AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Jeg er et øre-nese-hals barn, og har alltid hatt mye problem i disse områdene. I voksen alder fikk jeg for ikke så lenge siden mye problem med ørene, og endte opp med dobbelsidig mellomøre-betennelse... Da jeg ble bra igjen, skulle jeg på kontroll hos en lege på sykehuset. Jeg vil si at jeg er veldig normal, og har normale ører. Jeg er veldig fornøyd ørene, og har fått mange kompimenter bl.a. for ørene mine Iallfall, legen undersøkte ørene og stakk en sånn greie i øregangen, men den var visst for liten til å passe i øreganger, så hun hentet en ny en. Men den var visst for liten den også, og hun ble veldig irritert o hentet en ny en. Da den ikke passet nærmest ropte hun "Det var da jævla store øreganger??!" Jeg bare satt der og ble helt satt ut, og sykepleieren likte det ikke men kunne ikke si noen siden de ikke har lov, og legen fant iallfall et som passet øregangene mine ... Da jeg gikk derifra var jeg veldig lei meg, pga måten hun hadde uttrykt seg på. Jeg har så visst ikke jævla store øreganger! Ikke har jeg store heller ... de er akkurat passe ... PS: forøvrig kan jeg ikke skjønne at sykepleiere orker å jobbe med sånn leger ...
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Teit sagt av legen, men du bør være glad du har store øreganger, for da er det mye enklere å se trommehinnen og finne ut hva som er galt! Jeg har flere ganger heller irritert meg over trange, små øreganger uten innsyn (men jeg sier selvsagt ikke noe høyt). Hilsen en lege 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Teit sagt av legen, men du bør være glad du har store øreganger, for da er det mye enklere å se trommehinnen og finne ut hva som er galt! Jeg har flere ganger heller irritert meg over trange, små øreganger uten innsyn (men jeg sier selvsagt ikke noe høyt). Hilsen en lege Det var godt å høre, men jeg har likevel ikke store øreganger ... Jeg har forresten fåt problem med høyre øre nå ... tror det har gått et lite hull på trommehinna, for jeg hadde kjempevont i en halv time nettopp, også kom det masse rare små knitrelyder, akkurat som om det kom luft eller noe gjennom trommehinna ... Også kom det litt blank væske ut av øret ... Føles ikke helt bra ... Noe tips og råd? Skal jeg ta kontakt med lege på mandag? Å, nå kitret det igjen i øret! Eller i trommehinna! Tror det holder på å løsne oppe eller noe.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Det var godt å høre, men jeg har likevel ikke store øreganger ... Kjære vene, hvis legen måtte bytte instrument flere ganger er det rimelig opplagt at du har større øreganger enn det som er vanlig. Det betyr imidlertid ikke at du har store ØRER. 16
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Det var godt å høre, men jeg har likevel ikke store øreganger ... Jeg har forresten fåt problem med høyre øre nå ... tror det har gått et lite hull på trommehinna, for jeg hadde kjempevont i en halv time nettopp, også kom det masse rare små knitrelyder, akkurat som om det kom luft eller noe gjennom trommehinna ... Også kom det litt blank væske ut av øret ... Føles ikke helt bra ... Noe tips og råd? Skal jeg ta kontakt med lege på mandag? Å, nå kitret det igjen i øret! Eller i trommehinna! Tror det holder på å løsne oppe eller noe. Vel, det er umulig å se seg selv inn i øregangene, så hvis legen sa du har det så stemmer nok det. Men det er en positiv ting, og ikke noe å ha komplekser for. Det kan være det gikk hull på trommehinnen, men hva fant legen egentlig da hun så deg i øret? Du kan ringe og høre om du skal komme inn, men som regel vil man ikke gjøre så mye fordi hullet vil lukke seg selv etter hvert. Evt. kan du dra inn til kontroll om noen uker for å sjekke at det har lukket seg. Bare pass på å ikke stikk eller hell noe inn i øret og ikke få vann i øret når du dusjer o.l., hvis det skulle vise seg å være hull. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Kjære vene, hvis legen måtte bytte instrument flere ganger er det rimelig opplagt at du har større øreganger enn det som er vanlig. Det betyr imidlertid ikke at du har store ØRER. Jeg vil ikke være stygg!!!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Vel, det er umulig å se seg selv inn i øregangene, så hvis legen sa du har det så stemmer nok det. Men det er en positiv ting, og ikke noe å ha komplekser for. Det kan være det gikk hull på trommehinnen, men hva fant legen egentlig da hun så deg i øret? Du kan ringe og høre om du skal komme inn, men som regel vil man ikke gjøre så mye fordi hullet vil lukke seg selv etter hvert. Evt. kan du dra inn til kontroll om noen uker for å sjekke at det har lukket seg. Bare pass på å ikke stikk eller hell noe inn i øret og ikke få vann i øret når du dusjer o.l., hvis det skulle vise seg å være hull. Da legen så meg i øret, var alt bra. Men så klikket øret igjen nå ... Hva skjer om det kommer jeg stikker noe inn i øret eller får vann i øret om det er hull på trommehinnen?
