Gå til innhold

Strikking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg litt med en strikkeoppsktrift? Egentlig lurer jeg bare på hva "op" er forkortelse for. Kan det være så lett som "opp"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo få lov til å fortelle litt mer (altså setningen det står i). Jeg kan ikke komme på å ha sett det før, men pleier å skjønne ting ut fra sammenhengen.

Enten er det vel skrivefeil for "opp" eller så står det for ettellerannet-pinne, vil jeg tro.

Skrevet

Du kan jo få lov til å fortelle litt mer (altså setningen det står i). Jeg kan ikke komme på å ha sett det før, men pleier å skjønne ting ut fra sammenhengen.

Enten er det vel skrivefeil for "opp" eller så står det for ettellerannet-pinne, vil jeg tro.

"Videre settes m fra tråden tilbake på p og det strikkes 12-14-16 m op på hver side av midtstykket."

Skrevet (endret)

Skal nok være opp, ja. Hvis det er DROPS sine tøfler du er i gang med, så er sannsynligvis oppskriften oversatt fra dansk...

EDIT: og en kjapp sjekk av det svenske mønsteret bekrefter at det skal være "opp" :)

Endret av Moscato
Skrevet (endret)

Skal nok være opp, ja. Hvis det er DROPS sine tøfler du er i gang med, så er sannsynligvis oppskriften oversatt fra dansk...

Det er det faktisk! Da satser jeg på at det skal være opp :)

Takk for hjelp!

Edit: gikk litt fort i svingene... :fnise:

Endret av Twiddlebug
Skrevet

Det det faktsik!. Men oppskriften er på norsk ;)

Ja, men etter det jeg har hørt, så har DROPS ofte litt rare feil i sine oppskrifter. Noen ganger kommer det av at de er blitt oversatt til og fra flere språk. Så da er det greit å ha denne lista, og så sjekke de andre språkene hvis man er i tvil :)

Skrevet

Ja, men etter det jeg har hørt, så har DROPS ofte litt rare feil i sine oppskrifter. Noen ganger kommer det av at de er blitt oversatt til og fra flere språk. Så da er det greit å ha denne lista, og så sjekke de andre språkene hvis man er i tvil :)

Takk skal du ha! :)

Skrevet

EDIT: og en kjapp sjekk av det svenske mønsteret bekrefter at det skal være "opp" :)

Flott! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...