Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pippi1979
Skrevet (endret)

Mannen min og jeg har prøvd å få barn i ca 7 mnd. Mannen tok sædprøve for ca 1,5 mnd siden, og den viste nedslående resultat..100% hodefeil og 0% morfologisk normale. Det rare er et Riksen sier at vi helt fint kan bli gravide uten hjelp, mens flere fertilitetsklinikker sier at dette ikke vil skje. Hodefeil gjør så ikke sædcellen kan trenge inn i egget, og eneste løsnig for oss er icsi. MEN - så sier de på Frøyaklinikken at det aldri blir barn ut av icsi med hodefeil sædcelle, mens på Maigaard sier de at vi har lik sjanse som alle andre på isci.

Jeg blir så forvirret!!!! Og så lei meg av å tenke på at vi kanskje aldri skal få oppleve det å bli foreldre. (Adopsjon er ikke aktuelt for oss dessverre)

Vi har time hos Purvis til uken, så håper han kan gi os soen bedre svar..

Andre som har erfaringer/tanker rundt dette?

Endret av Pippi1979
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du blir forvirret, det ville jeg også blitt! :klo:

Adopsjon er ikke aktuelt, men siden feilen ligger hos mannen kunne det kanskje vært aktuelt med sæddonasjon?

Gjest Pippi1979
Skrevet

Skjønner godt at du blir forvirret, det ville jeg også blitt! :klo:

Adopsjon er ikke aktuelt, men siden feilen ligger hos mannen kunne det kanskje vært aktuelt med sæddonasjon?

Ja.. Jeg har ikke helt turt å ta opp donasjon ennå.. Han tar det så tungt at han ikke har noen "bra" sædceller. Men, det er jo absolutt en tanke som har streifet meg:) Det er jo mye mer enn en sædcelle som vil gjøre han til en ekte pappa:)

Det jeg er redd for er at de kjører på med Icsi, for så at Frøyaklinikken har rett og det ikke blir noe barn ut av det.

Skrevet

Hmmm... Tråd nr 3 fra trådstarter om nøyaktig samme tema. Hvorfor ikke bare fortsette på en av de gamle trådene i stedet forå spamme ned forumet? :klø:

• Liker 2
Gjest Pippi1979
Skrevet (endret)

Forrige tråd er fra nesten 3 uker tilbake - så jeg vil vel ikke akkurat kalle det å spamme ned!

Takk for lite forståelse i en tøff tid :popcorn:

Og ikke minst at du er så tøff at du må bruke AB for å slenge dritt... :popcorn:

Endret av Pippi1979
Skrevet

Vel, kanskje folk ikke har noen gode råd å gi egentlig...?

Hvis du ikke får respons på to tidlige tråder så hjelper det kanskje ikke starte en tredje...?

Jeg ville satset på ICSI. :) Hvis klinikken du går til sier det er sjans for dere, så Go For It!

Etter en gang eller to, så vil dere få mer informsjon om egget blir befruktet i det hele tatt. Blir det ingen befruktning, så kan dere jo vurdere sæddonasjon.

Lykke til!

Skrevet

Men det finnes jo flere offentlige klinikker der kan bruke, selv om riksen ikke er så positive.

Forstår godt at du er forvirret. Godt at dere har time hos Purvis, han vil kunne gi dere gode svar.

Men en dårlig sædprøve behøver ikke å bety at alt håp er ute, man må ha flere.

• 9 år senere...
Skrevet

❤️

Anonymkode: b6b71...eea

Skrevet
Pippi1979 skrev (På 29.1.2012 den 15.53):

Forrige tråd er fra nesten 3 uker tilbake - så jeg vil vel ikke akkurat kalle det å spamme ned!

Takk for lite forståelse i en tøff tid :popcorn:

Og ikke minst at du er så tøff at du må bruke AB for å slenge dritt... :popcorn:

Hvordan gikk det med deg ts? 

Anonymkode: c5ff0...263

Gjest Pippi1979
Skrevet

Hei,

Så rart å se denne tråden igjen.

Nei, det ble ikke barn selv etter 11 icsi forsøk. Ødela ekteskapet og, så vi ble skilt for noen år siden. 

Skrevet
Pippi1979 skrev (2 minutter siden):

Hei,

Så rart å se denne tråden igjen.

Nei, det ble ikke barn selv etter 11 icsi forsøk. Ødela ekteskapet og, så vi ble skilt for noen år siden. 

Har du vurdert eggdonasjon alene? :) 

Anonymkode: 410ea...4ae

Gjest Pippi1979
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du vurdert eggdonasjon alene? :) 

Anonymkode: 410ea...4ae

Nei, jeg har innfunnet meg med at det ikke blir barn på meg. Nå tenker jeg at jeg er jeg blitt for gammel og.
Ble utslitt av alle forsøkene og så påfølgende skilsmisse da vi håndterte barnløsheten helt forskjellig. 

Men selv om ikke livet ble helt som jeg trodde og håpet, er det jo et bra liv allikevel☺️ 

Skrevet
Pippi1979 skrev (1 time siden):

Nei, jeg har innfunnet meg med at det ikke blir barn på meg. Nå tenker jeg at jeg er jeg blitt for gammel og.
Ble utslitt av alle forsøkene og så påfølgende skilsmisse da vi håndterte barnløsheten helt forskjellig. 

Men selv om ikke livet ble helt som jeg trodde og håpet, er det jo et bra liv allikevel☺️ 

❤️ Trist å lese! Men godt ar du ser at du fortsatt kan ha ett flott liv! Beste ønsker !

Anonymkode: 96129...93e

• Liker 2
Skrevet
Pippi1979 skrev (1 time siden):

Du kan fortsatt være foster mor og adoptere et ensomt lite barn som ikke har en ordentlig mamma.

Anonymkode: 46532...9aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan fortsatt være foster mor og adoptere et ensomt lite barn som ikke har en ordentlig mamma.

Gi deg da. 

Anonymkode: e8efc...7da

• Liker 15
Gjest Pippi1979
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

❤️ Trist å lese! Men godt ar du ser at du fortsatt kan ha ett flott liv! Beste ønsker !

Anonymkode: 96129...93e

Takk❤️
Ja, er trist...stikker ennå, føles som noe mangler. Men noen ting i livet kan man ikke styre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Regner med du har adoptert eller blitt fosterforelder selv om du har barn eller ikke vil ha barn?? Er ikke kun ufrivillig barnløses ansvar å redde jordas foreldreløse. 

Anonymkode: 790c5...bc7

• Liker 4
Skrevet
Pippi1979 skrev (2 timer siden):

Takk❤️
Ja, er trist...stikker ennå, føles som noe mangler. Men noen ting i livet kan man ikke styre.

:hug:

Anonymkode: 790c5...bc7

Skrevet
Pippi1979 skrev (6 timer siden):

Takk❤️

:hug:

Det er så sårt når det ikke ble som det skulle, selv om det ikke er noe man får gjort med det.

Skrevet

Ville bare sende deg en klem ts❤️

Anonymkode: c5ff0...263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...