Lutetium 71 Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 Jeg vil ikke være stygg!!! Se det positive i det, kanskje du hører godt? 2
Aubree Skrevet 29. januar 2012 #10 Skrevet 29. januar 2012 Da legen så meg i øret, var alt bra. Men så klikket øret igjen nå ... Hva skjer om det kommer jeg stikker noe inn i øret eller får vann i øret om det er hull på trommehinnen? Du kan få en infeksjon i mellomøret. Det er tross alt et åpent hull rett inn til mellomøret nå. Jeg har sett veldig mange øreganger, og selv du har små ører, kan godt øregangen være stor, uten at det har noe å si Du har ikke dumbo ører, og det er ingen som ser det
Ethereal Skrevet 29. januar 2012 #11 Skrevet 29. januar 2012 Kan ikke fatte at du ble lei deg over dette. Litt uproft av legen å rope sin frusterasjon ut høyt, men store øreganger er vel egentlig bare bra? Sist jeg var hos legen sjekka hun øregangene mine, som hun sa var veldig trange og hadde unormalt mye ørevoks. "So what?" tenkte jeg. Det er ingen som skal SE øregangene mine. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #12 Skrevet 29. januar 2012 Veldig uproft å si det på den måten. Hun kunne heller sagt at du hadde store øreganger, men det er faktisk positivt. Ring legen din i morgen å hør hva du nå skal gjøre med øret som er plagsomt igjen. Jeg hadde ytre ørebetennelse og legen som tittet inn sa: Æsj! Der var det mye dritt. Man skulle jo tro at en lege ikke behøver å rope ut det første de tenker på... Sykepleiere har forøvrig all lov til å fortelle legen at sånn oppførsel er ikke så hyggelig for pasienten, men de fleste tør ikke. Leger er visst supermennesker for mange. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #13 Skrevet 29. januar 2012 Hva vil du vi skal si? "Neida, du har sikkert ikke store øreganger, det var bare legen som latet som instrumentene ikke passet, og du er helt sikkert kjempepen!".... ? Hva har størrelsen på øregangene dine med utseendet ditt å gjøre uansett? Vet du i det hele tatt hva øreganger er? Og hva slags lege er dette, som banner og skriker? Utrolig lite profesjonelt. Både du og legen høres ganske dumme ut.... 2
Satellites Skrevet 29. januar 2012 #14 Skrevet 29. januar 2012 Har ikke tall på hvor mange jeg har dumpa pga store øreganger! 8
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2012 #15 Skrevet 29. januar 2012 Jeg tror vi nettopp har oppdaget en ny form for sex... 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #16 Skrevet 29. januar 2012 Jeg vil ikke være stygg!!! Neivel, men du er ihvertfall dum i hodet. Det er snakk om øregangene dine, som ligger INNE i hodet ditt. Det betyr jo ikke at du har store ØRER, og har ingenting med skjønnhet å gjøre. Med sånne folk som deg så er det ikke rart det er krig i verden... Har du noen gang tatt en iq-test forresten? 4
Lutetium 71 Skrevet 29. januar 2012 #17 Skrevet 29. januar 2012 Har ikke tall på hvor mange jeg har dumpa pga store øreganger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå