Gå til innhold

Pulsklokke


antibac

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg Polar FT60 og vil bruke den på spinningen om en time. Trenger jeg å gjøre noe på forhånd? Legge inn hvilepuls? Ser ut som jeg må gjennomføre en fitness-test før jeg kan drive å legge inn treningsprogram og sånt.

Håper på et rimelig kjapt svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt meg Polar FT60 og vil bruke den på spinningen om en time. Trenger jeg å gjøre noe på forhånd? Legge inn hvilepuls? Ser ut som jeg må gjennomføre en fitness-test før jeg kan drive å legge inn treningsprogram og sånt.

Håper på et rimelig kjapt svar :P

Har erfaring med FT40. På den trenger man bare å stille inn alder, høyde osv. i starten, og ikke noe mer. Treningsøkten din blir lagret slik at du kan se makspuls, gjennomsnittspuls osv.

I senere tid burde du teste makspulsen din, slik at du har en skala å måle øktene dine opp mot. (F.eks. hvor mange % av makspuls du greide å oppnå). Slik kan du regulere intensiteten på øktene dine ved å følge med på pulsen.

Noe sånt... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bartenina

Hvordan tester man makspuls`løper og løper og løper og løper til man faller om? :P Og hva er vanlig makspuls for en gjennomsnittlig ikke-så-veldig-godt-trent 24åring? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Man kan måle makspuls manuelt, men som en tommelfingerregel brukes formelen 220-alder. Som 24-åring havner du dermed på 196.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah..kjekt! Da har jeg litt å gå på, var på 170 sist easy spinningtime :P

Det at man trekker fra alder er bare en tommelfingerregel. Din individuelle makspuls kan både være over og under, men det må du finne ut av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makspulsen er helt individuell, så jeg ville testet. Ifølge utregningsmodellen skulle jeg hatt en makspuls på 180 - den er på ca 200, så det er ganske stor forskjell på teori og praksis for min del.

Her er det blant annet en oppskrift på å sjekke makspulsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...