AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Hei. Samboeren min og jeg ønsker å flytte på oss da vi har litt liten plass nå, men det vi har råd til som er større ligger i nabokommunene. Samboeren min har barnet sitt 50/50 og barnet går i barnehagen nå. Kan vi flytte til nabokommunen og fortsette å ha barnet 50%? Hvordan blir det eventuelt når barnet begynner på skolen? Grunnen til at vi ikke har flyttet på oss er nettopp pga barnet. Det begynner likevel å bli veldig trangt..
Mamma1 Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Nei, barnet kan ikke ha bostedsadresse i en kommune og gå på skole i en annen. Nå vet jeg ikke hvordan det er med folkeregistrert adresse ved slik deling, men.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Barnet har vel fokeregistrert adresse hos mor.. Er en privat avtale om 50/50.. Vi er villige til å kjøre til og fra skole når den tid kommer.. Må jo da selvsagt bli SFO, men det blir det nok uansett! Er enda noen år til det er skolestart, så innen den tid kan det jo hende at vi har råd til å flytte tilbake, men det kan også hende at vi må ha enda større sted tilfelle vi får felles barn. Vi bor i en kommune med veldig høye priser.
Mamma1 Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Da sskulle det ikke være noe problem så vidt jeg kan se. Men jeg hat lite greie på det, utover skolen.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Hvor lang avstand snakker vi om fra der barnet bor hos mor? Hvor lang er avstanden i dag. Det å flytte til en annen kommune behøver jo ikke bety en stor avstand. For meg vil jeg ha kortere avstand til felles bosted om jeg flyttet til et annet fylke enn om jeg bosatte meg på den andre siden av byen. Rett og slett fordi jeg bor like ved grensa.
Gjest loren Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Jeg flyttet til nabokommunen og bor ti minutter fra der jeg bodde sammen med faren til barnet mitt. Han har adresse hos faren for at det ikke skal bli noe kluss i fht bhg og etterhvert skole. Det er avstand mer enn kommunegrenser som gjør om man klarer å opprettholde 50/50
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Avstanden vil ikke bli stor! Kan være det blir snakk om 5min mer med bil, og det kan være det blir snakk om samme avstand. Vi vil jo gjerne fortsette å ha barnet 50%. Men da vet jeg Så kan vi faktisk begynnne å se seriøst på steder i nabokommunen. Vi har jo jobb i omerådet her også så vil jo ikke flytte så vi må dra mye lengre der heller. Takk for svar!
Carrot Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Jeg kjenner flere som har det slik og som bor på hver sin side av en kommunegrense uten at det skaper problemer i fht skole etc. Den som bor lengst unna må selvsagt ta med kostnadene til skyss da man ikke nødvendigvis får dekket dette på tvers av kommunegrensene - men ut over det burde det ikke være noe problem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå