Gå til innhold

Oppfordring:Kast dyrelikene som henger i skapet!Nå!

Anbefalte innlegg

Gjest rolfern
Skrevet

Pels er forkastlig og mange mener som meg.Jeg blir personlig kvalm når jeg ser "fine"fruer komme bortover gaten kledd i pels fra topp til tå.Falsk pels gjør da nytten hvis det skulle trenge seg på ett inderlig ønske om å ha på et pelslignende antrekk.Dette er definitivet noe av det simpleste menneskene gjør mot sine medskapninger.Min oppfordring er:kast dette blodige plagget ut en gang for alle!og viktigst av alt ikke vær med på å støtte pelsnæringens simple totur ;ikke kjøp pels!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser du dame gå med pels da vet du selvsagt ikke om pelsen er ekte eller falsk da hallo!! Jeg er uansett glad man ikke lager pelskåper av katter :D da ville jeg nemlig blitt :evil:

*ler*

Gjest Anonymous
Skrevet

joda men man kan da se på en rik fin frogner frue at pelsen er ekte det er ikke så vanskelig...Det er det samme enten det er katt,hund,rev,mink,kanin eller hva som helst.Å drepe for forfengelighet er galt.Søthetsgraden av dyrene gjelder ikke her,Linda

Skrevet

Enig med deg."Rolfern".Pelsnæringen må bort!!Flere land har jo forbudt det!!Vi må følge deres gode eksempel.

Skrevet
Min oppfordring er:kast dette blodige plagget ut en gang for alle!

Eller vask det? :wink:

Gjest Rolfern
Skrevet

Oooo der tok du meg altså.tror de fleste er enig i at pels er unødvendig

Gjest Brunhilde
Skrevet

Jeg er møkkalei mennesker som "tror de fleste andre er enige". Hold meg utenom "de fleste andre". Jer er absolutt i stand til å gjøre meg opp en egen mening om det meste!

Personlig blir jeg kvalm av "inkluderende" utsagn som rolfern sitt - ikke personlig kvalm, eller jo jeg kan da ikke bli kvalm i en annens person heller!

Gjest Anonymous
Skrevet

Du ødelegger for alle seriøse som har saklige argumenter mot pelsindustrien, Rolfern. Gjør deg selv og oss andre en tjeneste; Hold kjeft!

Skrevet

Herregud, jeg trodde du sikta til fenalåret mitt.

:klamrer:

Gjest Brunhilde
Skrevet
Herregud, jeg trodde du sikta til fenalåret mitt.

:klamrer:

:ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Skrevet

Du er litt morsom, du! Ufrivillig, men dog.

Skrevet

:ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Det gjorde jeg og :ler: Forøvrig ser jeg at det er mange som er KVALME her på kg :o håper ikke det er noe som smitter. :o

Bare så det er sagt en gang for alle: jeg går ikke med dyrs lidelser på meg

Skrevet

Og for all del ikke bruk dundyner!!!

Jeg bruker ikke pels, så fremt jeg ikke har spist dyret først! Synes det rettferdiggjør bruken, ikke la noe gå til spille... :blunke:

Skrevet

:roll: Hvordan kan folk være mot pels når de går rundt i sko laget av LÆR som bare er pels som har blitt barbert :ler:

Dyrene skal ha det godt og respekteres som levende vesener, men det er ikke mer umoralsk å bruke en del av dyret enn en annen.

Det mest idiotiske som skjer i den pelsdebatten er de som slipper ut mink. Minken har aldri fått trent seg i å jakte og vil normalt ikke kunne fange mat. De som får det til fanger stakkars andre dyr og i og med at det gjerne er mange mink som slippes ut samtidig så lager de en lokal økologisk katastrofe for flora/fauna i området.

Ta den :-?

Skrevet
:roll:  Hvordan kan folk være mot pels når de går rundt i sko laget av LÆR som bare er pels som har blitt barbert  :ler:  

Fordi sko og vesker etc er laget av kuskinn og da har man spist dyret først eller etterpå - det blir i hvert fall spist. Samme med saueskinn.

Men mink og rev blir alet opp kun for å drepes, resten av skrotten kastes. Det er noe annet. Mener jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fordi sko og vesker etc er laget av kuskinn og da har man spist dyret først eller etterpå - det blir i hvert fall spist. Samme med saueskinn.

Men mink og rev blir alet opp kun for å drepes, resten av skrotten kastes. Det er noe annet. Mener jeg.

:enig:

bra sagt Tusenfryd- Godt du ikke ble kvalm :wink:

Skrevet
Men mink og rev blir alet opp kun for å drepes' date=' resten av skrotten kastes. Det er noe annet. Mener jeg.[/quote']

Ja da jeg spøkte litt. :)

MEN det blir rester fra mange ulike typer produksjon og det er ikke bare i pelsindustrien man sløser med resurser. Det blir slaktet flere kyr enn nødvendig på grunn av at vi hiver fullt spiselige kjøttvarer også.

Kamp mot dyreplageri og overforbruk løses IKKE ved å forby pelsprodduksjon. Det blir for enkelt. En av grunnene til at byr behandles dårlig er at det er for eksempel at det er knallhard konkurranse om å presse prisene som igjen kommer av at vi leter etter det billige kjøttet i butikken.

Pelsdebatten blir litt for "Keiko". Man bruker enorme resurser på en symbolsak i stedet for å jobbe med de viktige bakenforliggende problemstillingen.

Skrevet

Til hovedinnlegget:

Hjelper det de døde dyrene at man kaster pelsen man har i skapet?

Jeg har ingen pels, og har ikke så mye til overs for industrien heller, men dyret er vel dødt uansett?

Piglet

Skrevet
Til hovedinnlegget:

Hjelper det de døde dyrene at man kaster pelsen man har i skapet?

Jeg har ingen pels, og har ikke så mye til overs for industrien heller, men dyret er vel dødt uansett?

Piglet

Henger meg på dette utsagnet,jeg har heller ikke noe tilovers for pels industrien. Man kan jo prøve å stoppe videre produksjon av pels.

Lilletrollet

Skrevet

Jeg er den stolte eier av en ozelot-pels fra 60-tallet som jeg ikke akter å slutte å bruke.

* den er mye varmere enn noe annet plagg om vinteren

* den er mye penere enn de fleste andre plagg på vinteren

* jeg har kjøpt den brukt og dermed ikke støttet pelsoppdrett

* så vidt jeg vet lever ozeloten i det fri, og er ikke oppdrettsdyr

* nå har det riktignok seg sånn at ozeloten er mer eller mindre utryddet pga. pelsen, men siden den er kjøpt brukt har jeg ingen kvaler.

Er ikke prinsipiellt i mot pelsoppdrett, men syns det skal jobbes for at pelsdyra får det bedre. Mye bedre. Akkurat som f. eks. burhøns.

Men blir erkeforbanna på såkalte pelsdyrforkjempere som bare slipper ut dyr og har en eller annen romantisk Disney-drøm om at da blir verden så mye bedre, når de faktisk ved å gjøre dette sørger for at pelsdyra mest sannsynlig får en smertefull død. Mer smertefull enn når de blir slaktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...