Gå til innhold

Ta kontakt med ukjent jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det er ei jente jeg gjerne vil komme i kontakt med, som jeg har sett på et par arrangementer før. Vi har noen felles bekjente, så jeg har funnet henne på facebook. Lagt henne til også, hun godtok. Burde jeg ta det derfra? Evt hvordan?

Grunnen til at jeg antageligvis må gå den veien er at de felles bekjente vi har er ganske "fjerne" for meg, og jeg ville følt meg ytterst ukonfortabel med å spørre noen jeg "aldri" har kontakt med om litt hjelp.

Er helt ny på å ta kontakt med ukjente på facebook sånn.

Er gutt 21, hun er 19.

Håper noen har noen enkle tips/råd, hvordan dere ville reagert hvis en ukjent bare hadde startet en samtale eller lignende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er ei jente jeg gjerne vil komme i kontakt med, som jeg har sett på et par arrangementer før. Vi har noen felles bekjente, så jeg har funnet henne på facebook. Lagt henne til også, hun godtok. Burde jeg ta det derfra? Evt hvordan?

Grunnen til at jeg antageligvis må gå den veien er at de felles bekjente vi har er ganske "fjerne" for meg, og jeg ville følt meg ytterst ukonfortabel med å spørre noen jeg "aldri" har kontakt med om litt hjelp.

Er helt ny på å ta kontakt med ukjente på facebook sånn.

Er gutt 21, hun er 19.

Håper noen har noen enkle tips/råd, hvordan dere ville reagert hvis en ukjent bare hadde startet en samtale eller lignende.

Send henne en melding og inviter henne på kino eller en burger :-)

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville nok synes det var litt rart viss en helt ukjent tok kontakt med meg, men samtidig ville det vert litt som ett kompliment! Viss du skal ta kontakt bør du starte en vanlig samtale, samtidig smigre litt :) Hun godtok jo venneforespørselen din og vil nok snakke med deg viss du prøver, men ikke virk for innpåsliten! Lykke til!

• Liker 4
Skrevet

Takk! Ja, du sier noe. Men vet med meg selv, hadde nok takket ja til en random jeg hadde sett (aldri snakket med) selv, så lenge vi hadde en del felles bekjente.

Kan jo sikkert sende henne en melding om date med en gang, men ville ikke det virket litt rart?

Føler det er mest naturlig å starte en samtale, men tror ikke jeg er så god til random snakk over sosiale medier med noen jeg ikke har snakket med før...

Kanskje jeg skal "like" et bilde og bare sende en hyggelig melding (men er jo litt kjedelig?)

Skrevet

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med henne via facebook til å begynne med :)

Slå av en liten samtale f.eks noe dere kan ha til felles ved at du så henne på ett av arrangementene. Vis at du er interessert, så ikke vent i "flere dager" før du svarer henne ;)

Er hun interessert får du også spørsmål tilbake :) er hun ikke så hyppig på svaringen, kan det uansett hende hun er sjenert av seg :)

Personlig synes jeg (og tror alle jenter) enten det er kjente eller ukjente, setter pris på at gutter tar kontakt med deg:) Alle vil jo vite at de er attraktive ;)

Så du har absolutt ingen ting å tape! :)

• Liker 1
Skrevet

Så bra, gir det et forsøk!

• Liker 1
Skrevet

Så bra, gir det et forsøk!

Vil gjerne vite hvordan det gikk! :))

Skrevet

Det skal du få vite, men venter til etter onsdag. Drar bort til da, derfor avventer jeg :)

Skrevet

Det skal du få vite, men venter til etter onsdag. Drar bort til da, derfor avventer jeg :)

Venter i spenning ;) Lykke til !!

Skrevet

Du tør ikke å sende melding til en ukjent, men du turte å legge henne til på facebook?

Etter min mening er det helt motsatt, å legge til en ukjent som venn på facebook er da mye rarere enn å sende en ukjent en melding.

Om du først har lagt hun til som venn burde du nesten sende melding. Jo lenger du venter jo rarere blir det!

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet

Som flere her antydet, dette kunne gått bedre.

Tok kontakt og praten gikk da greit i gang.

Samme en gang senere, men døde mer og mer ut, mangel på noe felles å prate om.

Men akter å prøve igjen, man hører jo om så mange som blir kjent gjennom facebook nå om dagen.

Noen som har en strikkeoppskrift ("oppførsel/folkeskikk/retningslinjer")?

Skrevet

Hva med å sjekke om hun skal på den konserten i helgen? eller det arrangementetet?

Så ser dere hverandre der!

Når dere er venner på FB er det jo en høflighet og grei ting å si Hei når man møtes på noe slikt ;)

Skrevet

Ja, får satse på å møte henne litt frem i tid da. Er ikke noen faste arrangementer, men bare noen lokale greier der jeg har sett henne. Ikke noe som vi går til fast liksom.

Skrevet

du kan vente til hun spør deg "hvordan hun kjenner deg" eller noe. Da kan du fortelle at du var på samme arrangement, smigre hun og si pene ting om henne. Eller du kan være feig og si du la til feil ;-) Og dermed starte samtale, hvor hun bor henne,går på skole/jobb osv. Dermed blir dere bedre kjent :-)

Skrevet

Maen og meg har vært sammen i 1 år snart, å han adda meg random på facebook, tok iniativ til å finne på noe, å vi sitter nå her i dag å har det bra sammen. :)

Jeg stemmer for at du skal be henne ut eller noe! :)

Skrevet

Vil bare si at det fort kan bli for mye, og at hun mister interessen om du virker FOR ivrig. Sånn er iallefall jeg. Men det merker du etterhvert når dere prater på facebook, om hvor interessert hun virker. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...