Gå til innhold

Hvor ofte vasker du drikkeflasken din?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ofte vasker du drikkeflasken din?

La oss si du bruker den vanlig og kun til vann, som skriftes ut flere ganger om dagen.

Bør en vaske den hver dag? Eller holder det å skylle med litt vann?

Bare merket at drikkeflasken luktet helt forferdelig i dag, men det skal sies at jeg tok feil og vannet var gammelt også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare skyller den hvis jeg har brukt den hver dag, men hvis det er mellomrom mellom dagene vasker jeg den for da begynner det å lukte av tuten. Jeg bruker aldri en flaske sammenhengende i mer en uke, pleier kun å bruke engangsflasker fra matbutikken da.

Skrevet

Skyller den nokså grundig hver dag, og setter den i oppvaskmaskinen ca en gang i mnd. Skulle kanskje vært litt oftere..

Skrevet

Så ofte som mulig. Men pleier å lukte for å sjekke satus hver gang jeg fyller på nytt vann. I min forrige leilighet hadde jeg iellfall verldig hardt vann og fikk fort lukt i vannflasker... var forferdelig plaget med kalkflekker også, men det er jo et annet tema *kremt* :P

Skrevet

Kjøper flaskevann med tut så flasken holder en stund til jeg plutselig må ha vann og kjøper en ny et eller annet sted. Da ryker den gamle til pant.

Skrevet

Bruker drikkeflaske bare på trening og den vasker jeg hver gang jeg har brukt den.

Engangsflasker prøver jeg å unngå å bruke da de egentlig ikke er laget til gjentatt bruk og rens. Det kan være partikler av plasten som blandes ut i vannet og gammelt vann på flaske kan inneholde/gro bakterier man ikke vil ha i seg.

• Liker 1
Skrevet

Bruker drikkeflaske bare på trening og den vasker jeg hver gang jeg har brukt den.

Engangsflasker prøver jeg å unngå å bruke da de egentlig ikke er laget til gjentatt bruk og rens. Det kan være partikler av plasten som blandes ut i vannet og gammelt vann på flaske kan inneholde/gro bakterier man ikke vil ha i seg.

Fint å vite:) Best å holde seg til drikkeflasker, de slites iallfall naturlig ut og kan skiftes ut etter en viss tid. Jeg har det iallefall med å lage bitemerker:P

Skrevet

Jøss det visste jeg ikke! jeg bruker engangsflasker hver dag, ca en uke av gangen. Burde vel skaffe meg en ordentlig en snart jeg da..Ble litt stressa for de bakteriene:/

• 2 uker senere...
Skrevet

Sjelden, skyller den bare etter hver trening.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Spinell
Skrevet

Ca en gang per uke, tenker jeg. Dette er en flaske som kun brukes til trening. På jobb og hjemme drikker jeg vann av kopper og glass.

Skrevet

Alt for sjeldent! Skyller den varmt vann når jeg husker på det.. Huff! Skal vaske den i dag altså! :gjeiper:

Gjest SemperFi
Skrevet

Jeg har ca 8 VOSS drikkeflasker, rullerer på de og setter de i oppvaskmaskin.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg tømmer dei og set dei opp-ned i stativ for å tørke. Innimellom går mannen min bananas og vaskar alle flaskene. Det er lenge sidan sist no.

Gjest Solsmil
Skrevet

skyller før og etter bruk, særlig hvis jeg har hatt i noe annet enn vann. setter den i oppvaskemaskinen en del også, 2-4 ganger i måneden.

Skrevet

Hver dag. Vasker de i oppvaskmaskinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...