Gå til innhold

Kattunge-sikre leiligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal få meg en nydelig liten kattunge fra Dyrebeskyttelsen i midten av februar. Har en voksen hannkatt fra før, og en hund.

Når jeg fikk hunden, så valpesikret jeg huset. Når jeg fikk pusen så var den på et rom de første mnd (pga den var syk, skadet og livredd og bodde da i et hus på 350kvadrat og det var uaktuelt å slippe den løs før den var trygg).

Lenge siden jeg har hatt kattunge, men husker da hvor nyskjerrig og pøbel pus var når han var liten. Man bør vel kattesikre leiligheten litt? Og hvordan kattesikrer man en leilighet? Hva er viktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg er oppdretter av rasen Bengal og har en del informasjon jeg sender ut i forkant før kattungene reiser til sin hjem. Om du sender meg din mail adresse så kan jeg sende den til deg, den er ganske omfattende :)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Så koselig, Bobler. Også så fint for en liten tass fra DB :klemmer:

Kattungesikring ja. Om du har en/flere åpne trapp(er) altså trapper hvor det er mulig å dette rett ned fra åpningen mellom trappetrinnene (opptrinnet), så ville jeg satt opp en sperre foran åpningen til trappen.

Et fall på en hele etasje kan fort være skummelt.

Gummistrikk, bånd og løse småbiter av det ene og det andre bør puttes i en skuff.

Mulig giftige planter plasseres slik at pusungen ikke kan komme til dem.

Kniver plasseres på knivlist eller i knivblokk.

Dolokket legges ned.

- det var de foranstaltningen jeg tok da "Frøken Fryd" kom i hus, og det var tilstrekkelig for hennes kattungesprell og -påfunn. Hun var jo 5 uker yngre enn din lille vil være når vedkommende kommer til deg.

I tillegg til at jeg la dyner rundt sengen, slik at hun ikke havnet rett ned på hardt gulv om hun mistet balansen. Ja... hun sov i sengen... :rodmer:

Edit: Tykkfeil

Endret av Lille-pus
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg tenkte ikke over å kattungesikre huset mitt da første pusen kom, så den kattungesikret selv. Alt knuselig i hyller og karmer og i "hoppehøyde" må vekk, ledninger på dekkes og teipes fast i veggen, gardiner som når gulvet må heises opp, åpninger i trapper må dekkes og vinduer og dolokk må være igjen. Det var det pusegutten viste meg :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Så koselig, Bobler. Også så fint for en liten tass fra DB :klemmer:

Kattungesikring ja. Om du har en/flere åpne trapp(er) altså trapper hvor det er mulig å dette rett ned fra åpningen mellom trappetrinnene (opptrinnet), så ville jeg satt opp en sperre foran åpningen til trappen.

Et fall på en hele etasje kan fort være skummelt.

Gummistrikk, bånd og løse småbiter av det ene og det andre bør puttes i en skuff.

Mulig giftige planter plasseres slik at pusungen ikke kan komme til dem.

Kniver plasseres på knivlist eller i knivblokk.

Dolokket legges ned.

- det var de foranstaltningen jeg tok da "Frøken Fryd" kom i hus, og det var tilstrekkelig for hennes kattungesprell og -påfunn. Hun var jo 5 uker yngre enn din lille vil være når vedkommende kommer til deg.

I tillegg til at jeg la dyner rundt sengen, slik at hun ikke havnet rett ned på hardt gulv om hun mistet balansen. Ja... hun sov i sengen... :rodmer:

Edit: Tykkfeil

Ja, gleder meg som en unge på julaften. Fått tilsendt videoer og bilder av kullet i hele dag, er helt i himmelen :hoppe:

Dolokket ja det kan være skummelt! Har ingen giftige planter, kjøper aldri planter uten å ha sjekket om det er giftig for dyra! :)

Har noen løse ledninger under tv-benken, får rydde opp i de!

Og har leilighet på et plan, så slipper heldigvis trapper. :)

Dyne rundt senga, hihi, så snilt da! :rodmer:

Skrevet

Å lukke igjen dolokket er viktig ja, det har fått erfare! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...