal skifte klær om man svetter veldig. Det er bra at innehaveren tar tak i det og gir klar beskjed. Det er vel bedre å vite hvor standarden ligger enn å gå rundt uten å vite hva "koden" er? Så kan du vurdere om høflighetsnivået er som det burde være, det er en annen sak. Jeg synes innehaveren kunne sagt dette på en bedre måte. Hadde det vært jeg som fikk en slik beskjed ville jeg på en fin måte gjort ham oppmerksom på at han kan tjene på å være høfligere, selv om budskapet i seg selv var ok. Det kan du jo si til ham neste gang, om du fortsatt synes det er et greit sted å være. Så frittalende som han er, tåler han nok klar beskjed. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #14 Skrevet 29. januar 2012 Å komme bort til meg mens jeg er midt i en treningsøkt, snakke til meg med en sint stemme om at jeg har for lite klær på meg og si at jeg får standarden på treningsstudioet til å synke foran alle andre som trente - det syns jeg er frekt. Jeg beklaget meg for å være uvitende ang. dette til ham. Det var bare behandlingen jeg fikk, som gjorde meg irritert. Ok, men da stiller saken seg i et annet lys. Fin måte å skremme bort kundene på ihvertfall. Det å ydmyke noen foran en masse andre mennesker er ikke god forretningsskikk. Og det hadde jeg tatt opp med ham. Hadde han ikke sagt unnskyld da, så hadde jeg funnet meg et annet treningsstudio. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #15 Skrevet 29. januar 2012 Men jeg vil tro det hjelper på litt likevel. Den svetten som sitter i klærne dine vlle jo ligget i dammer på apparatene hvis du hadde tent med mindre klær. Den ville ligget på håndkledet, hvor den også ligger når jeg bruker t-skjorte.
Tullamore Dew Skrevet 29. januar 2012 #16 Skrevet 29. januar 2012 Å komme bort til meg mens jeg er midt i en treningsøkt, snakke til meg med en sint stemme om at jeg har for lite klær på meg og si at jeg får standarden på treningsstudioet til å synke foran alle andre som trente - det syns jeg er frekt. Jeg beklaget meg for å være uvitende ang. dette til ham. Det var bare behandlingen jeg fikk, som gjorde meg irritert. Jeg synes dette er en veldig lite profesjonell måte å takle kundens regelbrudd på. Det var jo tydelig at du ikke hadde fått med deg dette her, og jeg mener at han burde ventet til du var ferdig og tatt det diskrè opp med deg da. Det er jo ikke slik at du gjorde noe med vilje, og han burde regnet med det. Bedre å forklare noe og faktisk være forklarende, enn å være pågående og anklagende. 3
Klips Skrevet 29. januar 2012 #17 Skrevet 29. januar 2012 På elixia (som vel har singlet-forbud?) selger de singleter i treningsklær-avdelingen, og flere av instruktører i gruppetimer bruker det. Betyr det at det er lov i saltimer men ikke ute i vektsalen? Eller er det bare inkonsekvent?
Gjest Bartenina Skrevet 3. februar 2012 #18 Skrevet 3. februar 2012 Jeg trener på elixia, og sikkert 70% av jentene trener i singlett, jeg også. Aldri hørt noen klager på dette. Men jeg trodde det var forbudt enkelte steder pga "forstyrrende" elementer og at folk kunne bli støtt av det, jeg Og svette såklart, men som folk sier her, man svetter gjennom t-skjorter og gensere også, og man skal vel uansett vaske apparatene etter seg?
Casall Skrevet 3. februar 2012 #19 Skrevet 3. februar 2012 Jeg trener 80% av tiden i singlet, og det er det maange andre som også gjør. Aldri fått noe tilsnakk på det. 1
loffen Skrevet 3. februar 2012 #20 Skrevet 3. februar 2012 Jeg trener på Spenst, der er det ikke lov med singlett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå