Aspera Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Lærer du/skal du lære barna dine å tro på julenissen? Hvorfor, hvorfor ikke?
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Nei. For julenissen er en sosialist. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Ja det skal jeg. Er jo en helt uskyldig og morsom ting. Å det er jo også morsomt for barna å huske tilbake til tiden de trodde på han. Gjør det også litt mer magisk når man blir eldre,selv om man ikke tror på han lengere. 1
Gjest imli Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Klart det. Faren min har enno ikkje innrømt at han er julenissen 6
Sweet77 Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Vel, de kommer jo bort i julenissen uansett. Tror det er viktig å ikke fjerne all glede med litt mystikk heller, og denne er i tillegg ganske uskyldig og samtidig ikke lyve. Vi har kjørt en "man vet jo aldri" linje med et lite smil på lur. 1
Fanta Exotic Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Jeg kan aldri huske å ha trodd på han. Alltid sett hvem det er bak masken Men er jo en søt tradisjon, og jeg gleda meg alltid til han kom, selvom jeg viste det var en i familien. Påskeharen derimot trodde jeg på! Selv da vi fikk påskeegg i Marokko.
Gjest Raindrops Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Jeg husker da jeg var lita, så var det noen ungdommer i nabolaget som kledde seg ut som nisser på julaften. Så gikk de rundt i nabolaget, ringte på og delte ut godteri til alle ungene. Det var kjempekoslig, selv om jeg oppdaget at det var en falsk nisse, for jeg hadde visst visket høylydt til mamma at den ene nissen hadde hestehale under lua Men det er et godt minne. Jeg kommer ikke til å gå inn for å lære dem at julenissen finnes, blir nok mer som Flair sier.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Barn har jo en magisk tenkning, så det er ikke så veldig vanskelig å få dem til å tro på julenissen. Min 5 åring tror på julenissen, det går nok ikke så mange år før de ikke tror på han lengre.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 Vel, de kommer jo bort i julenissen uansett. Tror det er viktig å ikke fjerne all glede med litt mystikk heller, og denne er i tillegg ganske uskyldig og samtidig ikke lyve. Vi har kjørt en "man vet jo aldri" linje med et lite smil på lur. Den linja kjører jeg også. Selv om jeg ikke har barn ennå. Når tantebarn, venners barn osv snakker om nissen så er jeg med på leken, og om det kommer opp direkte spørsmål om jeg tror på nissen eller om nissen faktisk finnes, så svarer jeg noe sånt som at "man vet jo aldri" eller "jeg liker å se for meg at nissen bor på Nordpolen der han lager gaver til alle barna, og at fjøsnissene bor på gårdene rundt omkring" (kommer an på alderen til barna som spør). For det er jo sant. Jeg liker å tenke på den snille nissen som bor på Nordpolen eller de sjarmerende fjøsnissene. Det er koselige historier. Men om noen hadde vært dødsens seriøse og avkrevd svar på om nissen faktisk finnes så ville jeg nok svart at neida, det er bare en koselig juletradisjon. Men akkurat det har jeg ikke opplevd da. 1
Leanne Skrevet 29. januar 2012 #11 Skrevet 29. januar 2012 Eldste har vel aldri trodd på julenissen, sabeltann, påskeharen eller noe sånt.. Hun har alltid vært veldig "veslevoksen" og rett og slett skjønt at det er noen som kler seg ut. Minstemann har fylt 5 og er overbevist om at julenissen, påskeharen og Kaptein Sabeltann finnes på ordentlig, dette til tross for at storesøster stadig forteller at det er bare noen som har kledd seg ut!! Jeg har vel ikke lagt opp til verken det ene eller andre, men når eldste til stadighet sa at det bare var noen som hadde kledd seg ut, så overbeviste jeg henne ikke om at julenissen var ekte. Synes det ble for dumt å overbevise henne om at julenissen er ekte, når hun allerede var sikker på at han ikke var det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå