AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Min fars kjæreste er frisør og skal ordne hår og sminke på meg på bryllupsdagen. Forloveren min lurte på om jeg kunne spørre henne om hun kunne ordne forloverenes hår også. Dette sa jeg i utgangspunktet nei til fordi jeg tenker det vil ta nok tid å ordne meg (skal ha lange krøler så det tar nok en del tid) samtidig som hun jo skal gjøre seg klar selv også. Men nå har jeg dårlig samvittighet overfor forloverene mine. Var det slemt av meg å ikke ville spørre engang? Skal nevnes at jeg ikke betaler noe, selv om hun selvsagt skal få noe som takk.
Anglofil Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Nei, jeg synes ikke det. Jeg ordet heller ikke slik at min forlover fikk håret sitt fikset. Mvh Yvonne
Tropic Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Nei, det blir jo veldig travelt. Tipper jo hun vil ordne håret skikkelig også, så da har hun jo faktisk 2 stk, og siden du skal ha en krøller vil jo dette ta tid.
Gjest Tirkes Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Jeg hadde en stylist som sminket og ordnet håret på meg og min forlover. Hun satte av fem timer, stengte salongen og vi hadde med champagne og lunsj. Vi hadde god tid, langt fra tjas, mas og stress og jeg storkosa meg. Men vi hadde sen vielse (kl 15) så jeg stod ikke opp før 9, så det var holdtbart. Hun brukte litt over to timer på hver av oss. Det er mye jobb å fikse en brud, nesten like mye jobb å fikse en forlover. Men det spørs jo hvor mye tid man ville sette av. Om du har tidlig vielse, så ville jeg kanskje vurdert det samme som deg. Men jeg storkosa meg med å ha bestevenninnen min rundt meg den morgenen.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Ser jeg glemte å skrive det i startinnlegget, men "problemet" er at jeg skal ha to forlovere, så da hadde det blitt 3 å ordne. Og siden hun er pappas kjæreste skal hun jo i bryllupet så hun må jo ordne seg selv også. TS
Anglofil Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Det vil vel koste litt ekstra også, gjør det ikke? Jeg ville ihverfall ikke godtatt det hvis det er tilfelle. Mvh Yvonne
Gjest Tirkes Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Det vil vel koste litt ekstra også, gjør det ikke? Jeg ville ihverfall ikke godtatt det hvis det er tilfelle. Mvh Yvonne For meg hadde de ikke pris på "brud" og "forlover", de hadde pris på sminke og håroppsett, så det ble samme pris for oss begge. Altså dobbelt opp. Men vi fikk ganske ålreit avslag pga to i en og at vi lot henne få såpass god tid på seg. Det er jo alt etter hva man ønsker ut av dagen og hva man vil gjøre. Forloveren min fikk hår og sminke sponset av meg, samt et gullsmykke i forlovergave etter bryllupsreisen vår. Det er jo ingen regel på det, men var riktig for meg. 1
Gjest Tirkes Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Ser jeg glemte å skrive det i startinnlegget, men "problemet" er at jeg skal ha to forlovere, så da hadde det blitt 3 å ordne. Og siden hun er pappas kjæreste skal hun jo i bryllupet så hun må jo ordne seg selv også. TS Jeg er enig i at det blir veldig mange å ordne. Jeg hadde også mye krøller i min sveis, og langt hår. Hun brukte omtrent to timer på hver av oss. Så du må i så fall være forberedt på å legge beslag på din fars kjæreste i seks timer. Om hun sier ja til det, så ville jeg kanskje bedt forloverene stå opp tidligst og at du blir ordnet til det tidspunktet som passer deg best, så trenger du jo ikke være der hele tiden. Men blir jo en heldagsjobb på frisøren. Ettersom det er din fars kjæreste så får du kanskje mye rabatt...? Da ville jeg ikke bedt om jobb på to venninner også, hun kan føle seg tvunget til å si ja og ta like lav pris/gratis for å være snill med deg.
juliane Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 Jeg skjønner godt at forloverne dine gjerne også vil ha fikset håret hos frisør, men hvis du syns det er greit at de forsvinner til en annen frisør i løpet av dagen er det vel ikke noe problem? Det er ikke en annen frisør i samme salong som kan fikse forloverne da, så får dere delt opplevelsen uansett? 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #10 Skrevet 29. januar 2012 Det er som sagt min fars kjæreste som skal ordne meg, så jeg betaler ingenting. Hun er også tilreisende så det skal gjøres hjemme. Ville så absolutt ha betalt om hun skulle fikse forloverene også, men jeg har ikke så veldig lyst å spørre siden det da blir veldig mye å gjøre for henne. Vil ikke hun skal føle seg forpliktet til å si ja. Det er ingen sure miner hos forloverene altså, er bare meg som har litt dårlig samvittighet siden jeg er så "vanskelig" at jeg ikke vil spør TS
Anglofil Skrevet 29. januar 2012 #11 Skrevet 29. januar 2012 Jeg skjønner deg godt, ville faktisk gjort det samme selv og jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Mvh Yvonne
Gjest Tirkes Skrevet 29. januar 2012 #12 Skrevet 29. januar 2012 Jeg ville nok hatt dårlig samvittighet ovenfor frisøren i din situasjon, så jeg tror også du har valgt rett.
