AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Kan jeg klage på legen min på et vis? Har vært hos legen selv å prøvd å si i fra om at jeg er misfornøyd med (mangelen) på behandling jeg får der, men jeg blir bare avfeid. Nå har jeg vært 5 ganger hos legen med de samme to problemene uten å så mye få sett på dem(begge er på huden). Ble avfeid med at de tar det neste gang(skulle komme tilbake), da jeg kom tilbake ble jeg avfeid på nytt og på nytt; "Det er bare hard hud," nei det er det ikke, sier jeg. "Det er sikkert bare fordi du går i høye heler," Nei, jeg går ikke i høye heler, sier jeg. "Ja, men det er sikkert fordi du går i høye heler." Til slutt la jeg meg til et skjevt ganglag pga. smertene under foten så jeg gikk på nettet og der fant jeg ut hva begge deler var. Ups! Det sprer seg. Ups! Det er smittsomt. Ups! Det er vanskelig å bli kvitt om du ikke tar det med en gang. UPS JEG HAR SMITTA KJÆRESTEN! Jeg er lei å betale legen for behandling jeg ikke får! Hjelp?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Hvorfor går du ikke til en annen lege? Om du vil klage, ta kontakt med pasientombudet. http://www.pasientombudet.no/
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Hvorfor går du ikke til en annen lege? Om du vil klage, ta kontakt med pasientombudet. http://www.pasientombudet.no/ Å tro meg, jeg skal bytte lege:P Skal bare gi dem et spark før jeg drar:P
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Å tro meg, jeg skal bytte lege:P Skal bare gi dem et spark før jeg drar:P Ikke utsett det. Bytt lege, og SÅ sparker du ekslegen.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Be om utskrift av journalen din fra legekontoret, evt. bare fra disse timene hvor du føler deg avvist. Gå til en annen lege (evt. privat) for å få stadfestet hva som feiler deg, slik at du har dette dokumentert. Skriv deretter en formell klage til kommunelegen (NB du trenger ikke sende med dokumentasjon, bare forklar hva som har skjedd og skriv at du har dette dokumentert). Bytt fastlege samtidig.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Få en time til pasienombudet der du bor, de er veldig hjelpsomme. De vil da sammen med deg sende klage til fylkeslegen. Gjør det! Det er så mange leger der ute som bare har godt av å høre det om de ikke gjør jobben sin. Etter du har vært der (bare en tlf samtale unna) bytter du faslege. Jeg gjorde det. Selv om det ikke ble noe sak ut av det jeg tok opp den gangen, så var det godt å få sagt i fra til høyere hold når jeg ikke fikk den hjelpen jeg skulle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå