Twiddlebug Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Noen som kan hjelpe meg litt med en strikkeoppsktrift? Egentlig lurer jeg bare på hva "op" er forkortelse for. Kan det være så lett som "opp"?
Moscato Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Du kan jo få lov til å fortelle litt mer (altså setningen det står i). Jeg kan ikke komme på å ha sett det før, men pleier å skjønne ting ut fra sammenhengen. Enten er det vel skrivefeil for "opp" eller så står det for ettellerannet-pinne, vil jeg tro.
Twiddlebug Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2012 Du kan jo få lov til å fortelle litt mer (altså setningen det står i). Jeg kan ikke komme på å ha sett det før, men pleier å skjønne ting ut fra sammenhengen. Enten er det vel skrivefeil for "opp" eller så står det for ettellerannet-pinne, vil jeg tro. "Videre settes m fra tråden tilbake på p og det strikkes 12-14-16 m op på hver side av midtstykket."
Moscato Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 (endret) Skal nok være opp, ja. Hvis det er DROPS sine tøfler du er i gang med, så er sannsynligvis oppskriften oversatt fra dansk... EDIT: og en kjapp sjekk av det svenske mønsteret bekrefter at det skal være "opp" Endret 28. januar 2012 av Moscato
Twiddlebug Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2012 (endret) Skal nok være opp, ja. Hvis det er DROPS sine tøfler du er i gang med, så er sannsynligvis oppskriften oversatt fra dansk... Det er det faktisk! Da satser jeg på at det skal være opp Takk for hjelp! Edit: gikk litt fort i svingene... Endret 28. januar 2012 av Twiddlebug
Moscato Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 Det det faktsik!. Men oppskriften er på norsk Ja, men etter det jeg har hørt, så har DROPS ofte litt rare feil i sine oppskrifter. Noen ganger kommer det av at de er blitt oversatt til og fra flere språk. Så da er det greit å ha denne lista, og så sjekke de andre språkene hvis man er i tvil
Twiddlebug Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2012 Ja, men etter det jeg har hørt, så har DROPS ofte litt rare feil i sine oppskrifter. Noen ganger kommer det av at de er blitt oversatt til og fra flere språk. Så da er det greit å ha denne lista, og så sjekke de andre språkene hvis man er i tvil Takk skal du ha!
Twiddlebug Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2012 EDIT: og en kjapp sjekk av det svenske mønsteret bekrefter at det skal være "opp" Flott!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå