Gå til innhold

Ferie i utlandet - og barnet går seg bort


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal på ferie i utlandet med ei jente på 3 år. Vi gleder oss veldig, men hun er "høyt og lavt".

Jeg vet at det fantes et armbånd hvor man kunne skrive på opplysninger, som var vannfast og som måtte klippes av, men det er visst ikke på markedet lenger.

Tar gjerne mot tips fra andre.

Ha en fin sommer icon_smile.gif

Cleo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var liten hadde jeg en liten mageveske. I denne hadde jeg en stor og tydelig lapp der det stod adresse og navn slik at de som "fant meg" kunne levere meg tilbake.

En annen ide er å skrive lapper som lamineres. Disse blir nesten helt vanntette. Lag hull med hullemaskin og fest i et kjede eller et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

jeg pleier å skrive mobilnr mitt med sprittusj på armen til barna. Husk å ta med landkoden når du er i utlandet.....

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse armbåndene får du kjøpe ved politikammeret.

Opplevde at jenta vår kom bort mens vi var på stranda i fjor... Det var helt forferdelig, men en badevakt fant henne og hjalp henne å finne oss.

Lykke til, og ha en fin ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

et annet tips du også kan ta med deg: kjøp i samarbeid med barnet en fargerik hatt - solhatt - gjerne den styggeste du finner, for da er sjansen stor for at ikke så mange andre har den samme, og du kan faktisk se henne lettere hvis hun plutselig er borte.

Men jeg tror generelt at du skal ta det med ro, jeg har reist på ferie med mine barn en 10-12 ganger og det har aldri skjedd at de har blitt borte. De har prøvd å hive seg i bassenget, og det har vært et mareritt å passe på, men ved sjøen har det vært enkelt - vannet er for kaldt icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...