Pebbles Skrevet 29. januar 2012 #13 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Jeg og forlover hadde samme frisør, men frisøren fikk hjelp fra en lærling med å krølle noe av håret til forloveren. Var hos frisøren i 3,5 time. Når det gjelder din situasjon der frisøren skal være med i bryllupet, tror jeg det holder med brudepyntingen. Som andre sier her skal hun jo gjøre seg klar selv også. Endret 29. januar 2012 av Pebbles
Amens Skrevet 29. januar 2012 #14 Skrevet 29. januar 2012 Nei jeg tviler på at du trenger å ha så dårlig samvittighet. Det tar ganske lang tid å ordne hår og sminke, så det hadde nok neppe vert tid til at alle tre kunne blitt ordnet. Frisøren skal jo og ordne seg;)
LexSuperior Skrevet 30. januar 2012 #15 Skrevet 30. januar 2012 Nei, hun kan jo ikke ordne seg selv og tre til. Da må hun jo være oppe halve natten for å rekke alle sammen! Jeg synes i hvertfall at du valgte helt rett
Sol79 Skrevet 30. januar 2012 #16 Skrevet 30. januar 2012 Jeg syns faktisk det bare skulle mangle at man spanderer frisør på forloveren sin. Det er en hyggelig gest til en god venninne som også har lagt ned tid og krefter før bryllupet. Å si nei uten en gang å spørre syns jeg er egoistisk. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #17 Skrevet 30. januar 2012 Jeg syns faktisk det bare skulle mangle at man spanderer frisør på forloveren sin. Det er en hyggelig gest til en god venninne som også har lagt ned tid og krefter før bryllupet. Å si nei uten en gang å spørre syns jeg er egoistisk. Jeg er enig. Det er masse jobb å være forlover, og den stunden man har sammen på morgenen før bryllupet bør være en stund for begge to. Kanskje kjææresten til faren din har en kollega hun kan ta med seg, så dere får fikset dere på håret begge toKanskje du må betale litt, men tro meg - forloveren din har helt sikkert hatt masse utlegg i forbindelse med utdrikkingslag etc i forhkant av brylluppet. 4
Gjest Solstråla88 Skrevet 30. januar 2012 #18 Skrevet 30. januar 2012 Forloverene gjør det jo til hva de har lyst til. Min forlover føler for og dra til sør amerika for og jobbe frem til juni, så her klarer jeg meg selv. Utdikkningslaget skal jeg også ordne selv. Det er en fin gest som jeg skal spandere på min forlover, men nå går vi til en salong. Frisøren som skal hjelpe TS kommer jo også for og være gjest i bryllupet. Jeg synes hun har valgt rett, hadde jeg skulle gjort det på den oppprinnelige måten min, noe av det samme som ts, hadde heller ikke min forlover blitt ordnet. Hovedsaklig er det jo viktigst at ts blir ordnet til sitt bryllup, er ikke så vankelig for forloverene og krølle håret sitt litt for og pynte seg. Jeg synes det blir alt for mye fokus på hva vi bruder skal gi til forloverene, frisørtime, og gave!! Hos oss blir frisørtimen gaven, synes en gave på 750,- er mer enn godt nok.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #19 Skrevet 30. januar 2012 Husk at forloverne skal være med på de fleste bilder dere tar den dagen, da, så det kan være lurt å investere i hår og sminke for de. Hva med å høre med en salong der bryllupet skal være? Så tar frisøren i salongen forloverne og kjæresten til faren din deg. For øvrig sliter jeg å skjønne at det tar så fryktelig lang tid. Jeg har selv vært på en del gallaaftener der man først går til frisøren for å ordne håret, og det lengste frisøren har brukt på håret mitt er noe over en time, fra ruller ble satt i vått hår til frisyren var forseglet med hårlakk. En frisyre man ser på 9 av 10 bryllupsbilder av bruder med langt hår. Da ei venninne av meg giftet seg var de som vanlig sent ute. Der var det forlover som ordnet hår, og de jobbet riktignok svært effektivt, men på halvannen time hadde hun både ordnet seg selv, bruden og brudepiken.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #20 Skrevet 30. januar 2012 Man setter vanligvis av fire timer til brud og forlover hos frisøren, og da har man god tid til å skravle, drikke sjampis, spise mat etc, så jeg kjøper ikke helt unnskyldningen om tidsklemma. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå